Prodejci sítě Michelin v ČR vyzkoušeli volanty monopostů formule 1
Předvádění a testování firemních produktů může být pekelná nuda nebo životní zážitek. Na testování pneumatik Michelin na francouzském okruhu Le Vigeant dvě desítky tuzemských partnerů pneumatikářského koncernu Michelin asi nikdy nezapomenou.
Michelin je si plně vědom, jak cenné je osobní zaujetí a motivace prodejce pro značku, kterou reprezentuje, a proto pro své partnery z celé Evropy pravidelně pořádá originálně pojaté testovací dny. Není nad to si kvality nabízeného zboží vyzkoušet pěkně v praxi a na vlastní kůži! A tak tuzemští prodejci pneumatik Michelin hodnotili vlastnosti sportovních pneumatik této značky za volanty nadupaných vozů Renault Clio V6 Sport s výkonem 166 kW/230 k, max. rychlost 270 km/h a se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,4 sekund.
Michelin letos vstoupil po šestnáctileté odmlce znovu do šampionátu F1 a na nováčka si vede více než skvěle – Ralf Schumacher na Williamsu skončil na pneumatikách Michelin celkově čtvrtý, což na začátku sezóny nečekali ani ti největší optimisté.
Tuzemští prodejci dostali unikátní možnost přičichnout hodně blízko k řemeslu formulového pilota: Na okruhu v Le Vigeant pro ně byly připraveny vozy Formule 3. To nejkouzelnější ovšem přišlo v závěru, kdy se ti nejlepší (a také ti, kteří na to měli postavu) směli nasoukat do uzoučkého kokpitu dva roky starého monopostu F1 Arrows, se kterým jezdil Mika Salo. „Bylo to něco fantastického,“ tvrdí o zkušenosti z řízení monopostu F1 Josef Chára, jeden z prodejců pneumatik Michelin. „Formule jako by posouvala fyzikální zákonitosti, zároveň ale tvrdě trestá jakoukoli chybičku. Na korekci špatného manévru máte zlomek sekundy a pokud to nezvládnete, můžete jen vyšlápnout spojku a čekat, kde se vůz roztočený do hodin zastaví. Ve formulovém monopostu zřetelněji něž kdykoli jinde vnímáte roli pneumatik jako jediného pojítka mezi vozem a silnicí.“
Tuzemští prodejci sítě Michelin jsou profesionálové každým coulem a není divu, že příjemně překvapili i v soutěži v přezouvání formulového monopostu na čas.
Testování na závodním okruhu je jenom jedním z mnoha způsobů, kterým Michelin zvyšuje motivaci a kvalifikaci svých tuzemských prodejců. Dalším způsobem jsou například pravidelné semináře v moderním školicím středisku v Praze, kde se prodejci seznamují např. s posledními modely pneumatik nebo nejmodernějšími opravárenskými postupy.
„Investice do zvyšování kvalifikace našich prodejců se nám určitě vrátí,“ tvrdí Olivier Bruet, generální ředitel společnosti Michelin ČR a Michelin SR. „Teď například vrcholí období, kdy řidiči nakupují zimní pneumatiky. A takové doporučení od prodejce, který se proháněl po závodním okruhu v monopostu F1 má určitě svoji váhu!“
7. listopadu 2001, jas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií