Prestižní limuzína Audi A8 představena novinářům

Importér nám umožnil i testovací jízdu – byl to zážitek, na který se nezapomíná.

Prestižní limuzína Audi A8 představena novinářům
Prestižní limuzína Audi A8 představena novinářům
Prestižní limuzína Audi A8 představena novinářům

Po usednutí za volant nového Audi A8 a seznámení se vším, co můžeme při jízdě s ním využít a ovlivnit tak jeho chování, mě Audi A8 nenechalo na pochybách, že je to limuzína nejen luxusní, ale svým vybavením špičkovými technologiemi je rychlá a přitom maximálně bezpečná. Testovací jízda mě potvrdila, že Audi A8 svou dynamikou, zrychlením a konstrukcí podvozku je vozem s výrazně sportovním charakterem. Ten umocňuje i stálý pohon všech čtyř kol – systém quattro. Dynamické vlastnosti vozu potvrzuje jeho jemně sportovní design s nízkou přídí a zřetelně stoupající křivka boků spolu s malými převisy karoserie.

Řada překvapení mně čekalo před i při jízdě. Klíček pro jízdu stačí ponechat v kapse, komunikuje s vozidlem prostřednictvím radiového signálu. Startování i vypnutí motoru se provádí tlačítkem. Zamknutí vozu se provádí tlačítkem na klice dveří. Vzdálenost za vozidlem jedoucím vpředu se udržuje podle nastavení automaticky. Do rychlosti 70 km/h se při zapnutých tlumených světlech aktivuje při zatáčení odbočovací světlo. Kontrolní systém během jízdy kontroluje nejen tlak v pneumatikách, ale i jeho teplotu. Audi A8 je možné vybavit nezávislým topením a větráním s dálkovým ovládáním, ochrannými roletami zadního okna s elektrickým ovládáním, elektrickým ovládáním seřizování předních sedadel s pamětí včetně výškového nastavení opěrek hlavy výšky nastavení bezpečnostních pásů.


Nové Audi A8 navazuje na velmi úspěšné předchůdce, kterých bylo od uvedení na trh v roce 1994 vyrobeno více než 105 000. Audi A8 se svého času stalo první velkosériově vyráběnou limuzínou s hliníkovým prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), jehož nízká hmotnost se pozitivně odráží na dynamice jízdy. Nastupující Audi A8 nové generace má přepracovaný rám ASF, který kromě své malé hmotnosti vyniká i mimořádnou tuhostí.


Zájemci o nové limuzíny Audi A8 budou moci volit ze dvou osmiválcových motorů – první z nich má objem 3,7 l, výkon 206 kW (280 k) a maximální točivý moment 360 Nm při 3750 min-1. Objem druhého motoru činí 4,2 l, jeho výkon 246 kW (/335 k) a nejvyšší točivý moment 430 Nm při 3500 min-1. Výkony obou motorů propůjčují limuzínám Audi A8 nejvyšší rychlost až 250 km/h (elektronicky omezena), z 0 na 100 km/h zrychluje model s motorem 3.7 V8 během 7,3 s, silnější verze s motorem 4.2 V8 za 6,3 s, což jsou parametry plně srovnatelné s dynamikou ryze sportovních vozů.


Výrazným technickým prvkem nového Audi A8 je šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení rychlostních stupňů. Na přání se tato převodovka dodává s ovládáním pod volantem – výhody této koncepce se projevily už u závodních modelů Audi R8, které mnohokrát triumfovaly v legendárním vytrvalostním závodě v Le Mans.


Dalším ojedinělým systémem nového Audi A8 je jeho hliníkové zavěšení kol – vpředu jsou čtyřprvkové závěsy, vzadu lichoběžníkové závěsy – a především adaptivní pneumatické odpružení, které umožňuje změnu světlé výšky vozu v závislosti na rychlosti jízdy ve čtyřech krocích. Také tlumiče upravují své charakteristicky podle aktuální situace. Řidič si může zvolit jednu ze třech charakteristik nastavení pérování – od mimořádně komfortního až po výrazně sportovní. Adaptivní pneumatické zavěšení kol a tlumiče s proměnnou tuhostí zaručují komfortní a mimořádně stabilní jízdu za všech okolností.


Konstruktéři automobilky Audi se při vývoji nového modelu A8 soustředili i na jeho funkční, komfortní a bezpečnostní výbavu. Všechny vozy mají např. dvouzónovou klimatizační jednotku, na přání se dodává i čtyřzónová klimatizace. Bezpečnost jízdy zvyšuje také na přání montované adaptivní světlo, systém monitorování tlaku v pneumatikách nebo standardně dodávaný elektronický stabilizační systém ESP. Většinu funkcí a prvků lze ovládat pomoci vyspělého multimediálního rozhraní MMI.


Základní cena nového Audi A8 quattro s motorem 3,7 V8 je 2 260 000 Kč, s motorem 4,2 V8 2 460 000 Kč. Je nutné upozornit, že v ceně není obsažena výbava výše uváděná. Ta je výbavou příplatkovou. Cena se pak vyšplhá lehce na 3 miliony a více – podle náročnosti kupujícího.



Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...