Právě představovaný koncept Volkswagen Iroc

Zcela nové pojetí kompaktního sportovního vozu s motorem o výkonu 155 kW a převodovkou DSG.

Když před 33 lety představil Volkswagen na autosalonu v Ženevě sportovní kupé kompaktních dimenzí s názvem Scirocco, způsobil doslova senzaci: Cenově dostupný, mimořádně atraktivní model přesně vystihl požadavky tehdejšího trhu. To nejlepší z odkazu první generace řady Scirocco čerpá i koncept Iroc!

Právě představovaný koncept Volkswagen Iroc
Právě představovaný koncept Volkswagen Iroc
Právě představovaný koncept Volkswagen Iroc

Vyzývavý, vizuálně přímočarý – jako první Scirocco – také koncept Iroc se svou osobitou maskou chladiče a svéráznými proporcemi představuje zcela nové pojetí kompaktního sportovního vozu. Celkem 4240 mm dlouhá, 1800 mm široká a jen 1400 mm vysoká studie působí svěže a sexy. Její 2680 mm dlouhý rozvor avizuje prostorný interiér, ve kterém mají dostatek prostoru dospělí pasažéři i na zadních sedadlech, solidní je také zavazadelník, jehož 300 litrů základního objemu se dá ještě zvětšit sklopením zadních sedadel. Atraktivní design studie Iroc dokreslují 19palcová litá kola, připravená speciálně pro tento koncept, na která jsou obuty pneumatiky rozměru 235.

Srdcem konceptu Iroc je zážehový motor se zdvojeným přeplňováním TSI, který je interně označován jako „Twincharger“. Kombinace mechanického kompresoru a turbodmychadla garantuje mohutný zátah v celém spektru využitelných otáček motoru bez obvyklé nectnosti turbodmychadlem přeplňovaných agregátů, kterou je nepříjemná prodleva náběhu výkonu při prudkém sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách. Výkon motoru vrcholí na hodnotě 155 kW/210 k. Motor TSI je propojený s přímo řazenou převodovkou DSG. Konstruktéři počítají, že pod kapotou konceptu Iroc by se mohla objevit i celá řada dalších přeplňovaných agregátů, každý z nich ale garantuje to nejdůležitější: Požitek z dynamické jízdy!

Zcela originální dravě stylizovaná maska chladiče propůjčuje konceptu Iroc jedinečný výraz – dosud žádný Volkswagen neměl masku takovýchto tvarů a žádný se nemohl chlubit tak osobitou „tváří“. Rám lichoběžníkové masky chladiče s výplní ve struktuře včelí plástve je z leštěného hliníku. Dlouhou, dozadu protaženou křivkou střechy zakončenou nápadným spojlerem Iroc kontrastuje s klasickými modely kupé, pro které jsou typické dlouhé převisy karoserie a poměrně krátká kabina. Tento dojem posiluje zřetelně stoupající linie boků a směrem dozadu se zužující zadní boční okna. Efektní grafiku bočních oken umocňují „neviditelné“ B-sloupky karoserie, které dávají vyniknout mohutným C-sloupkům a masivní zádi.

Spodním partiím přídě dominují u vnějších krajů rozměrné otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Na masku chladiče plynule navazuje charakteristický V-prolis v kapotě motoru, který se táhne až do A-sloupků karoserie a do střechy. Široké a nízké kryty světlometů dodávají Irocu vzhled šelmy, jejich design opakují i koncová světla protažená hluboko do boků zadních blatníků.

Muskulaturní, vzadu doširoka vyklenuté boky vozu vizuálně akcentují široký rozchod zadních kol, což Irocu propůjčuje pocit síly a stability. Téměř svislá záď je horizontálně vizuálně zřetelně rozčleněna. Osobitá zelená metalíza „Viper“ (zmije) připomíná úspěch první generace modelu Scirocco, pro něž bylo toto zbarvení typické. Horní díl střechy je z tmavě probarveného skla uloženého v černém karbonovém rámu. Stejnou barvu mají i nárazníky a prahy, které tak dokonale kontrastují s jedovatě zeleným lakem karoserie,

Právě představovaný koncept Volkswagen Iroc

Osobitost studie Iroc je patrná i z provedení interiéru, kterému dominují vysoce kvalitní a barevně kontrastní materiály, jako je texturovaná černá kůže nebo ostře zelený neoprén kombinovaný s titanově černým textilem. Přístrojová deska je krytá černou kůží, výplně dveří a koberce jsou vyvedené v uhlově černé barvě. Sportovní vzhled doplňují masivní hliníkové prvky, vhodně využité v celém interiéru.

Nejvýraznějším prvkem interiéru jsou anatomicky tvarovaná přední sedadla se skořepinovou konstrukcí a pětibodovými pásy. Podobně působivé jsou také rozměrné kruhové přístroje s modře zářivými číselníky, hluboko zapuštěné v masivních stříbřitých obroučkách do přístrojového štítu. Podél celé délky spodní hrany přístrojové desky se táhne řada klasických spínačů, které svým provedením připomínají „plnokrevné“ sportovní modely. Stříbrně orámované výdechy ventilace s šestiúhelníkovým mřížkováním zrcadlí téma masky chladiče. Naprosto originální je řadicí páka – stojí-li vůz v klidu a s vypnutým motorem, řadicí páka je zapuštěná do středové konzole. Teprve po spuštění motoru se páka vysune a je připravena k normálnímu použití…

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz