Poptávka po ročních zánovních vozech vzrůstá

Zájem o zánovní vozy se stářím do jednoho roku na trhu ojetých vozů neustále roste. Tento trend přetrvává z minulého roku a nyní se k němu přidává také častá orientace zákazníků na vozy s nižší cenou.

Tyto trendy na trhu s ojetinami jsou již delší dobu vyvolané omezenou nabídkou nových vozů, zejména v určitých specifikacích výbavy. Zájemci o nákup vozu tak stále častěji přesměrovávají svůj zájem ze segmentu nových vozů do alternativní oblasti nabídky zajímavých zánovních vozů, nejvíce ve stáří do jednoho roku. Výrazně však v poptávce ojetých vozů přibývá také těch, pro které je prioritou nižší pořizovací cena. Pro uspokojení těchto požadavků zákazníků je pak v případě každého prodejce zánovních a ojetých vozů rozhodující aktuální velikost jeho skladových zásob.

2000 kusů z vlastních zdrojů

V minulém roce se nám podařilo prodat více než 2000 ojetých vozů výhradně z našich vlastních zdrojů, jakými jsou předváděcí vozy, automobily z naší autopůjčovny a také vozy, vykoupené od našich autorizovaných servisů v síti. Více než polovina z uvedeného celkového počtu byly vozy se stářím do jednoho roku a stabilně máme takových vozů nyní na skladě okolo dvou stovek,“ potvrzuje současný trend na automobilovém trhu Vilém Matyáš, ředitel divize Ojetých vozů významné dealerské skupiny AutoPalace, která se vedle prodeje nových vozů dvou desítek významných automobilových značek dlouhodobě zaměřuje ve svých pobočkách na segment ojetin.

Zájem i skladovací zásoby rostou

Právě skupina AutoPalace patří k těm prodejcům zánovním a ojetých vozů, která plně využívá synergické procesy mezi všemi svými aktivitami na automobilovém trhu. Vloni dosáhla prodeje 4965 ojetých vozů, což znamenalo meziroční nárůst o 12 procentních bodů. Ve stejném období dokázala skupina AutoPalace rovněž meziročně navýšit velikost skladových zásob ojetin o 30 procentních bodů na celkový počet 1400 vozů. Na těchto výsledcích se také poprvé částečně projevilo i říjnové otevření nové pobočky pro výkup a prodej ojetin AutoPalace POP Airport ve stejnojmenném obchodním a zábavním centru poblíž pražského letiště Václava Havla. Toto nové prodejní místo disponuje plochou pro 350 vozů a z toho polovinu zmíněného počtu vozů mohou zákazníci vybírat z pohodlí zastřešeného prostoru.

Trh se uzrdavuje?

Vedle vzrůstající poptávky po zánovních vozech se stářím do jednoho roku evidujeme také zvýšení zájmu o ojeté vozy s cenovkou do 400 tisíc korun. I v této nižší cenové relaci se nám daří uspokojit poptávku, a to zejména díky výkupu vozů z protiúčtu, popřípadě dlouhodobě servisovaných vozů v naší pobočkové síti, u kterých tak známe jejich servisní historii. Průběžně máme okolo pěti set takových vozů v nabídce,“ doplňuje aktuální stav v prodeji ojetin Vilém Matyáš.

Široké portfolio prodávaných nových vozů umožňuje skupině AutoPalace navíc nabídnout svým zákazníků v rámci nákupu ojetin zvýhodněné servisní programy a předplacené servisní balíčky. Benefitem je rovněž komplexní nabídka finančních služeb, tedy pojištění vozu, jeho financování a další doplňkové služby, jakými jsou příkladně registrace vozu a prodej veškerého příslušenství.

O AutoPalace Group

Skupina AutoPalace zahájila svou činnost na našem území v roce 1991 jako importér a prodejce automobilů značky Mazda a dnes patří mezi dva nejvýznamnější dealery na trhu v ČR. Za 31 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala téměř 195 tisíc vozů. Svým zákazníkům nabízí ve svých pěti prodejních centrech v Praze a jednom v Brně a Karlových Varech, prodej automobilů značek – Audi, CUPRA, Ford, Mitsubishi, Maxus, Mazda, MG, Hyundai, SEAT, ŠKODA, Opel, Volvo, Peugeot, Volkswagen, Užitkové vozy Volkswagen, Ford Transit Centrum a Opel Professional. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku, kde je prodej a servis zaměřen na vozy značek BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi. V současnosti je AutoPalace největším prodejcem vozů Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi v ČR. V roce 2022 dosáhla v ČR tato dealerská skupina obratu 7,6 mld. Kč.

AutoPalace nabízí širokou škálu služeb na každé pobočce. Pod jednou střechou zde zákazníci naleznou zázemí pro výběr a servis nových vozů, prodej a nákup ojetých vozů. Na vybraných pobočkách pak rovněž specializované servisní a prodejní místo pro užitková vozidla, karosárnu a lakovnu, velkoobchodní prodej náhradních dílů a autopůjčovnu. Součástí všech prodejních center jsou autorizovaná servisní střediska vybavená nejmodernější opravárenskou a diagnostickou technologií. Skupina AutoPalace je rovněž ekologicky velmi zodpovědná, proto podporuje prodej elektromobilů a s tím spojený rozvoj infrastruktury.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi Concept C: Elektrický roadster, který přepisuje budoucnost sportovních vozů

Audi Concept C: Elektrický roadster,...

V Miláně debutoval koncept, který ukazuje směr značky Audi. Elegantní, odvážný a napěchovaný emocemi – takový je zcela elektrický roadster Concept C. Čistota, emoce, technická dokonalost a...