Poprvé zvítězil v automobilové soutěži vůz s hybridním pohonem.

Toyota se minulý víkend zapsala do dějin automobilových závodů, když vyhrála okruhový závod 24 hodin Tokashi se svým hybridním vozem Supra HV-R.

Úspěch vozu Supra navazuje na loňskou účast, kdy Toyota jako první automobilka na světě nasadila vůz s hybridním pohonem (Lexus GS450h) v závodu na 24 hodin Tokashi, kde skončila na celkovém 17. místě.

Poprvé zvítězil v automobilové soutěži vůz s hybridním pohonem.
Poprvé zvítězil v automobilové soutěži vůz s hybridním pohonem.

Od nasazení hybridních systémů v automobilových soutěžích si technici firmy Toyota slibují, že odhalí nové způsoby jak zefektivnit a odlehčit hybridní pohon, například i ten, který je použit v sériově vyráběném modelu Toyota Prius. Přestože se Toyota účastnila soutěže teprve podruhé, dokázala využít údaje nashromážděné v minulém ročníku a vyvinula novou speciální jednotku určenou pro závodní účely. Díky ní otestovala možné meze výkonu hybridního pohonu v závodních podmínkách.

Nový závodní vůz vychází z respektovaného modelu Supra GT jenž byl nasazen v závodech Super GT v Japonsku. Stávající model byl upraven a vybaven speciálním systémem hybridního pohonu. Z důvodu lepší rekuperace energie a zvýšení provozní účinnosti během závodu byly ve voze použity dvě speciální technologie:

Toyota upravila systém rekuperace energie v kombinaci s pohonem všech čtyř kol, kde se nyní používají motory zabudované přímo v kolech přední nápravy, zatímco zadní kola jsou poháněna elektromotorem o výkonu 150 kW zabudovaným na zadní nápravě. Díky systému rekuperace energie se třemi motory/generátory může vůz efektivněji znovu získat velkou část energie ztracené při prudkém zpomalování a brždění z vysokých rychlostí.

Specifikace vozu Toyota Supra HV-R

Název vozu Denso Toyota Supra HV-R
Kategorie GT/TP1
Motor Upravený motor 3UZ-FE (verze Super GT)
Zdvihový objem 4 480 ccm
Škrticí vzduchový ventil 29,6 mm x 2
Nejvyšší výkon 480 k při 6 800 ot/min
Nejvyšší točivý moment 510 N.m při 5 600 ot/min
Elektromotor Motory vpředu: 10 kW x 2 (motor v kolech)Motor vzadu: 150 kW
Hmotnost vozidla 1 080 kg
Název týmu TOYOTA TEAM SARD
Řidiči Katsuyuki Hiranaka (Japonsko)Andre Couto (Portugalsko)Akira Lida (Japonsko)Tatsuya Kataoka (Japonsko)

S ohledem na to, že závody znamenají opakovaná prudká zrychlení a zpomalení za vysokého zatížení, byl namísto tradičního akumulátoru nasazen kondenzátor s rychlým nabíjením.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...