Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel předčasně ukončila soutěž, což se promítlo do konečné pozice v hodnocení celé sezóny. Příjemnou tečkou za letošní soutěžní sezónou však byl premiérový start talentované Elišky Pytlounové v rallye, který absolvovala se zkušenou navigátorkou Veronikou Havelkovou.

Vsetínská soutěž, která se jela letos již po jedenadvacáté, zavedla o uplynulém víkendu přes sto posádek historických a soudobých vozů na sedm náročných rychlostních zkoušek o celkové délce 70 kilometrů. A stalo se už skoro tradicí, že vysokou náročnost tratě v okolí Vsetína znásobilo nevlídné, deštivé počasí. Několika předním posádkám přineslo hned na prvním měřeném úseku horké chvíle v kabinách vozů a bohužel v některých případech skončilo opuštěním tratě a havárií s následným odstoupením.

Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou přijeli do Vsetína především pro potřebné body do konečné klasifikace Poháru 2+ a po první sekci dokázali se svým vozem Škoda Fabia RS Rally2 i přes náročné podmínky držet celkově čtvrtou příčku, což jim v tu dobu dávalo velkou šanci na zisk stříbra v letošním Poháru 2+. Avšak naděje na tento cenný výsledek se definitivně rozplynuly ve třetí rychlostní zkoušce Semetín. Po jezdeckém zaváhání Vojtěcha Štajfa se vůz dostal mimo trať a kontakt s uskladněným lesním porostem poškodil chlazení Fabie natolik, že nebylo možné pokračovat. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 tak byla nucena ze soutěže odstoupit a konečné výsledky vsetínské soutěže ji následně zařadily na čtvrtou příčku v celkové klasifikaci Poháru 2+ roku 2025 za Filipa Mareše, Václava Pecha a Karla Kupce. I když tým ACCR Lak Racing 21 pomýšlel před sezónou na celkové pódium, i celková „brambora“ je v letošní velké sprintové konkurenci cenným úspěchem.

„Velmi mě tohle zaváhání mrzí. Do Vsetína jsme s Frantou jeli s cílem zabojovat o letošní celkové stříbro a následkem tohoto nešťastného výletu mimo trať jsme bohužel ještě o jednu příčku přišli a končíme tedy celkově v sezóně čtvrtí. Ale už se s tím nedá nic dělat a musíme to přijmout,“ řekl v servisní zóně zklamaný Vojtěch Štajf a doplnil, co se odehrálo na trati: „Po první sekci jsem byl rád, že jsme se hodně posunuli pořadím dopředu a věřili jsme, že pozici třeba ještě vylepšíme. Na třetí erzetě jsem ale na chvíli ztratil koncentraci a přeslechl jsem Frantův diktát ohledně blížící se poměrně ostré pravé zatáčky a dostatečně jsem nezpomalil. Před zatáčkou byl totiž ještě horizont a když jsme k němu přijeli, už jsem věděl, že to nedopadne dobře. Zákony fyziky jsou neúprosné, a i když jsme zatočili a nevyletěli do lesa, mimo ideální stopu ležely složené klády tak nešťastně, že nám kontakt s nimi poškodil nejen disk kola, ale bohužel i chladič. Po ujetí asi dvou kilometrů hlásil palubní systém pokles tlaku v chladicím systému, a tak jsme museli ze soutěže předčasně odstoupit. Děkuji všem partnerům za podporu v celé sezóně a omlouvám se především mechanikům za dvě letošní odstoupení, způsobené mými chybami. Náš výsledek mohl být lepší.“

Tým ACCR Lak Racing21 měl však v soutěži ještě jedno zastoupení. Premiéru v automobilových soutěžích si ve Vsetíně odbyla mladá talentovaná závodnice v autokrosu Eliška Pytlounová, která absolvovala úvodní kilometry v rallye s vozem Opel Adam Cup připraveným týmem Kicker Racing. Ryze dámskou posádku ve třídě RN7 s ní vytvořila zkušená týmová navigátorka Veronika Havelková. Eliška přijela do Vsetína zejména získat první zkušenosti se soutěžemi a osvojit si techniku jízdy v kombinaci s navigací. Tomu také přizpůsobila styl jízdy a výsledkem bylo zdárné dokončení soutěže a celková spokojenost na cílové rampě z osmého místa ve třídě. „Já jsem opravdu za tenhle premiérový výsledek v rallye moc ráda a chtěla bych moc poděkovat Veronice za zkušenosti, které mi během soutěže v kabině Opelu předávala. Bylo to pro mě na takhle náročné trati hodně těžké, zejména hlídat auto a současně vnímat diktát spolujezdce, ale jsme v cíli. Byla to výborná zkušenost, za kterou jsem vděčná Racingu21 Vojty Štajfa, ale nemohu zapomenout ani na skvěle připravené auto a servis týmu Václava Kopáčka. Věřím, že na tuhle zkušenost příští rok v rallye navážu,“ řekla v cíli s úsměvem Eliška Pytlounová.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...