Jezdci týmu Leon Supercopa Czech, Petr Fulín a Ivan Vršinský, na této trati hodně testovali, a tak před startem věřili nejen v zisk bodů, ale také ve vylepšení svého postavení v konečném pořadí.
Nakonec to vyšlo Petrovi, který si připsal body za osmé a čtvrté místo a celkově skončil při premiéře v tomto poháru na pěkné osmé příčce. Ivan bohužel hned v úvodu první jízdy těžce havaroval, zle poničil vůz a závody tím pro něho skončily.
Napínavou bitvu přinesla už kvalifikace, která začala na mokré trati, ale ta pak osychala a o pořadí na startovním roštu se tak rozhodovalo v samotném závěru. Ani Petr ani Ivan ale ve finiši nenašli prostor, aby zajeli časy, které by je posunuly do první desítky. Petr skončil patnáctý a Ivan těsně za ním šestnáctý. Vítězem se stal Němec Jöns, který ještě musel bojovat o udržení stříbrné pozice. Jeho největší soupeř Polák Sawicki byl stále velice blízko. V kvalifikaci ale polský pilot měl ještě větší problémy než naši jezdci a obsadil osmnácté místo. Už jistý vítěz seriálu Němec Marschall zajel jedenáctý čas. „V kvalifikaci jsme počítali s tím, že trať bude osychat a v závěru se pojedou nejrychlejší čas. Připravili jsme se na to, ale na okruhu jsme nenašli prostor, abychom potřebný rychlý čas zajeli“, řekl Petr Fulín.
První závod, který byl na programu v sobotu, přinesl hned zkraje nebezpečně vypadající kolizi Ivana Vršinského. Po startu se vedle sebe dostaly tři vozy, Ivan jel úplně vpravo, když soupeř uprostřed se trochu lekl auta po své levé straně, malinko uhnul a trefil zezadu Vršinského. Jeho vůz narazil do betonové zdi a je na odpis. Ivan naštěstí to odnesl jen zhmožděninami. Petr Fulín naopak začal boj o první desítku úspěšně. Pomalu postupoval dopředu a dojel osmý. Vítězem se stal Jöns a potvrdil konečné druhé místo v seriálu. V nedělní jízdě se Petr už v prvním kole probojoval na šestou pozici. Pak ale dostal ránu od Sawického a rázem klesl na šestnáctou příčku. Nevzdal to a skvělým finišem se probojoval na konečné čtvrté místo. Celkově postoupil na osmé, když po předposledním závodě v Dijonu byl jedenáctý. Závod vyhrál Němec Liesen, ale to už nic nemohlo změnit na tom, že celkovým vítězem poháru se stal německý ostřílený okruhový veterán Thomas Marschall.
Petr Fulín po víkendu na Hockenheimringu řekl:
„S konečným umístěním mohu být spokojen. Na premiéru v tak prestižním poháru je to velice dobré. Při finálovém podniku se potvrdilo, že na tomto okruhu máme nejvíce natestováno. Jelo se mi fakt dobře a hlavně po oba dny jsem si parádně zazávodil. Neděle se mi samozřejmě líbila víc, protože tam jsem musel po ráně od Sawického pořádně zabojovat. Trochu mě mrzela sobotní kvalifikace, která se jela v proměnlivém počasí a byla to loterie, ve které jsme neměli štěstí. Pokud jde o Ivana, tak měl štěstí v neštěstí. Ve stopadesátikilometrové rychlosti šel roztočený do betonové zdi a auto je zcela zdemolované. Nic vážného se mu ale nestalo. Bohužel doplatil na chybu soupeře.“
Seat Leon Supercopa 2009 – konečné pořadí:
- 1. Thomas Marschall (D)… 251 b.
- 2. Christer Jöns (D) ……… 210 b.
- 3. Damian Sawicki (PL) … 192 b.
- …..
- 8. Petr Fulín …………. 76 b.
- …..
- 18. Ivan Vršinský ….. 3 b
Tisková zpráva týmu Leon Supercopa Czech
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií