Podrobně o novém Renaultu Laguna a Renaultu Grand Tour

Veřejnosti byl vůz představen na Světovém autosalonu v Paříži 2010 a nový Renault Laguna obsahuje všechny trumfy, kterými se proslavila řada III.

Dynamičtější styl

Podrobně o novém Renaultu Laguna a Renaultu Grand Tour
Podrobně o novém Renaultu Laguna a Renaultu Grand Tour
Podrobně o novém Renaultu Laguna a Renaultu Grand Tour

S ostřejšími rysy, světlomety jakoby vybavenými očními víčky, se sériovou černou maskou a na nové masce chladiče s chromem v perleťové černé se nový Renault Laguna hlásí k dynamickému charakteru. Působí provokativně, hravěji a slibuje větší radost z řízení.

Nová přední maska

Přední maska, více energická a silná, udává tón. V součinnosti s radostí poskytovanou z jízdních vlastností nového Renault Laguna je vzhled přední masky dán expresivním a dynamickým designem. Přední nárazník je vybaven maskou chladiče v perleťové černé a s posíleným využitím chromu.

U pěti-dvéřového provedení je středová linie prodloužena až ke kufru, právě pod zadními kouřovými LED světly. Ta jsou umístěna v horní části a podílejí se na celkové dynamice a zajišťují v noci charakteristický světelný podpis.

Dva chromované výfuky připomínají u výkonnějších motorů použití čistokrevného pohonu. Pro lepší obtékání vzduchu byla dvojitá radiová anténa zabudována do zadního okna.

Nová Laguna Grandtour se odlišuje značným náklonem zadního skla a tvarem třetího bočního okénka, který podtrhuje sportovní linku. Profilované střešní lišty posilují obtékání profilu. Ačkoli má stejný rozvor jako pěti-dvéřové provedení, a to 2,76 metrů, její délka 4,80 metrů uděluje nové Laguně Grandtour odlišný charakter. Vzadu prodloužený přesah umožňuje objem kufru 508 litrů.

Velký užitný prostor, zejména díky chytrému systému Easybreak, nabízí až 1 593 litrů se sklopenými zadními sedadly, a velmi ceněné vnitřní uspořádání, často kopírované, ale nikdy na stejné úrovni (výsuvné rozdělení kufru se záchytnými popruhy, systém Easybreak,

Interiér s novou atmosférou

V interiéru nový Renault Laguna přijme své pasažéry novými sedadly inspirovanými sportovním stylem.

Výběr použitých materiálů, péče věnovaná detailům (stehování krytu palubní desky, chromované obvody větráků) a také souladu odstínů barev zvyšují dojem z kvalitního provedení. Také palubní deska z litého plastu bez viditelného napojení na středový panel, umocňuje tento pocit vysoké hodnoty.

Bez ohledu na jejich formát jsou rádio i navigace dokonale zabudovány do obložení. Veškeré ovládání a displeje jsou pojaty a umístěny v optimální ergonomii, aby pohodlně sloužily řidiči.

Radost z řízení

Nová Laguna byla postavena tak, aby poskytovala skutečnou radost z řízení a jízdy. Její chování na silnici nabízí dynamický prvotřídní výkon. S podvozkem a přesným řízením se může také opřít o velmi střídmé a výkonné motory.

Je vybavena podvozkem 4Control se 4 řiditelnými koly a disponuje výjimečným chováním na silnici ve službách radosti z jízdy, bezpečnosti a výkonu. Nyní je k dispozici se základními motory řady dCi 150 a dCi 180 a tak je tato výhradní inovace značky Renault nyní k dispozici většímu množství zákazníků.

Veškeré know-how značky Renault ve prospěch ještě přesnějšího řízení

Nový Renault Laguna využívá základních prvků značky Renault z hlediska pevného držení na silnici, pohodlí a radosti z řízení.

Přesné řízení

Přesnost řízení vychází z redukovaného natáčení a tuhosti hřídele volantu a nabízí tak radost z jízdy v zatáčkách. Díky poměru 1:16 (tedy 16° natočení kol odpovídá jednomu stupni otočení volantem) je manévrování snadné a extrémně hbité.

Nejvýkonnější motor ( dCi 180) disponuje proměnnou pomocnou hydraulikou. Použití sady elektročerpadla (GEP) u jiných motorů umožňuje dosáhnout různé úrovně pomoci v závislosti na výkonu elektrického čerpadla, pracujícího podle cestovních podmínek. Tento výkon závisí na rychlosti a požadované úrovni pomoci (rychlost a úhel volantu), což umožňuje optimalizovat spotřebu paliva elektrickým ovládáním čerpadla dle potřeby.

Dobře reagující podvozek

Podvozek nové Laguny nabízí kvalitní držení a pozoruhodné zatáčení. Dále zachovává citlivost volantu a také zároveň vertikální výkon zavěšení. Inženýři značky Renault věnovali veškerou svou pozornost přesnosti trajektorie a držení podvozku. Objektivní vlastnost schopnosti zatáčet „naplocho“, tedy hodnota specifického náklonu charakterizuje úhel, který má vozidlo ve vztahu k vozovce. U nové Laguny to je 1,9° (průměr segmentu o 2,2°) při hodnotě boční akcelerace 5m/s2. Tato situace odpovídá podmínkám dynamické jízdy na klikaté silnici nebo jízdě v kruhu ve městě o průměru 400 m při rychlosti 60 km/h.

Přední náprava je typu pseudo McPherson, se stabilizátorem o průměru 24 mm. Zadní náprava je kompaktní, lehká, pružná a programovaná, ve tvaru H, se stabilizátory o průměru od 28,8 do 30,5 mm.

Systém 4Control se 4 řiditelnými koly:

Nový Renault Laguna, vybavený podvozkem 4Control se čtyřmi řiditelnými koly, je také dobře ovladatelný ve městě a je živý a přesný na klikatých silnicích. I při nízkých rychlostech je jeho ovládání okamžité a přirozené.

Byl uveden v roce 2008 u sportovních verzí řady (Laguna GT), pak u Laguna Coupé, a nyní je k dispozici u základních motorů řady berline a kombi: dCi 150 a dCi 180. Tak je výhradní inovace značky Renault, tedy podvozek 4Control, k dispozici většímu počtu zákazníků.

Výhody podvozku 4Control se 4 řiditelnými koly jsou několikanásobné:

  • ještě ostřejší dynamické chování
  • zlepšené ovládání, například při manévrování
  • nevídaná přesnost řízení, která intuitivně vybírá vozidlu správnou trajektorii
  • potěšení z jízdy při jakékoli rychlosti
  • pozoruhodná úroveň aktivní bezpečnosti

Při nízké rychlosti: obratnost malého městského auta

Pod úrovní rychlosti 60 km/h se zadní kola stáčejí v opačném směru než kola přední, v maximálním úhlu 3,5°.

Podvozek 4Control tak nabízí dvě výhody: snadné manévrování díky zmenšenému průměru natáčení a redukované úhly volantu díky přímějšímu, speciálně nastavenému řízení.

Na prvním místě, průměr natáčení vozu Renault Laguna vybaveného podvozkem 4Control se 4 řiditelnými koly je snížen o 10 % v porovnání s 2RD: jde z 12,05 m (v 18 palcích) pouze na 10,80m (jako Clio!). Takže čím větší je zadní úhel kol, tím více se průměr natáčení sníží. Takové snadné manévrování se ukáže jako důležité při parkování nebo průjezdu úzkými ulicemi.

Pak tedy, spolu s natáčením předních a zadních kol, podvozek 4Control se 4 řiditelnými koly, přináší snížení úhlu natáčení volantu. Tedy, když bylo potřeba 16 stupňů otočení volantem pro otočení o 1° koly před příchodem nové Laguny, pak nyní stačí 13,5°s podvozkem 4Control. A to jde až na 12° pokud natáčení zadních kol je na svém maximálním úhlu 3,5°.

Protože je řízení volantem přímější, činnost řidiče je omezena na radost z pocitu ovladatelnosti a pružnosti. U stejné zatáčky řidič nemusí tolik točit volantem. Průjezd zatáčkami je tak snadnější a zdá se, že si s nimi vůz jen pohrává.

Při rychlém tempu: vozidlo zatáčí jako na kolejnicích

Od rychlosti 60 km/h nový Renault Laguna nabízí větší přesnost řízení. S natáčením zadních kol ve stejném směru a zároveň s předními koly je jeho stabilita ještě lepší. Vozidlo se chová, jakoby jelo po kolejnicích. Zvládá zakřivení s mistrovstvím a lehkostí. Podvozek 4Control se 4 řiditelnými koly umožňuje blokovat odstředivou sílu, která má tendenci vytlačovat zadní část vozu v zatáčce (převis zadního podvozku) a snižuje průchodnost zatáčkou. S úhlem natáčení kol pod 2° ve většině situací je zadní náprava ihned držena na ideální trajektorii, ve prospěch stability a výkonnosti. Podvozek 4Control přináší více dynamiky a zároveň zajišťuje klidnou jízdu a tím i větší požitek z řízení.

Jedinečná úroveň aktivní bezpečnosti

Podvozek 4Control se 4 řiditelnými koly přináší rovněž bezpečnost a klidné chování při vyhýbacích manévrech. V krizových situacích se kola mohou natočit až o 3,5°.

Se speciálním nastavením pro dynamickou a sportovní jízdu je případný zásah ESP (Electronic Stability Control) zpožděn. Náhlý manévr je tak proveden rychleji, ale také klidněji. Aktivace ESP nastupuje jen když je to potřeba, a to velmi progresivním způsobem, jelikož je napojena na natáčení zadních kol. Pomocí sady ESP/ABS, kalkulátor 4Control také odhalí situace asymetrického brzdění. Automaticky pak provede natočení zadních kol, aby vozidlo zůstalo stabilní, aniž by řidič musel zasahovat pomocí volantu. Řidič si pak zachovává kontrolu v kritických situacích, ale má tak výhodu klidné jízdy při každodenním řízení.

Mechanický systém s dynamickou logikou

Podvozek 4Control se čtyřmi řiditelnými koly, vyvinutý ve spolupráci týmů Renault a Renault Sport Technologie pracuje díky elektronickému řízení dynamiky vozidla. Senzor umístěný na hřídeli volantu vysílá informaci o úhlu volantu prostřednictvím sítě CAN do kalkulátoru 4Control. Ten je umístěn na úrovni zadní nápravy a obnovuje rovněž rychlost vozidla pocházející z bloku ESP/ABS. Kalkulátor také je schopen brát v úvahu rychlost otáčení volantu, což je synonymum sportovní jízdy nebo úhybného manévru. Podle těchto parametrů kalkulátor vydá příslušný příkaz k natočení zadních kol elektronickému aktivátoru na zadní nápravě. Přesné modelování dynamického chování vozu umožňuje v každé chvíli ovládat a řídit ideální trajektorii, podle informací vyslaných řidičem a skutečné dynamiky vozidla.

Střídmé a výkonné motory

Kromě možnosti dalšího přikoupení, byl nový Renault Laguna navržen tak, aby byl konkurenceschopný již během svého používání. Umísťuje se mezi nejlepšími ve svém segmentu, se svými výhodnými náklady na provoz, údržbu a opravy, zejména díky motorům dCi 110 koní (81 kW) dCi 150 koní (110 kW).

Se sníženou spotřebou paliva o 0,5 litrů na 100km, v průměru v sérii, potvrzuje nový Renault Laguna svou vynikající ohleduplnost vůči prostředí.

Motory dCi: vrchol spokojenosti, spolehlivosti a ekonomického provozu

Verze dCi 110 koní (81 kW) vykazuje rekordní nízkou úroveň emisí u sedanu této velikosti a této kategorie. S 120 g/km CO2, tedy s poklesem o 16g oproti Laguně III uvedené v roce 2007, a 4,7 l/100 ve smíšeném provozu tato verze kombinuje výkonné jízdní vlastnosti (240 Nm od 2 000 ot/min) a nízké celkové náklady na provoz.

Motor M9R, lídr z hlediska výkonu a radosti z řízení, je v nabídce se 4 výkony: 130, 150, 175 (s automatickou převodovkou) a 180 koní (96, 110, 127 a 131 kW).

Je speciálně upraven pro výkon podvozku nové Laguny. S maximálním točivým momentem od 320 do 400 Nm je schopen záběru i v rychlých a konstantních režimech, až do 5200 ot/min.

Se spotřebou, podle verze, od 5,2 do 5,7 litrů na 100 km (6,2 u verze BVA) a emisemi od 136 do 163 gramů CO2 na ujetý kilometr jsou tyto motory velmi ohleduplné vůči životnímu prostředí s ohledem na jejich výkon v rámci segmentu.

Všechny tyto motory jsou nabízené také se sadou technologií, které ještě více umožňují snížit emise znečištění (částicový filtr, nová recyklační nádrž plynů EGR, pokročilé vstřikování).

Benzínové motory: pružnost a výkon

Dynamický, tichý s hladkým chodem a kompaktní – takový je motor E 85, o obsahu 2.0 litrů s 16 ventily benzínový motor (M4R) vyvíjí výkon o 140 koní (103.4 kW) a maximální točivý moment 195Nm.

Živý a aktivní již v nízkých režimech, s elánem ve vysokém režimu, odtlumený v jakémkoli režimu tento motor, vzniklý ze spolupráce Renault-Nissan, nabízí radost z jízdy a pozoruhodné akustické vlastnosti.

Se střídmou spotřebou 7,5 litrů/100 km při smíšeném provozu (173g CO2/ujetý km) umožňuje novému sedanu Laguna zrychlit za 9,1 vteřin z 0 na 100 km/h. Má bezúdržbový rozvodový řetěz se zárukou na celou dobu životnosti.

Snížené provozní náklady

Nová Laguna usnadňuje svému majiteli život. Lhůty pro údržbu jsou prodloužené, výměna kapalin na každých 30 000 km u benzínových a dieselových motorů (Oil Control System).

Výměna svíček a vzduchového a palivového filtru probíhá každých 60 000 km, výměna rozvodového řemene a příslušenství náleží po 120 000 km v benzínové verzi a po 160 000 km v naftové verzi (kromě 16v benzínu a 2.0 dCi, kdy rozvodový řetěz má doživotní záruku).

Vzduchový a palivový filtr mají životnost 60 000 km. Při každodenním používání sada motorů nabízí nízkou spotřebu. Nová Laguna se také pyšní zárukou proti korozi na 12 let.

Funkce OCS (Oil Control System) umožňuje prodloužit intervaly mezi výměnami. Nyní výstražný signál hlásí řidiči, zda jeho styl řízení negativně ovlivňuje kvalitu oleje: jízda po špatných cestách nebo při vlečení. Na palubní desce se objeví hláška „proveďte včas výměnu oleje“ nebo „proveďte okamžitou výměnu“, kdy to je to skutečně nutné.

100 % moderní provedení

S dynamickým výkonem se pojí široká paleta výbavy: nabízí audio výbavu se základním zvukem „3D Sound by Arkamys®“ a exkluzivním zvukem řady „Bose® Sound System“, zabudované navigační systémy Carminat TomTom® Live nebo Carminat Bluetooth® DVD, a dále telefonování s Bluetooth® a digitální připojení Plug & Music.

U nového Renault Laguna jsou k dispozici dvě audio nabídky:

  • 3D Sound od Arkamys® : standardní zvuk v nabídce Renault
  • Bose® Sound System : prvotřídní zvuk, nabízí reálný zvuk a pohodlný poslech na všech místech

3D Sound od Arkamys®

Pro zákazníky, kteří si přejí výkonné zařízení, obklopující a věrně znějící zvuk, pak nový Renault Laguna je nabízen se sériovou nabídkou ve spolupráci s Arkamys® pokřtěnou „3D Sound by Arkamys®“, která zahrnuje:

  • výkonný systém 140W s osmi reproduktory (4 středně tónové a 4 vysoko tónové)
  • digitální zpracování zvuku pomocí Arkamys® nabízí trojrozměrný zvuk (v prostoru). Zajišťuje věrnou reprodukci zvuku.
  • optimální příjem dvojitou anténou
  • připojení Bluetooth®, které umožňuje řidiči řídit a ovládat telefon pomocí ovládání pod volantem
  • Plug & Music, které umožňuje řidiči ovládat zařízení (USB, walkman nebo iPod®) pomocí ovladačů na volantu se zobrazováním menu a soupisu hudby na přístrojové desce
  • streaming audio od Bluetooth®, které umožňuje poslouchat hudbu ze zařízení s Bluetooth® (GSM, iPod…) a to bezdrátově.

Bose®: prémiový zvuk na míru

Renault se obrátil na Bose®, aby navrhli vysokou kvalitu poslechu hudby za volantem nového Renault Laguna.

  • Při navrhování tohoto audio systému v Bose® rozložili čistý list a vzali v úvahu všechny součásti interiéru vozu s ohledem na nejlepší akustické parametry.
  • Počet, typ reproduktorů, jejich umístění stejně jako pracování a vyrovnání signálu, vše bylo definováno podle výsledků naměřených ve vozidle.
  • Inženýři z Bose a Renault pak spolupracovali na vývoji systému, aby dosáhli vysokého akustického výkonu v interiéru vozu.
  • Audio systém Bose® nového Renault Laguna je tvořen 10 reproduktory a digitálním zesilovačem, který zahrnuje zpracování signálu Bose a 6 kanálový ekvalizér.
  • Umístění centrálního reproduktoru na palubovce umožňuje pasažérům vychutnat si detailní zvuk a celkový zvukový obraz, dobře umístěný, bez ohledu na to, zda sedí vpravo nebo vlevo.
  • U zadního levého kola se nachází basový reproduktor, který zajišťuje basový zvuk v celém obytném prostoru a přináší řidiči a pasažérům hluboký a reálný zážitek.
  • Jemnost výšek, jasnost tónů, hloubka basů, s tím byl audio systém Bose® nového Renault Laguna pojatý s cílem poskytovat maximální reálná zvuk a pohodlný poslech na všech místech ve vozidle. Při ztlumené hlasitosti zvuku, řidič a cestující si vychutnají bohatý, vyvážený zvuk bez nutnosti zvyšovat hlasitost a vychutnají si všechny jemné odstíny hudby. Při zesílené hlasitosti systém nabízí zážitek plného zvuku bez deformace hudebního sdělení.

A vždy zde je:

  • optimální audio příjem dvojitou anténou
  • připojení Bluetooth®, které umožňuje řidiči ovládat telefon pomocí ovladačů pod volantem
  • Plug & Music, což umožňuje řidiči ovládat svá zařízení (USB, walkman nebo iPod®) pomocí ovladačů volantu a zobrazením nabídky a soupisu hudby na palubní desce
  • streaming audio pomocí Bluetooth®, které umožňuje poslouchat hudbu z přenosného zařízení s Bluetooth® (GSM, iPod…) bezdrátově

Navigace Carminat TomTom®

– nově uvedená, zabudovaná a zapojená navigace ve voze Renault je vždy dostupná (za méně než 500 euro) a velmi snadno se používá, je ještě přesnější při své navigaci a užitečnější pro každodenní použití.

U některých zemí se nabízí i druhá nabídka navigace Carminat Bluetooth® DVD:

Ta zahrnuje:

  • obrazovku 16/9, 7’’, s funkcí 3D Birdview,
  • mapu Evropy
  • rozeznávání hlasu pro navigační funkce a telefonování s Bluetooth®,
  • přehrávač 6 CD, kompatibilní i s mp3,
  • dvojitou anténu a dvojitý tuner pro vynikající příjem
  • informace o přítomnosti pevných radarů (podle země)

Pohodlí za volantem

Nová Laguna těží z výjimečně provedeného akustického pohodlí, což z ní činí srovnávací prvek ve svém segmentu, zejména u dieselových motorů.

Pohodlí přichází rovněž s asistenčními systémy řízení: s poloautomatickou parkovací brzdou, tempomatem s omezovačem rychlosti, automatickým rozsvěcováním světlometů a automatickým spouštěním stěračů… Pohodlné zavěšení umožňuje ocenit tolik dynamické vlastnosti vozidla.

A nakonec pohodlí za volantem přináší dvouzónovou řízenou klimatizaci s automatickou recyklací, s toxickým senzorem a trojstupňovou automatikou Soft-Auto-Fast.

Maximální pohodlí: zákon ticha

Nová Laguna využívá tří opatření:

  • zpracování úrovně hluku motoru, zejména u nižších rychlostí
  • izolace jízdního hluku
  • a zejména zpracování aerodynamického hluku

Úroveň akustického pohodlí dieselových verzí je stejná jako u benzínových verzí a vychází zejména ze skutečné kvality samotných motorů.

Další práce byly provedeny na zavěšení motoru s větším pérováním, spolu s inovativními řešeními jako je upevnění mezi nástavcem převodové skříně a baterií, které umožňuje použít baterii jako akustickou izolaci (patent). Aerodynamika nového Renault Laguna byla velmi zohledněna, stěrače byly zabudovány pod kapotu, a zrcátka získala zcela výjimečný tvar, stejně jako okenní sloupky, a tak byly sníženy turbulence a tedy aerodynamický hluk.

Pohodlné řízení

Četná výbava usnadňuje život řidiče

  • přední a zadní asistence parkování, jejíž detekční zóny jsou viditelné na středovém displeji palubovky spolu se zvukovým signálem
  • hands-free Renaultu třetí generace, která zahrnuje ovládání doprovodného osvětlení
  • systém klapky nádrže se zabudovaným otevíráním, který usnadňuje čerpání paliva
  • ukazatel řazení rychlosti (pomoc při eko-řízení)
  • tempovat s omezovačem rychlosti
  • poloautomatická parkovací brzda
  • atd.

Pohodlné zavěšení

Pohodlného zavěšení bylo dosaženo díky zvládnutí vertikálních pohybů velkého rozsahu. Použití tlakových tlumičů vpředu a dvoutrubkových tlumičů vzadu umožňuje zejména jemné překonávání překážet při mírné rychlosti. V zatáčce pak pohodlí znamená pevné držené karosérie bez kolébání. Sedadla jsou pevná a nabízejí dynamičtější pohodlí. Jejich boční vedení umožňuje ocenit kvalitní chování vozidla na silnici.

Klimatizovaný prostor

Díky pokročilé a inovativní trojité automatice jsou příkazy klimatizace „Soft-Auto-Fast“ intuitivní a přirozeně seskupené okolo větráků. Jedná se o automatiku nastavenou na míru podle vkusu a potřeb zákazníka. Režim Auto slouží jako základní, je inspirován nejlepšími funkcemi dostupnými na trhu (optimalizace tepelného a akustického pohodlí a rychlost spuštění regulace). Program Soft dává přednost jemné atmosféře a tichu, s tišící funkcí, kterou využijí zejména cestující vpředu. Režim Fast jako takový umožňuje ochladit nebo ohřát prostor v rekordním čase.

Systém řízení kvality vzduchu

Nová Laguna využívá speciálního vývoje ve prospěch tepelného pohodlí a kvality vzduchu v interiéru. Čelní sklo s ochranou proti teplu redukuje prostup slunečního záření o 30%. Nyní je solární senzor dvouzónový a zabudovaný do čelního skla, spolu se senzorem deště a světla. Tyto dva senzory měří intenzitu slunce na každé straně a umožňují nejlepší tepelnou regulaci interiéru. Doplňující hydrometeorologický snímač je umístěn u vnitřního zrcátka, a je napojený na systém prevence mlžení skla.

Hlavní inovace nové Laguny spočívá v jejím automatickém systému ochrany proti škodlivým plynům. Snímač toxicity snímá hodnoty znečištění (CO nebo No) a automaticky uzavírá vstupní klapku vnějšího vzduchu. Vydýchaný vzduch se nevrací do vozidla a aktivní karbonový filtr recykluje a čistí vzduch interiéru (pyly, plyny, pachy nebo částice).

Kvalita a bezpečnost: základy laguny

Laguna je uznávaná všude, a všemi, pro svou kvalitu zpracování a spolehlivost (TOP3), pro své dynamické chování (4Control) a úroveň bezpečnosti, která je nejlepší v daném segmentu (5 hvězdiček EuroNcap, 36 bodů z 37).

Kvalita v genech

Při uvedení v roce 2007 měla Laguna III jako jeden z hlavních cílů umístění značky Renault mezi nejlepšími konstruktéry z hlediska kvality výrobku a služeb.

Dnes, i když některé výsledky průzkumů nejsou ještě zveřejněny, vše k tomu směřuje: nezávislé vydané průzkumy (JD Power, ADAC…), výsledky interních průzkumů specializovaných časopisů, ty ukazují, že Laguna dosáhla svého cíle TOP3.

Laguna bude mít možnost zapsat bez kompromisu kvalitu do genetiky značky Renault, a to ve všech etapách životnosti vozidla: od návrhu po výrobu, od prodeje po provoz po prodeji. Úsilí věnované kvalitě po několik roků u značky Renault prospívá všem vozidlům skupiny. Každý nový vůz je ještě spolehlivější než jeho předchůdce.

S úplnou bezpečností

Nová Laguna nabízí pocit pohodlí všem svým pasažérům, na úrovni pohodlí a bezpečnosti, která je nejlepší v kategorii (36 bodů z 37 v Test EuroNCap).

Co se týká ochrany cestujících, disponuje nejnovějšími inovacemi a know-how značky Renault na základě skutečné nehodovosti.

Vedoucí postavení v aktivní bezpečnosti

Nový Renault Laguna využívá know-how značky Renault v oblasti bezpečnosti, jak aktivní tak pasivní. Kromě pozoruhodného dynamického chování svého podvozku využívá také nový Renault Laguna brzdný výkon, který je nejlepším ze své kategorie, zejména při testech odolnosti při brzdění zatepla (sotva 40metrová konečná vzdálenost naměřená s 16ti palcovými koly při 10 následných zabrzdění ze 100 na 0 km/h).

Systém brzdění je široce dimenzován s disky o průměru 280 až 296, vpředu větranými, a o průměru 300 vzadu. Sestava kalkulátoru/hydraulického bloku zahrnuje elektronickou nouzovou asistenci brzdění (AFU), přesnější ve svém spuštění jelikož není citlivá na mechanické proměnné.

Kvalita podvozku, spojená s přesným numerickým samo nastavitelným modelem dynamiky vozidla, umožňuje určit přesným způsobem krizové situace. Sériově funkce ABS ESC jsou účinnější díky předběžnému plnění brzd, což zamezuje brutálním nárazům.

Na přání jsou k dispozici bi-xenonová světla, která se natáčejí podle rychlosti a úhlu volantu. Používají vrcholnou technologii, která nabízí až 90% více světla v zatáčkách v porovnání s halogenovými světly. Lze také objednat jako doplněk Systém kontroly tlaku v pneumatikách.

…a v pasivní

Z hlediska pasivní bezpečnosti Renault vyvinul řešení, která berou ohled na nehodovost a skutečné chování, a to přístupem, který je globálnější a účinnější z hlediska bezpečnosti pasažérů.

Pro zajištění záruky větší ochrany pasažérů byla elektronická architektura nového Renault Laguna pojata tak, aby se ochranná zařízení poslední generace spouštěla dříve. Trojitý algoritmus řídí všechny konfigurace a optimalizuje chování v různých situacích nárazu (celkové situace předního, zadního, bočního nárazu).

Boční náraz, častá příčina úmrtí (zóna s nízkou ochranou), došel speciálního zpracování a výjimečného výsledku.

Pro detekci a reakci dvakrát rychlejší, nový Renault Laguna disponuje unikátním systémem 2 senzorů, zabudovaných do předních dveří a středového sloupku. Speciální algoritmus upravuje dobu zpracování podle prudkosti nárazu a ovládá dvojitý boční airbag nové generace, který je dvoukomorový (hrudník+pánev) a dvoutlakový.

Toto účinné zařízení používá 6 airbagů umístěných okolo pasažérů a umí ochránit až do 70 km/h. Na předních bezpečnostních pásech se dvojité předpětí projeví na každém konci pásu (vnější břišní část a navíječ).

Toto řešení, spolu s anti-hloubkovým airbagem, umožňuje v případě čelního nárazu udržet pasažéry na sedadle a zamezit jejich proklouznutí pod pásem. Pevná středová přezka je upravena, aby bylo snadné pás upevnit. Všechny pásy jsou 3 bodové a mají omezovač napětí.

Nový Renault Laguna je vybaven vizuálními prvky kontroly proti přetočení pásů na pěti místech, a zvukovými vpředu. Vyztužení sedadel je vyhotoveno s ohledem na efektivitu ale i pohodlí. Nehledě na tenčí zádová opěradla (ve prospěch využití prostoru vzadu) se cestující opírá zády, aniž by výztuhu cítil. Ochrana krku je zlepšena pro případ zadních nárazu, s opěrkami hlavy se zabudovanými posuvy.

Nový podpis značky a skupiny Renault:

„Řídíme změny“ nebo „Změňme život, změňme automobil“ je věrný hodnotám značky a vyjadřuje vůli značky Renault, inovativní společnosti, která má blízko k lidem, být průkopníkem udržitelné mobility pro všechny.

Renault, první francouzská automobilová značka, vychází z více než 110 let inovací, aby nabídl kvalitní výrobky a služby jako první: vynalézavé, svůdné, dostupné a s ekonomickým provozem a emisemi CO2.

Nový podpis Renault vyjadřuje hluboké hodnoty naší podnikové kultury – entuziasmus, inovace, blízkost – a ukazuje nové změny v návrhu a používání automobilu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...