Jde o nový tvar automobilu, který díky svým vlastnostem odpovídá všemožným potřebám a nabízí současně více půvabů a dynamiky.
– Výjimečný výtvor
Citroën DS4 představuje nový tvar zvýšeného čtyřdveřového kupé. Spojuje tak dynamiku, exkluzivitu a kompaktnost kupé s multifunkčností a prostorností kompaktního sedanu.
– Nová vize automobilové dynamiky
Výrazný a exkluzivní Citroën DS4 nabízí nové pocity z řízení, zejména díky své zvýšenému tvaru, panoramatickému čelnímu sklu a místu řidiče, které v sobě spojuje principy kupé a komfort sedanu. Jízdní vlastnosti vozu si s jeho stylem v ničem nezadají, takže Citroën DS4 garantuje jedinečný kontakt se silnicí.
– Přijatá výzva: spojit kreativitu, dynamiku a exkluzivitu s multifunkčnostní
S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm drží Citroën DS4 slib, který se spíše podobá výzvě: zajistit v dynamickém kupé multifunkčnost a uživatelsky příjemné funkce. Výzva byla splněna, především díky 3 místům vzadu, na která se nasedá nenápadnými dveřmi, jež dokonale splývají s celým vozem, ale také díky velkému zavazadlovému prostoru a řadě odkládacích přihrádek…
– Zdařilá elegance
Citroën DS4 má díky svému impozantnímu vzhledu okamžitou moc přitáhnout pozornost. Od sedadel z té nejkvalitnější kůže přes chromované prvky po přední a zadní světelné lišty bylo vše zhotoveno tak, aby byla zajištěna soudržnost celku a prestižní vzhled exteriéru i interiéru.
– Styl potvrzený evropskou veřejností
Citroën DS4 byl zvolen „Nejhezčím autem roku“ v soutěži, v které hlasovalo více než 60 000 automobilových příznivců z 62 zemí. Toto ocenění bylo uděleno během 26. Mezinárodního automobilového festivalu.
Mimo tohoto veřejné uznání se Citroën DS4 dočkal také ceny za „Nejhezčí interiér“, kterou udělila porota složená k této příležitosti z osobností ze světa designu, sportu, kultury a médií. Toto druhé ocenění odměňuje kvalitu a rafinovanost Citroënu DS4.
Odlišný a impozantní vzhled řady DS
Citroën DS4 je skutečným stylovým výtvorem, jehož nový tvar zvýšeného čtyřdveřového kupé vyvolává k divácích touhu do něj nasednout. Odvážně spojuje stylové prvky, které doposud stály proti sobě.
Již první pohled na čelní stranu Citroënu DS4 potvrzuje, že patří do řady DS. Umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotu, světelné lišty viditelné ve dne i v noci, to vše mu dodává exkluzivní charakter. Z pohledu z boku upoutá především chromovaná lišta lemující zatmavená okna. Pro profil vozu jsou charakteristické výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až devatenáctipalcová kola a korunuje ho protáhlá střecha zasahující do propracovaného spojleru, což vozu dodává ještě větší dynamiku.
I při pohledu zezadu vyzařuje z Citroënu DS4 exkluzivita jeho siluety. Hutný a pevný tvar odpovídá závazku značky ohledně exkluzivity řady DS. Několik příkladů: chromovaná lišta na spodní části nárazníku a horizontální lišty světel, která svítí ve dne i v noci, podtrhují vzhled zadních světel a vytváří dosud nevídaný bumerangový dojem.
Interiér na míru
Z kabiny Citroënu DS4 vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance: zaujme obepínající sedadlo řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou, které jakoby vyrůstaly z palubní desky. Propracovaná palubní deska, která je mimořádně příjemná na dotek, zejména díky použití pružného materiálu (slush nebo kůže) s charakteristickým zrnitým povrchem. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což ve voze vytváří kontrastující světelnou atmosféru.
Citroën DS4 je opatřen panoramatickým čelním sklem se 45° zorným úhlem směrem nahoru. Společně s vyvýšením celého vozu optimalizuje toto čelní okno výhled z vozu a zajišťuje dynamické a efektivní řízení v městském provozu, který je občas přetížený a chaotický. Nabízí skutečnou pohodu, kdy je interiér vozu doslova zaplaven tlumeným světlem, v němž vystupuje každá barva, každý materiál v interiéru. Řidič i jeho spolujezdec mají k dispozici vlastní pevnou clonu se sklopným stínítkem pro zajištění potřebného komfortu.
Je vidět, že práce na stylu každého prvku interiéru byla vedena snahou o dosažení elegance, kvality a bohatosti. Zákazník Citroënu DS4 má k dispozici na výběr pět kombinací kůže, aby si mohl sedadla svého vozu přizpůsobit vlastnímu vkusu. V nabídce nechybí ani dvoubarevná verze. V luxusní verzi výbavy je v Citroënu DS4 použita plnohodnotná kůže i na palubní desce, dveřních panelech a předních sedadlech, vše ve verzi „Bracelet“. Střední část sedadel evokuje články pásku k náramkovým hodinkám, zatímco okraje sedadel jsou ozdobeny sadou švů, které podporují hutný vzhled celého interiéru.
Další špetku luxusu dodává vozu chrom použitý na lištách kolem větráků, kolem sdruženého přístroje a řadící páky nebo na některých ovladačích na středové konzole. Smysl pro detail zakotvuje Citroën DS4 definitivně v exkluzivním a dynamickém světě. Důkazem jsou i hliníkové pedály, kožené obložení dveřních sloupků či doprovodné osvětlení interiéru.
Citroën DS4 dodává dynamice nový rozměr.
Jízdní vlastnosti Citroënu DS4 jsou naprosto v souladu s dojmem mrštnosti a stability, která z něj vyzařuje.
Citroën DS4 poskytuje dojem, že je přilepený k silnici, a cestujícím nabízí za všech okolností pocit bezpečnosti. Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, což jsou osvědčená řešení určená speciálně pro „zvláštní“ typy vozů. Totéž platí pro nápravové systémy, které jsou nastavené tak, aby zajistily odfiltrování nepříjemných vlivů a poskytly co nejlepší mrštnost.
Citroën DS4 je mimoto vybaven v závislosti na použitém motoru předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči velkých rozměrů (průměr 340 mm) a sériově systémy zlepšujícími úroveň brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent pro kritické situace EBA) a systémy pro zachování zvolené dráhy (ABS, elektronický stabilizační systém), což jsou záruky optimální kontroly nad vozidlem i v nejnáročnějších situacích.
Nový model řady DS
– je při svém uvedení na trh vybaven dvěma naftovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi benzínovými motory, které rovněž splňují normu Euro V a byly vyvinuty ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a nový THP 200 k. Tato poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1,6 l, poskytuje výkony a potěšení z řízení na vynikající úrovni – výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1 700 ot/min a emise pouhých 149 g CO2 / 100 km! Všechny uvedené motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované.
Velká péče byla věnována odhlučnění, aby nebyla posádka ve voze rušena zvukem motoru. Za účelem zajištění tlumeného prostředí uvnitř vozu byly vibrace a zvuky motoru, aerodynamický hluk a hluk způsobený jízdou utlumeny co nejblíže ke zdroji:
- vrstvené panoramatické čelní sklo tvoří dvě vrstvy, mezi nimiž je vložena další, plastová vrstva,
- tlumící prvky karoserie, odhlučnění dveří a vnější odhlučnění vyhrazené obvykle luxusním německým vozům,
- přidání absorpční prvků absorbujících vibrace v motorovém prostoru.
Ochráněné životní prostředí
– Citroën DS4 je od uvedení na trh vybaven mikrohybridní technologií e-HDi u motoru HDi 110k. Originalita tohoto systému vyplývá z kombinace několika technologií: motoru HDi, což je jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu, systému Stop&Start, který umožňuje převést dočasně motor do pohotovostního režimu ve všech situacích, kde vůz stojí (semafor, dopravní zácpa, atd.) s reverzibilním alternátorem druhé generace a systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru (0,4 s), systému elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie, když vůz zpomalí, a převodovky s optimalizovanými převodovými stupni.
Když je motor v pohotovostním režimu, jsou pochopitelně zachovány hlavní komfortní funkce (klimatizace, rádio,…). Tato novinka omezuje spotřebu paliva a emise CO2 naftových motorů HDi při jízdě ve městě až o 15 %.
– Cílem konstruktérů Citroënu DS4 bylo již od počátku omezit ekologickou stopu díky využití „zelených materiálů“. Jde o suroviny, z nichž se vůz vyrábí a které jsou buď přírodního původu nebo pocházejí z recyklace. Zhruba 15 % z 200 kg plastů ve voze Citroën DS4 tak tvoří „zelené materiály“.
– Citroën DS4 měří svou ekologickou stopu nejen kvalitou svých součástí, ale také kvalitou výrobního postupu. Továrna v Mulhouse ve Francii, kde se nový Citroën DS4 vyrábí, vykazuje vynikající úroveň ochrany životního prostředí. Již několik let pracuje na zlepšení svých ekologických výsledků, především pokud jde o spotřebu elektrické energie a vody při výrobě každého jednotlivého vozu: během 30 let se ji podařilo snížit na více než čtrnáctinu a emise CO2 a těkavých organických látek se během 10 let snížily na desetinu.
Každodenní potěšení
S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm je Citroën DS4 nesporně kompaktním vozem. Dostál však slibu, který se spíše podobá výzvě: zajistit ve voze dynamického tvaru multifunkčnost a uživatelsky příjemné funkce.
Konstruktéři Citroënu DS4 chtěli usnadnit přístup na zadní sedadla, který je u dynamických tvarů vozů terčem časté kritiky, proto ho vybavili zadními dveřmi, které dokonale zapadají do stylu celého vozu. Objeví se totiž až poté, co dojde k aktivaci kliky zabudované do rámu dveří. Díky tomuto vylepšenému přístupu bylo rovněž možné u Citroënu DS4 zmenšit přední dveře, které jsou tak lehčí a snadněji se s nimi při nastupování na přední sedadla manipuluje.
Další předností Citroënu DS4 z hlediska multifunkčnosti a prostornosti je jeho zavazadlový prostor, který má více než 370 litrů a je tedy na úrovni tradičního hatchbacku.
Citroën DS4 nabízí rovněž řadu odkládacích prostor usnadňujících život na palubě: velkou osvětlenou přihrádku před sedadlem spolujezdce, kapsy ve dveřích, do kterých se vepředu vejde láhev o objemu 1,5 litru, zásuvka pod předním sedadlem. Diky inteligentní koncepci vysoké středové konzoly, která je k dispozici u verzí vybavených pilotovanou manuální převodovkou, je Citroën DS4 rovněž schopen nabídnout další úctyhodné odkládací přihrádky. První je chlazená přihrádka s osvětlením, do které se vejdou 4 půllitrové a za výsuvnou zásuvkou se ukrývá několik praktických zásuvek: zásuvka typu Jack, konektor USB a zásuvka 12 V. Další zásuvka 230 V je k dispozici ve velké odkládací přihrádce pod přední loketní opěrkou.
Kreativní technologie na palubě
Interiér Citroënu DS4 nabízí kromě svého designu a prostoru i řadu prvků výbavy, funkcí, novinek vytvořených v rámci „Kreativní technologie“ tak, aby sloužily řidiči i celé posádce.
Cesta Citroën DS4 probíhá jako v luxusní první třídě. Přispívají k tomu nejrůznější součásti příslušenství:
- audio systém se softwarem typu DAW umožňujícím rozložení zvuku do prostoru, díky čemuž zaručuje tento nový systém velmi věrnou reprodukci zvuku;
- přední sedadla s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek u sedadla řidiče a jeho spolujezdce;
- řada individuálně nastavitelných prvků výbavy, které přesahují běžný průměr. Řidič si může vybrat mezi 4 kategoriemi polyfonních zvuků (Classic, Crystal symphony, Jungle fantasy, Urban rythmik), které zvukově doprovázejí zapnutí bočních blikačů nebo slouží jako zvukové výstrahy. Dále si může zvolit 3 úrovně intenzity klimatizace (slabá, průměrná, silná) a vybrat barvu sdruženého přístroje (od bílé po modrou).
Všechny ovladače nutné k řízení a k nastavení komfortních funkcí, které řidič běžně používá, jsou na dosah, aniž by řidič musel pouštět volant. Neustále na ně snadno vidí, a to i v noci, protože potřebné piktogramy jsou podsvícené.
Vzhledem k tomu, že potěšení z řízení nelze dosáhnout bez potřebného klidu, je Citroën DS4 vybaven:
- funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah;
- přední mlhové světlomety se statickým osvětlením křižovatek. Tyto světlomety přisvětlují vnitřek zatáček a tím zvyšují výhled v zatáčkách a na křižovatkách do úhlu 75° napravo nebo nalevo od vozu. Spouští se automaticky po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°;
- systém sledování mrtvého úhlu. Toto zařízení funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/hod. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, to znamená v oblasti, která sahá přibližně 5 metrů za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 metru kolem boku auta.
- programovatelný omezovač rychlosti – tempomatu, který umožňuje (po zastavení) nastavit několik rychlostí. Řidič je pak může při jízdě rychleji použít.
Exkluzivní servis
Díky nabídce Citroën FREEDRIVE, která se poprvé objevila u vozu Citroën DS3, může majitel vozu Citroën DS4 spoléhat na novou komfortní službu. Jde především o záruku absolutního klidu, neboť zahrnuje nejen veškerou údržbu, ale také například umytí a vyčištění celého vozu.
Služba Citroën Freedrive navíc za všech okolností zajišťuje řidiči mobilnost, protože v případě nepojízdnosti svého vozu dostane k dispozici co nejvhodnější dopravní prostředek. Náhradní vůz získá dokonce i při údržbě svého Citroënu DS4.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií