01 Design
Identita značky Renault se u nového Renaultu Koleos projevuje v přední partii, která okouzluje svými elegantními a hladkými křivkami. Charakter a eleganci vozidla umocňuje nový přední nárazník s chromovanou maskou chladiče s velkým znakem automobilky uprostřed a dvoubarevné disky kol v novém designu a elegantní boční lišty v chromované úpravě. Vnější zpětná zrcátka jsou vybavena směrovými světly LED. Objevuje se nová rafinovaná barva karoserie: „Hnědá ebenová“.
Profil je věrný stylu SUV s vyvýšenou polohou pro řízení a novým originálním dvoubarevným designem disků kol. Zadní okno si zachovalo svůj charakteristický sklon, který novému Renaultu Koleos propůjčuje jeho dynamický vzhled.
Víko zavazadlového prostoru je vybaveno funkčním systémem otvírání, který se skládá ze dvou částí a usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru.
Interiér
– se vyznačuje novým harmonickým pojetím a čalouněním v hnědé kůži, které perfektně ladí s barvou „Hnědá ebenová“.
Nový Renault Koleos je vybaven novým integrovaným multimediálním systémem Renault R-Link s dotykovou 7palcovou obrazovkou.
Renault R-Link sdružuje funkce, které jsou k dispozici ve 26 jazycích: multimédia – navigace, rádio, telefonování s Bluetooth® a audiostreaming, možnost připojení přenosných zařízení. Rovněž nabízí služby týkající se vozidla, jakož i přístup do obchodu s aplikacemi Renault R-Link Store, katalogu s více než 50 aplikacemi (dle země), které je možné stáhnout z vozidla nebo prostřednictvím PC.Materiály v interiéru vozidla jsou vynikající kvality a jejich zpracování je plně v souladu s třídou vozu. Středová konzola je opatřena leštěnými dekoračními prvky ladícími s chromovanými detaily. Středová konzola a panely dveří jsou navíc ozvláštněny dřevěnými dekory.
Objevují se nová kožená čalounění a panoramatickou střechou o ploše 0,75 m2 do kabiny proniká dostatek světla.
02 Technologie
Nový Renault Koleos oplývá technologiemi a komfortem v podobě nejinovativnějších výbav značky.
Jednou z velkých novinek je integrovaný multimediální systém Renault R-Link s připojením online a velkou 7palcovou dotykovou obrazovkou.
Jedná se o zcela inovativní, inteligentní a intuitivní systém, který přináší revoluci do řízení, neboť zjednodušuje jednotlivé manévry a zlepšuje komfort na palubě.
• R-Link, to je velká dotyková obrazovkou o úhlopříčce 18 cm, ovládání u volantu, joystick, abyste při zadávání pokynů nemuseli spouštět oči z dění na silnici. R-Link, to je také integrované připojení online pro služby pro motoristy a aplikace prostřednictvím AppStore (R-Link Store).
• R-Link sdružuje všechny funkce a informace týkající se vozidla do jednoduchého rozhraní umožňující snadné používání. Nabídka zprostředkovává přístup do světa multimédií, navigace TomTom LIVE, R-Link Store… Uživatel může navíc svoji domovskou stránku a oblíbené položky konfigurovat dle svých potřeb.
• R-Link Store přizpůsobuje užitečné a sociální aplikace známé ze smartphonů pro používání v automobilu. Aplikace je možné stáhnout přímo do vozidla nebo na účet My Renault.
• Poté, co jsme jako první nabídli ovládání na volantu a navigační systém, rozšířili používání hands-free karet, obrazovky s vysokým rozlišením a GPS, uvedli na trh navigace online (Carminat TomTom LIVE), pokračujeme pod značkou Renault ve svých inovacích v podobě systému R-Link.
V novém Renaultu Koleos lze multimediální systém Renault R-Link ovládat dotykově nebo joystickem umístěným za řadicí pákou.
Pokud jde o technologické inovace, představuje společnost Renault s novým Koleosem asistent sledování mrtvého úhlu (BSW), který řidiči vizuálním signálem indikuje, zda se v mrtvém úhlu pohybuje vozidlo, aby mohl realizovat manévr spojený s předjížděním zcela bezpečným způsobem.
Mezi dalšími novinkami zmiňme parkovací kameru, jejíž obraz je pro snazší parkování přenášen na displej systému R-Link.
03 Komfort
Nový Renault Koleos nabízí komfortní výbavu, která je mezi vozy SUV jedna z nejbohatějších.
Interiér obsahuje veškeré know-how značky.
Poloha pro řízení je ideální díky výškově nastavitelným sedadlům, jakož i výškově a podélně nastavitelnému sloupku řízení.
Dvouzónová automatická klimatizace umožňuje řidiči a spolujezdci nezávislé nastavení teploty. Vozidlo je rovněž vybaveno výduchy speciálně určeným pro cestující v zadní části.
Nový Renault Koleos je vybaven četnými úložnými prostory:
V přední části chlazenou schránkou spolujezdce o objemu 15 litrů a středovou konzolou s vyjímatelnou vložkou. Zadní středová loketní opěrka obsahuje držák nápojů.
Dvoudílné víko zavazadlového prostoru usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru. Horní díl lze jednoduše otevřít, pokud je parkovací místo úzké nebo pokud je nutné přepravovat předměty o velké délce. Dolní díl lze otevřít při nakládání těžkých a objemných nákladů. Lze ho přeměnit v pevnou a praktickou plošinu nabízející místo pro odložení nákladu až o hmotnosti 200 kg.
Zadní dělené sedadlo 1/3 2/3 je vybaveno funkcí Easy Break, díky které lze sedadlo jednoduše sklopit přímo ze zavazadlového prostoru.
Nový Renault Koleos nabízí hands-free kartu Renault, automatickou parkovací brzdu, automatické rozsvěcování světel a zapínání stěračů a tempomat a omezovač rychlosti.
Mezi výbavu vozidla patří i asistent při rozjezdu do svahu (Hill Start Assist). Tento systém se zapne automaticky, když se řidič rozjíždí ve svahu se sklonem větším než 10 % a zabrání couvnutí vozu.
Jako nabídka maximálního komfortu pro cestující je tu audiosystém Bose® Energy Efficient Series. Je šitý na míru pro Koleos a díky sedmi reproduktorům, subwooferu a digitálnímu zesilovači vám zprostředkovává jedinečný akustický zážitek blížící se živé reprodukci.
04 Bezpečnost
Pokud jde o aktivní bezpečnost a cíl maximálně zabránit nehodám, je součástí vozidla systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (AFU) a elektronický systém kontroly stability (ESP) a také kontrola nedotáčivosti. Ještě před zásahem kontroly nedotáčivosti upraví prvotní příznaky nedotáčivosti či přetáčivosti systém řízení pohonu všech kol změnou rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.
Pokud jde o pasivní bezpečnost, je vozidlo opatřeno konstrukcí s naprogramovanými deformačními zónami v přední a zadní části. Konstrukční prvky vnitřního prostoru jsou vyrobeny tak, aby v případě nehody vytvořily skutečnou ochrannou buňku.
Nový Renault Koleos má k dispozici celou řadu výbav přispívajících k ochraně cestujících: 6 airbagů, bezpečnostní pásy s omezovači napínací síly pro přední a zadní krajní sedadla, předepínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech, systém Isofix pro upevnění dětských sedaček na zadních krajních sedadlech. V případě nárazu zezadu poskytují opěrky hlavy a sedadlo Renault Koleos cestujícím vysokou míru ochrany.
Systém sledování mrtvého úhlu (Blind Spot Warning)
– je další důležitou novinkou je která řidiče vizuálním signálem upozorní, že se v mrtvém úhlu pohybuje vozidlo, a zaručí tak zcela bezpečné předjetí.
Parkovací kamera
– spolu s předním a zadním parkovacím asistentem poskytuje obraz v reálném čase, který je zobrazen na displeji systému R-Link. Širokou řadu prvotřídních výbav, které nabízí nový Renault Koleos doplňuje hands-free karta, asistent při rozjezdu do svahu (Hill Start Assist), systém kontroly rychlosti při prudkém klesání a audiosystém Bose.
05 Funkčnost: terénní vůz SUV s opravdovými vlastnostmi vozu 4X4
Nový Koleos je ve verzi s pohonem čtyř kol. Jedná se o vůz SUV, který je komfortní a příjemný na řízení ve městě. Jeho kompaktní rozměry, posilovač řízení a jeho přizpůsobivost jsou zárukou hladké a pohodlné jízdy v městském prostředí.
Verze 4×4 se díky pohonu všech kol „All mode 4×4“, který byl vyvinut v rámci aliance Renault-Nissan, vyznačuje opravdovými terénními vlastnostmi.
Na výběr je ze tří režimů:
- Auto
- LOCK
- 2WD
V režimu Auto
– probíhá rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu automaticky dle přilnavosti kol k povrchu vozovky. Za běžných podmínek je točivý moment přiváděn pouze na přední kola. V případě ztráty schopnosti pohybu nebo přilnavosti je část točivého momentu přiváděna na zadní nápravu.
V extrémních podmínkách je točivý poměr rozdělen na obě nápravy v poměru 1:1.Při rozjezdu rozdělí systém točivý moment motoru mezi všechna čtyři kola.
O toto rozdělení se stará elektronická spojka. Řídicí jednotka spojky využívá údaje z řídicí jednotky motoru a jednotlivých snímačů: rychlost otáčení kol, zrychlení, úhel natočení volantu a míra sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
V režimu LOCK:
– při jízdě na povrchu s omezenou přilnavostí (sníh, bláto, zem) může řidič pomocí spínače umístěného na přístrojové dece elektronicky zablokovat režim 4×4. V tomto případě je 50 % točivého momentu přenášeno na zadní nápravu.
V režimu 2WD:
– převodovku může řidič zablokovat také v režimu 4×2.
Ceník nového Koleosu
stupeň výbavy | motor | výkon | pohon | Kč včetně DPH |
Dynamique | 2,0 dCi 16V | 110 kW | 4×4 FAP | 704 900 |
2,0 dCi 16V | 127 kW | 4×4 6stupňový automat FAP | 754 900 | |
Privilege | 2,0 dCi 16V | 110 kW | 4×4 FAP | 779 900 |
2,0 dCi 16V | 127 kW | 4×4 6stupňový automat FAP | 829 900 |
Další informace včetně podrobného seznamu prvků výbavy, technických údajů, jízdních vlastností atd. získáte na www.renault.cz.
Autorizovaní dealeři značky Renault vás rádi podrobně seznámí s novým modelem a umožní vám s ním testovací jízdu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií