PNEUMATIKY GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 JSOU PLNĚ PŘIPRAVENY NA PROBÍHAJÍCÍ PROMĚNY AUTOMOBILOVÉHO TRHU

Nejnovější pneumatiky značky Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 6 – na sebe přitahují pozornost nejen díky použitým novým technologiím a skvělým užitným vlastnostem, ale také mimořádnou šíří celé výrobní řady. Do roku 2023 budou v prodeji v nejméně 65 provedeních v rozměrech od 17 do 22 palců. V duchu svého sloganu jsou tak skutečně „připraveny na vše“, a to nejen pokud jde o jejich užitné vlastnosti, ale i možnost využití v nejrůznějších typech vozidel – od kompaktních silných výkonných hatchbacků přes crossovery, sportovní sedany a kupé až po výkonné hypersedany.

Goodyear tak reaguje na radikální proměnu, kterou aktuálně prochází evropský park silných osobních vozů. Malé a střední automobily (včetně standardních a výkonných variant) se sice na celkovém odbytu stále podílejí více než z jedné poloviny, ale v absolutním vyjádření se jejich prodej v období let 2009 až 2019 snížil ze 7,8 na 5,7 milionu kusů[1]. Celý trh přitom v tomto období narůstal, a to právě díky větším vozům, včetně elektrifikovaných sedanů, crossoverů a modelů SUV.

Například jen segment vozů SUV v tomto období zaznamenal nárůst z jednoho na téměř pět milionů prodaných vozů1. A nejedná se již jen o vozy pro jízdu v terénu, hlavní nárůst poptávky v tomto segmentu nyní zaznamenávají silniční modely. Na výkonné silniční SUV přecházejí třeba řidiči, kteří dosud upřednostňovali sportovní sedany.

Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel společnosti Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika, popisuje dopad stírání hranic mezi různými segmenty silných osobních vozů na nejnovější pneumatiky značky Goodyear: „Řada pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6 díky tomu nyní zahrnuje shodné rozměry, jaké jsou zastoupeny v řadě Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, ale mají v ní jiné zaměření. I když řidičům třeba vyhovuje vyšší pozice za volantem v crossoveru, požadují od něj stejné jízdní vlastnosti, na jaké byli zvyklí u silného sedanu. Proto jsme se zaměřili na konstrukční materiály s vyšší pevností a zavedli jsme do pneumatik technologie Dry Contact Plus a Wet Braking Pro, aby byly Eagle F1 Asymmetric 6 připraveny na použití v silných vozech jakéhokoli typu. Všechny tyto novinky se nám přitom podařilo zavést při současném snížení hmotnosti pneumatik, což dále zlepšuje jejich užitné vlastnosti a reaktivitu.“

Pozoruhodné je také zrychlování trendu elektrifikace evropského vozového parku. V roce 2021 dosáhla bateriová elektrická vozidla na evropském trhu rekordního podílu 9 procent a podíl hybridních vozů (PHEV a HEV) se zvýšil na významných 20 procent, i když zatím stále vede prodej vozidel s benzinovým motorem s 40% podílem1.

Trh roste, automobily se zvětšují

Segmenty hybridů, elektromobilů a crossoverů nyní zahrnují mnoho silných modelů, které vyžadují nejnovější vysoce výkonné (UHP) pneumatiky. Výkon přes 400 koňských sil a hmotnost přes dvě tuny nejsou v těchto segmentech již ničím neobvyklým. Dokonce i v segmentu hot-hatchů, pro nějž se Goodyear Eagle F1 již tři desetiletí umísťují v čele testů vhodných pneumatik, se rozměry a výkon stále výrazně zvětšují.

Příkladem může být Volkswagen Golf GTI. Když byly pneumatiky Eagle F1 v roce 1994 poprvé uvedeny na trh, prodávala se již jeho třetí generace. S výkonem 115 koňských sil a hmotností lehce přes tunu nabízela dostatečně svižnou jízdu. V polovině roku 2000, kdy Goodyear nahradil Eagle F1 GS-D3 pneumatikami Asymmetric, ovšem nabízel model Mk5 GTI výkon již přes 200 koní a přibral přitom o 300 kilogramů. A o deset let později poskytoval model Mk7 GTI Clubsport výkon kolem 300 koní, ale jeho pohotovostní hmotnost byla již asi o 40 % vyšší než u původního Mk3.

Takový nárůst, který probíhal paralelně i v dalších segmentech, třeba u silných sedanů, se významně promítal do vývoje nových pneumatik. Nejnovější modely Golf GTI mají pneumatiky o rozměru 225/40R18, ale na výběr jsou pro něj i 19palcové pneumatiky. Pro porovnání: ještě v 90. letech řidiči pro zlepšení jízdních vlastností svého modelu GTI sahali po směrových pneumatikách Goodyear Eagle F1 GSD-2 o rozměru 195/50R15!

Laurent Colantonio nastiňuje, co tento vývoj pro společnost Goodyear znamená: „Hmotnost silných osobních vozů se zvyšuje, stejně jako se rozšiřuje šíře jejich sortimentu, protože k tradičním hot hatchbackům a sportovním vozům se přidaly silné sedany a crossovery. Vlajkové pneumatiky s rozměrem 18 palců z doby před dvaceti lety se mezitím staly běžnou normou řady silných vozidel. Při postupném růstu velikosti pneumatik jsme se rozhodli pro přechod od směrového k asymetrickému dezénu, abychom tak zvládli dodatečné dynamické zatížení. Změny na trhu nás vedly také k tomu, abychom s předstihem před ostatními v pneumatikách začali využívat ocel s vyšší pevností v tahu a další výztužné materiály s vyšší pevností.“

„Zvyšující se nároky na bezpečnost, emisní charakteristiky a pohodlí při jízdě vedly ke zvyšování rozměrů a hmotnosti výkonných vozů. Technologie využité v pneumatikách Eagle F1 Asymmetric 6 jsou zaměřeny na zajištění vynikající ovladatelnosti a skvělých užitných vlastností při stále se zvyšující hmotnosti a výkonu nových vozidel. Nová generace silných vozů má elektrický pohon a více než dvojnásobný točivý moment než některé současné výkonné vozy s benzinovým motorem. Pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jsou na tento vývoj již nyní dobře připraveny a přinášejí do této nové vzrušující éry automobilové dopravy navíc i vynikající jízdní dynamiku,“ uzavřel Laurent Colantonio.

Celý balíček tiskových zpráv o nových pneumatikách Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 v anglickém jazyce je k dispozici zde.

[1] Data Asociace evropských automobilových výrobců ACEA ZDE.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 VYHRÁLY NEJNOVĚJŠÍ TESTY LETNÍCH PNEUMATIK

GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 VYHRÁLY...

Testovací řidiči Auto Bildu udělili pneumatikám šestkrát hodnocení „vzorné“ Rovněž média Tyre Reviews a Aftonbladet je označily za společného vítěze testu Pneumatiky Goodyear Eagle F1...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear vyvinul unikátní pneumatiky Eagle F1 SuperSport pro Pure ETCR

Goodyear vyvinul unikátní pneumatiky...

Inspirací pro pneumatiky Goodyear Pure ETCR byly silniční Eagle F1 SuperSport Goodyear je výhradním dodavatelem pneumatik pro nejvýkonnější cestovní vozy světa Testování začíná tento týden...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear se vrací do hry o titul na znovuotevřených závodech WEC, které zahájí závod ve Spa-Francorchamps

Goodyear se vrací do hry o titul na...

Partnerské týmy Goodyear jsou druhé a třetí v pořadí LMP2 Minulý víkend využily závod ELMS pro přípravu Třetí „B-spec“ běhounová směs má na WEC premiéru Boj značky Goodyear o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear rozšiřuje silniční řadu o nové návěsové pneumatiky KMAX T GEN-2

Goodyear rozšiřuje silniční řadu o...

Jejich hlavními přednostmi jsou vysoký kilometrový proběh díky delší životnosti a plná shoda s podmínkami označení 3PMSF. Společnost Goodyear doplňuje svou prémiovou řadu nákladních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VZDUCHOLOĎ GOODYEAR SE VRACÍ NAD EVROPU

VZDUCHOLOĎ GOODYEAR SE VRACÍ NAD EVROPU

Ikona se vrací na evropské nebe: poprvé po téměř deseti letech nad kontinentem prolétá legendární vzducholoď Goodyear. Návrat pověstné vzducholodi je zatím poslední v řadě nových investic...