Plán Renault Contrat 2009

Jeho cílem je, aby se Renault natrvalo stal nejhospodárnějším evropským výrobcem automobilů.

Carlos Ghosn dnes oznámil, že Renault si na sebe bere tři hlavní závazky:

  • Budoucí Laguna, která bude uvedena na trh v roce 2007, bude ve svém segmentu jedním ze tří nejlepších vozů, pokud jde o kvalitu výrobku a služeb.
  • Operativní marže bude v roce 2009 činit 6 %.
  • Mezi roky 2005 a 2009 vroste počet prodaných vozů o 800 000.

V historii Renaultu dosud nevídaný útok výrobků

Společnost Renault uvede do roku 2009 na trh 26 výrobků, aby tak odpověděla na potřeby a očekávání zákazníků na všech svých trzích.

Posílení výrobního plánu povede k nevídanému růstu počtu nových modelů: po dvou modelech uvedených na trh v roce 2006 bude mezi roky 2007 a 2009 postupně uvedeno na trh průměrně 8 modelů ročně, tedy dvakrát víc než za období 1998 – 2005. Polovina těchto nových modelů bude znamenat rozšíření současné řady.

Útok se projeví posílením a rozšířením řady ve 4 úrovních:

  • obnovení pilířů řady: rodina Mégane, Twingo, Kangoo, Master,
  • nadstandardní vozy: s pěti vozy, které budou v rámci plánu uvedeny na trh, Renault objem svých prodejů v tomto segmentu zdvojnásobí (1) .
  • vstup na nová teritoria: SUV, 4×4 a vozy pro specifickou cílovou skupinu.
  • vozy určené pro světové trhy, což se týká zejména programu Logan. Obohacení nabídky se projeví zejména nárůstem prodejů o 800 000 vozů mezi roky 2005 a 2009, a průměrný věk výrobků bude snížen z 3,8 let v roce 2005 na 2,2 roky v roce 2009.

Objem mimoevropských prodejů se tak do roku 2009 zvýší z 27 % na 37 %, což bude představovat 80 % nárůst objemů.

Závazek kvality a technologických služeb

  • Budoucí Laguna, která bude uvedena na trh v roce 2007, bude jedním ze tří nejlepších vozů ve svém segmentu, pokud je o kvalitu výrobku a služeb.
  • Novinky uplatněné u tohoto výrobku, budou vyžadovány u všech modelů řady po celém světě.
  • V oblasti životního prostředí zaujímá dnes Renault na světové úrovni jedno z nejlepších míst, pokud jde o spotřebu pohonných hmot a emise CO2. Cílem je dosáhnout dalšího zlepšení a od roku 2008 prodávat 1 milion vozů, jejichž emise nepřesáhnou 140 g CO2 na km, a u třetiny z nich nedosáhnou ani 120 g.
  • 50 % vozů s benzínovým motorem nabízených k prodeji v Evropě bude navíc v roce 2009 schopno používat směs benzínu a etanolu.
  • A konečně všechny motory Diesel této řady budou ke stejnému datu schopny fungovat s 30 % diesteru(2).

V rámci Alliance připravuje Renault kompletní paletu alternativních technologií jako jsou hybridy, palivové články a elektricky poháněné vozy. Renault bude v průběhu realizace plánu ve Francii testovat vozy vybavené palivovými články, založené na supermoderních technologiích Alliance. Renault, který dnes v Evropě vede čelo tabulky bezpečnosti, bude dál tuto oblast rozvíjet, aby svou pozici ještě upevnil.

Zdroje mobilizované pro úspěch plánu

Společnost Renault bude dál zlepšovat svou konkurenci schopnost pomocí programu snižování nákladů a optimalizace investic, přičemž bude využívat zejména synergetické metody, které v rámci Aliance vyvinula se společností Nissan. Úsilí bude směřovat ke:

  • snížení nákupních nákladů o 14 % v průběhu 3 let.
  • 12 % snížení výrobních nákladů a zvýšení průměrné míry využití našich kapacit vzroste ze 60 % v roce 2005 na 75 % v roce 2009 (3).
  • Snížení nákladů na logistiku o 9 %.
  • Snížení režijních nákladů, které se z 5,1 % obratu v roce 2005 sníží na méně než 4 % obratu v roce 2009. Budou nasazeny veškeré podpůrné funkce podniku, aby bylo dosaženo nejlepší světové úrovně.

Byl zaveden systém komplexního managementu zaměřeného na spokojenost zákazníků a zisk, jenž je řízen regionálně, funkce jsou v něm globalizovány a programy řídí 11 týmů jdoucích napříč celým systémem.

Renault, nejhospodárnější evropský výrobce běžných automobilů

Výkonnost podniku se bude měřit růstem operativní marže, přičemž cílem je dosáhnout v roce 2009 6 %. Tento rekordní výsledek bude hned následující rok překonán. Cílem bude trvale zajistit pozici nejhospodárnějšího evropského výrobce běžných automobilů.

Správní radě Renaultu bude předložen návrh lineárního nárůstu dividendy z dnešního 1,8 eura na akcii na 4,5 eura na akcii v roce 2009. Správní rada předkládá každý rok své rozhodnutí ke schválení valné hromadé akcionářů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...