Italský výrobce Pirelli se stal výhradním dodavatelem pneumatik pro Mistrovství světa v rally pro následující tři sezóny. Pirelli tvrdě pracovalo na nových pneumatikách pro nejrychlejší vozy rally, které měří své síly na štěrku, asfaltu, sněhu a ledu. Cílem Pirelli je poskytnout odolnost, výkon a schopnost přizpůsobit se.
„Při výrobě závodních pneumatik pro rally jsme využili zkušeností získaných ze závodů formule 1, ale také z dalších motoristických sportů a oblastí vysoce výkonnostních silničních pneumatik,“ říká Terenzio Testoni, ředitel Pirelli pro závody rally. Navzdory přerušení výroby, které způsobila pandemie Covid-19, Pirelli dodrželo svůj vývojový plán a pneumatiky řady WRC poprvé veřejnosti představilo v rámci Rally Itálie na Sardinii v říjnu. Takzvaný shakedown tu s prvními pasažéry absolvovali Andreas Mikkelsen a Petter Solberg s vozem Pirelli Citroën C3 WRC.
Hlavní rysy nové řady
Sezóna WRC znamená komplexní test pro každého dodavatele pneumatik – počínaje obvykle zimními podmínkami legendárního závodu Rallye Monte Carlo, kde mohou etapy probíhat na povrchu, který je místy úplně suchý a jinde zase zasypaný ledem a sněhem. Řidiči si budou moci vybrat z pneumatik Pirelli Sottozero Snow – s hřeby nebo bez – vedle běžnějších pneumatik na asfalt.
V extrémnějších podmínkách skandinávské zimy, kterým závodníci čelí například při rally ve Švédsku, budou k dispozici pneumatiky Pirelli Sottozero Ice. Každá je vybavena 384 hřeby, jež se zakousnou do povrchu a poskytují neuvěřitelnou úroveň přilnavosti, a zároveň musí být schopna udržet si hřeby i v úsecích, kde se vyskytuje více štěrku, zvláště v případě, jsou-li mírnější teploty.
Ve zbytku sezóny čelí týmy a jezdci celému spektru různých etap na štěrku. Každá pneumatika Pirelli Scorpion, určená speciálně na štěrk, bude k dispozici v tvrdých a měkkých směsích. Musí zvládnout jak extrémní horko a kamenité silnice kolem Středozemního moře, například při Rally Italie na Sardinii, tak obstát v náročných podmínkách na rally ve Finsku. Současně musí nabídnout přilnavost na blátivém i mokrém povrchu, s jakým se obvykle setkáváme ve Walesu.
S podobnou rozmanitostí se lze setkat i u závodů na čistém asfaltovém povrchu – pro tyto závody bude k dispozici pneumatika Pirelli P Zero v tvrdých a měkkých směsích. Všechny pneumatiky určené pro jízdu na asfaltu musí být zároveň vhodné pro použití na suchém i mokrém povrchu. Pro extrémní podmínky je k dispozici pneumatika Pirelli Cinturato, jež je schopna poradit si i se stojatou vodu.
Znovuobjevení historie: z rally na silnici
Pirelli se účastní Mistrovství světa v rally víceméně nepřetržitě již od slavnostního zahájení pro výrobce v roce 1973. První vítězství společnost zaznamenala hned téhož roku v Polsku s Fiatem 124 řízeným Achimem Warmboldem. Jezdecké tituly byly v soutěži zavedeny v roce 1979, Pirelli jej získalo díky Walteru Röhrlovi za volantem Fiatu 131 Abarth hned o rok později.
Závody rally představují pro Pirelli laboratoř, v jejímž prostředí může značka testovat své nápady pro případné použití na silnici. Poznatky z tohoto prostředí umožňují nepřetržitý přenos technologií mezi závodní dráhou a klasickou silnicí. Moderní pneumatiky Pirelli Cinturato, které přední výrobci automobilů volí jako originální výbavu, a Pirelli P Zero – vlajková loď společnosti – se zrodily z výsledků motoristického sportu. Podobně jako technologie užívané pro zimu nebo pneumatiky run-flat.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií