Peugeot po první páteční etapě na Francouzské rallye (15. – 17. 10. 2004)

Jezdci Peugeotu v bojích o body

Pilot týmu Peugeot Marcus Grönholm dokončil úvodní etapu Korsické rallye na páté pozici, hned za ním dojela týmová dvojka Cedric Robert. Třetí pilot Peugeotu 307 WRC Freddy Loix přenocuje na jedenáctém místě.


Úvodní etapa se skládala ze čtyř dlouhých rychlostních zkoušek a provázelo ji proměnlivé počasí. Vybrat správné pneumatiky se tak stalo téměř nadlidským úkolem. Trať soutěže obsahuje některé nové úseky, ale také již klasické rychlostní zkoušky.


Marcus se na začátku soutěže necítil příliš jistě a v poledním servisu udělal pár změn v nastavení vozu. Odpoledne se jeho výkon zlepšil a zajel i druhý nejrychlejší čas. Peugeot 307 WRC byl celý den absolutně spolehlivý, Marcus však stále nenašel správné nastavení vozu, které by mu umožnilo jet na sto procent.


Marcus řekl: “Dnešní den byl trochu zvláštní. Ráno jsem se necítil vůbec v pohodě, ale odpoledne to bylo již lepší. Podmínky byly extrémně obtížné, i díky tomu, že ovladatelnost našeho vozu nebylo zdaleka perfektní. Stále to ale stačí na pozici, která zaručuje slušný bodový zisk. Jsem si jist, že se zítra můžeme pořadím posunout ještě výš.“


Cedric Robert ví, že pro ranní rychlostní zkoušky vybral příliš tvrdé pneumatiky. Odpolední úseky zajel již mnohem lépe a v celkovém pořadí se posunul směrem vzhůru. Mladý Francouz jel s jistotou a také jeho vůz byl celý den naprosto spolehlivý. Do zítřejší etapy bude nastupovat s vědomím, že má velkou šanci na další vylepšení své pozice.


“Rozhodně to nebyl špatný start,“ řekl Cedric. “Ranní kolo rychlostních zkoušek bylo velmi obtížné, ale já jsem každým dalším odjetým kilometrem získával větší jistotu. Korsická rallye je určitě úplně jinou zkušeností, než jakou jsem zažil při mém posledním startu s 307 WRC v Německu.“


Freddy Loix prožil obtížný den. Ani jemu se nedařilo najít ideální nastavení vozu. Navzdory úpravám, které udělal v poledním servisu, nedostal se do ideální pohody ani v odpoledních rychlostních zkouškách.


“Dnes jsem měl pár velkých problémů,“ řekl Belgičan. “Vůz byl chvíli nedotáčivý a pak zase přetáčivý. Auto šlo stále do smyku a mě se vůbec nedařilo získat potřebnou jistotu. Večer musíme důkladně popřemýšlet, co je třeba změnit. Jsem si jistý, že najdeme způsob, jak náš výkon zítra zlepšit.“


S tovární podporou nastoupil do soutěže i Nicolas Vouilloz. Jeho Peugeot 206 WRC však postihla porucha vodní pumpy, motor se začal přehřívat a francouzský pilot musel po druhé rychlostní zkoušce odstoupit.


Pořadí po 1. etapě:

  • 1.    DUVAL, François    Ford Focus WRC    1.15.50.6
  • 2.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    1.16.05.7
  • 3.    LOEB, Sebastien     Citröen Xsara WRC    1.16.25.7
  • 4.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    1.16.41.2
  • 5.    GRÖNHOLM, Marcus    Peugeot 307 WRC    1.16.57.4
  • 6.    ROBERT, Cédric    Peugeot 307 WRC    1.17.39.7
  • 7.    SOLBERG, Petter    Subaru Impreza WRC    1.18.08.4
  • 8.    SARRAZIN, Stéphane Subaru Impreza WRC    1.18.22.2
  • 9.    BENGUE, Alexandre    Peugeot 206 WRC    1.18.23.6
  • 10.    SCHWARZ, Armin    Skoda Fabia WRC    1.18.29.9
  • 11.    LOIX, Freddy     Peugeot 307 WRC    1.18.38.0

Zítřejší den se skládá z dalších čtyř obtížných rychlostních zkoušek. Dle předpovědi by mělo být zítřejší počasí mnohem proměnlivější, než dnešní.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...