Po celý finálový den jel finský jezdec rychle a spolehlivě, čímž podtrhl solidní výkon, který podával jeho Peugeot 307 WRC po celou dobu soutěže. Austrálie je jednou z nejnáročnějších rallye a posádky se tu musí vyrovnat jednak s vysokými teplotami vzduchu a také s náročnými, velmi rychlými šotolinovými tratěmi.
Závěrečný den tvořilo šest měřených úseků na jih od základny v Perthu. Ani na známých Bunning Jumps Harri neriskoval a bezpečně si hlídal svou pozici, která mu zaručovala umístění na stupních vítězů.
„Byla to pro nás velmi dobrá rallye,“ říká Harri. „Hlavní je, že auto bylo velmi spolehlivé, což nám v souboji na špičce dávalo potřebnou jistotu. Kromě několika malých chyb, které nás stály pouze nějaký čas, jsme neměli během tří dnů žádné problémy. Dnes to bylo poněkud těžší, protože bylo velké vedro a tratě byly zrádné. Soustředili jsme se ale pouze na udržení naší pozice. Po těžkém roce je dobré skončit v pozitivním duchu!“
Jeho týmový kolega a krajan Marcus Grönholm vedl australskou soutěž až do začátku druhého dne. Po nárazu do stromu ale musel ze soutěže odstoupit. Přestože poškození vozu nebylo nijak rozsáhlé, náraz poškodil řemen alternátoru a Marcusovi se nepodařilo znovu nastartovat motor. Díky systému SupeRally mohl znovu nastoupit na start závěrečné etapy, ale na RZ24 znovu havaroval.
„To, co se stalo včera, byla opravdová smůla,“ stěžuje si Marcus. „Světlá výška našeho vozu byla příliš malá a chvíli jsme se na jednom z hrbolů vezli po lyžině. Nemohl jsem řídit a vyjeli jsme mimo trať. Jsem zklamaný, protože auto tu mělo rychlost i spolehlivost na vítězství. Důležité ale je, že všechna ta tvrdá práce na 307 WRC se začíná vyplácet. Konečně máme auto, které je rychlé a bude také spolehlivé. Pro příští rok je to velmi dobrý signál, protože to pojedeme od začátku naplno, abychom šampionát vyhráli!“
Šéf týmu Peugeot Sport Corrado Provera dodává: „Stejně jako téměř pokaždé v této sezoně, mísily se i na této soutěži dobré a špatné věci. Konečně máme rychlé a spolehlivé auto, ale Marcusovy problémy během druhého dne darovaly vítězství soupeřům. Harri si dojel skvěle pro druhé místo a rádi bychom mu poděkovali za vše, co pro nás udělal. Na tuto sezonu musíme rychle zapomenout. Teď se musíme zaměřit na nová vítězství v roce 2005!“
Výsledky Australské rallye
- 1. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 3.39.46.8
- 2. ROVANPERÄ, Harri Peugeot 307 WRC 3.41.41.9
- 3. DUVAL, François Ford Focus WRC 3.43.27.0
- 4. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 3.45.47.2
- 5. ATKINSON, Chris Subaru Impreza gr. N 3.56.42.4
- 6. PONS, Xavier Mitsubishi Lancer gr.N 3.57.22.9
- 7. CROCKER, Cody Subaru Impreza gr. N 3.57.30.1
- 8. ARAI, Toshi Subaru Impreza gr. N 3.59.19.1
- 9. MCSHEA, Niall Subaru Impreza gr. N 3.59.42.5
- 10. BALDACCI, Mirco Mitsubishi Lancer gr.N 4.02.43.1
World Championship 2004 – Jezdci:
World Championship 2004 – Značky
World Rally Championship začíná příští rok tradičně prestižní Rallye Monte Carlo, která se pojede ve dnech 20. – 23. ledna.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.