Peugeot na Švédské rallye (10. – 13. 2. 2005)

Výborné druhé místo pro Markko Märtina na Peugeotu 307 WRC

Předpověď počasí slibovala pro poslední etapu Švédské rallye sněhovou bouři. Ledem pokryté rychlostní zkoušky opravdu bouři zažily, ale trochu jinou, než se čekalo. Marcus Grönholm odstartoval do závěrečného dne těsně za Petterem Solbergem. Na první rychlostní zkoušce s ním ještě držel krok, ale na následující neudržel svou 307 WRC na trati a saltem přes střechu se se soutěží rozloučil. Fin jel úvodní dvě etapy skvěle, ale velká bitva dvou skandinávských pilotů pro něj měla smutný konec.


Markko Märtin dojel Švédskou rallye na druhém místě. Přestože jel teprve svou druhou soutěž s 307 WRC, bylo to pro něj zasloužené umístění. Během tří etap vyladil nastavení vozu a zvykl si na pro něj nové pneumatiky Pirelli. Tento výsledek posunul Peugeot na druhé místo v šampionátu značek. Třetí 307 WRC pilotoval talentovaný Daniel Carlsson. Švéd dojel na pěkném šestém místě a dnes navíc vyhrál dvě rychlostní zkoušky. O ještě lepší umístění ho připravilo v první etapě poškozené zavěšení kola.


Markko Märtin “Druhé místo je pro mě menší překvapení! Letošní ročník byl plný událostí. O umístění se bojovalo až do samotného konce. Naučil jsem se tady hodně o nastavení vozu i o nových pneumatikách Pirelli. S jejich fungováním jsem byl velmi spokojen. Jsou opravdu rychlé. Přestože jsme jeli v obtížných podmínkách a někdy i na šotolině, hřeby v nich perfektně držely. Už teď se těším na březnovou Mexickou rallye. Je to soutěž, kterou jsem minulý rok vyhrál.“


Daniel Carlsson “Dnešní první rychlostní zkouška byla nová a podmínky na trati byly úplně jiné, než při seznamovacích jízdách. Můj rozpis mohl být lepší, ale udělali jsme nějaké změny v nastavení, což mi pomohlo k získání větší jistoty. Mohl jsem tak od začátku útočit. Dva nejrychlejší časy mě opravdu potěšily a o to více teď lituji problémů z prvního dne. Stály mě hodně času a znamenaly i první a nevýhodnou pozici při startu do sobotní etapy. Vzhledem k těmto okolnostem je šesté místo skvělý výsledek, ale mohli jsme být i lepší.“


Corrado Provera “Obdivuji, jak excelentní práci Markko Märtin s Michaelem Parkem odvedli. Přitom se s 307 WRC stále teprve seznamují. Přesto je čeká ještě hodně práce, než se s vozem dokonale sžijí. Odstoupení Marcuse Grönholma je velkým zklamáním, ke kterému nemuselo vůbec dojít. S auty jsme neměli během soutěže žádný mechanický problém, probíhala jen obvyklá údržba. Na této soutěži jsme přišli o dobrou příležitost, ale jdeme dobrým směrem. Také bych chtěl pogratulovat Danielovi Carlssonovi a Matthiasovi Anderssonovi, kteří klidně mohli bojovat o stupně vítězů. Bohužel v pátek udělali menší chybu.“

Konečné pořadí:

  • 1. Solberg    Subaru    3h00’52″1
  • 2. Martin    Peugeot     – 2’11″1
  • 3. Gardemeister     Ford    – 3’14″7
  • 4. Rovanperä    Mitsubishi    – 3’26“4
  • 5. H.Solberg    Ford    – 3’29“8
  • 6. Carlsson    Peugeot     – 3’42“5
  • 7. Galli    Mitsubishi    – 4’04“0

WORLDCHAMPIONSHIP Značky:

  • 1. Ford    20 pts
  • 2. Peugeot    17 pts
  • 3. Mitsubishi    17 pts
  • 4. Citroën    11 pts
  • 5. Subaru    10 pts
  • 6. Skoda     3 pts

Jezdci:

  • 1. Gardemeister     14 pts
  • 2. Martin    13 pts
  • 3. ex Loeb    10 pts
  • 4. Solberg    10 pts
  • 5. Rovanperä     7 pts
  • 6. Panizzi     6 pts
  • 7. Grönholm     4 pts
  • 8. H.Solberg     4 pts

Příští Corona Rally Mexico se uskuteční od 11. do 13. března 2005.

    KLÍČOVÉ CENTRUM

    VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

     

    Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

    Kontakt:
    KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
    Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
    377 225 903
    info@hbgroup.cz

    Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

    SEAT – španělský temperament s německou technologií

     

    Kontakt:
    PYRAMIDA Centrum
    U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
    267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
    prodej@pyramidacentrum.cz

    Související články

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

    PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

    V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

    Průměrné emise CO2 nových automobilů...

    V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

    Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

    Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

    Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

    Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

    Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

    Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...