Předpověď počasí slibovala pro poslední etapu Švédské rallye sněhovou bouři. Ledem pokryté rychlostní zkoušky opravdu bouři zažily, ale trochu jinou, než se čekalo. Marcus Grönholm odstartoval do závěrečného dne těsně za Petterem Solbergem. Na první rychlostní zkoušce s ním ještě držel krok, ale na následující neudržel svou 307 WRC na trati a saltem přes střechu se se soutěží rozloučil. Fin jel úvodní dvě etapy skvěle, ale velká bitva dvou skandinávských pilotů pro něj měla smutný konec.
Markko Märtin dojel Švédskou rallye na druhém místě. Přestože jel teprve svou druhou soutěž s 307 WRC, bylo to pro něj zasloužené umístění. Během tří etap vyladil nastavení vozu a zvykl si na pro něj nové pneumatiky Pirelli. Tento výsledek posunul Peugeot na druhé místo v šampionátu značek. Třetí 307 WRC pilotoval talentovaný Daniel Carlsson. Švéd dojel na pěkném šestém místě a dnes navíc vyhrál dvě rychlostní zkoušky. O ještě lepší umístění ho připravilo v první etapě poškozené zavěšení kola.
Markko Märtin “Druhé místo je pro mě menší překvapení! Letošní ročník byl plný událostí. O umístění se bojovalo až do samotného konce. Naučil jsem se tady hodně o nastavení vozu i o nových pneumatikách Pirelli. S jejich fungováním jsem byl velmi spokojen. Jsou opravdu rychlé. Přestože jsme jeli v obtížných podmínkách a někdy i na šotolině, hřeby v nich perfektně držely. Už teď se těším na březnovou Mexickou rallye. Je to soutěž, kterou jsem minulý rok vyhrál.“
Daniel Carlsson “Dnešní první rychlostní zkouška byla nová a podmínky na trati byly úplně jiné, než při seznamovacích jízdách. Můj rozpis mohl být lepší, ale udělali jsme nějaké změny v nastavení, což mi pomohlo k získání větší jistoty. Mohl jsem tak od začátku útočit. Dva nejrychlejší časy mě opravdu potěšily a o to více teď lituji problémů z prvního dne. Stály mě hodně času a znamenaly i první a nevýhodnou pozici při startu do sobotní etapy. Vzhledem k těmto okolnostem je šesté místo skvělý výsledek, ale mohli jsme být i lepší.“
Corrado Provera “Obdivuji, jak excelentní práci Markko Märtin s Michaelem Parkem odvedli. Přitom se s 307 WRC stále teprve seznamují. Přesto je čeká ještě hodně práce, než se s vozem dokonale sžijí. Odstoupení Marcuse Grönholma je velkým zklamáním, ke kterému nemuselo vůbec dojít. S auty jsme neměli během soutěže žádný mechanický problém, probíhala jen obvyklá údržba. Na této soutěži jsme přišli o dobrou příležitost, ale jdeme dobrým směrem. Také bych chtěl pogratulovat Danielovi Carlssonovi a Matthiasovi Anderssonovi, kteří klidně mohli bojovat o stupně vítězů. Bohužel v pátek udělali menší chybu.“
Konečné pořadí:
- 1. Solberg Subaru 3h00’52″1
- 2. Martin Peugeot – 2’11″1
- 3. Gardemeister Ford – 3’14″7
- 4. Rovanperä Mitsubishi – 3’26“4
- 5. H.Solberg Ford – 3’29“8
- 6. Carlsson Peugeot – 3’42“5
- 7. Galli Mitsubishi – 4’04“0
WORLDCHAMPIONSHIP Značky:
- 1. Ford 20 pts
- 2. Peugeot 17 pts
- 3. Mitsubishi 17 pts
- 4. Citroën 11 pts
- 5. Subaru 10 pts
- 6. Skoda 3 pts
Jezdci:
- 1. Gardemeister 14 pts
- 2. Martin 13 pts
- 3. ex Loeb 10 pts
- 4. Solberg 10 pts
- 5. Rovanperä 7 pts
- 6. Panizzi 6 pts
- 7. Grönholm 4 pts
- 8. H.Solberg 4 pts
Příští Corona Rally Mexico se uskuteční od 11. do 13. března 2005.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií