Marcus Grönholm si v závěru Argentinské rally udržel svou druhou pozici, kterou vybojoval po skvělém výkonu během druhé etapy. Markko Märtin soutěž dokončil na šesté příčce. Oba jezdci společně získali jedenáct bodů do šampionátu značek. Díky tomu se Peugeot udržel na dosah vedoucímu týmu Citroen.
Během třetí a závěrečné etapy Argentinské rallye se neudály na čele celkové klasifikace žádné zásadní změny. Rozdíly, které mezi jednotlivými piloty vznikly v předchozích dnech, poněkud ubraly soutěži na atraktivitě. Přesto byly k vidění velmi kvalitní výkony. Posádky si musely poradit s klasickou rychlostní zkouškou El Condor, která měla start v nadmořské výšce 2195 metrů a cíl v 1432 metrech. Dalším náročným úsekem byl Mina Clavero-Giulio Cesare, který se šplhal z výšky 975 metrů až do cíle ve výšce 2080 metrů nad mořem. Na vrcholcích hor byly na některých místech zbytky sněhu, který napadal ještě dva dny před dnešními průjezdy vozů. Teploty tu klesaly až k šesti stupňům pod nulou.
Marcus Grönholm“Pro nás to byla dobrá rallye. Druhé místo je vždy uspokojivým výsledkem. Myslím ale, že jsme měli být Sebastienovi blíže. Na rychlých a širokých tratích bylo auto velmi dobré, na pomalých a nerovných úsecích to bylo horší. Pro tyto podmínky máme ještě stále co vylepšovat. Volba pneumatik se nám celou dobu dařila a myslím si, že vzhledem k okolnostem jsme odvedli tu nejlepší práci.“
Markko Märtin“Po celé tři dny soutěže jsme se snažili, abychom se cítili jistěji. Proto jsme se rozhodli neriskovat a pokusit se vybojovat solidní počet bodů, namísto toho, abychom jeli na hraně a skončili mimo trať. Podmínky byly občas extrémně tvrdé. S volbou pneumatik jsem byl spokojený a také jsem se hodně naučil o nastavení vozu pro kluzké podmínky.“
Jean-Pierre Nicolas, šéf týmu“Jak jsme očekávali, nedošlo na konci soutěže k žádným velkým překvapením. Naši piloti měli příliš velké ztráty na to, abychom mohli očekávat posun vpřed. Marcus odjel excelentní soutěž a neměl žádné technické problémy. Zajel šest nejrychlejších časů, což je pro celý tým ohromně povzbuzující. Markovi se dařilo v rychlých úsecích, ale když jel v úzkých a technických pasážích, jeho důvěra ve vůz se ztrácela. Rozhodl se dovézt auto bezpečně do cíle, i když mohl bojovat s Harrim Rovanperäm a Tonim Gardemeisterem o čtvrté místo. Na Citroën jsme ztratili jeden bod a jsou před námi celkově o šest. Příští soutěž ve Finsku bude něco zcela jiného. Našim pilotům by měla velmi dobře vyhovovat.“
Konečné pořadí
- 1. Loeb Citroën 3h55’36“4
- 2. Grönholm Peugeot + 27“9
- 3. Solberg Subaru + 55“3
- 4. Gardemeister Ford + 2’38“0
- 5. Rovanperä Mitsubishi + 2’43“6
- 6. Märtin Peugeot + 4’22“2
- 7. Duval Citroën + 5’29“1
FIA WRC 2005
Jezdci
- 1. Loeb 75b
- 2. Solberg 48b
- 3. Grönholm 45b
- 4. Gardemeister 44b
- 5. Märtin 42b
- 6. Rovanperä 20b
Značky
- 1. Citroën 96b
- 2. Peugeot 90b
- 3.Ford 62b
- 4. Subaru 54b
- 5. Mitsubishi 41b
- 6. Skoda 8b
Příští rallye se jede ve Finsku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií