Peugeot na Rallye Argentina (14. – 17. 7. 2005)

Marcus vybojoval druhé místo, Markko šesté.

Marcus Grönholm si v závěru Argentinské rally udržel svou druhou pozici, kterou vybojoval po skvělém výkonu během druhé etapy. Markko Märtin soutěž dokončil na šesté příčce. Oba jezdci společně získali jedenáct bodů do šampionátu značek. Díky tomu se Peugeot udržel na dosah vedoucímu týmu Citroen.


Během třetí a závěrečné etapy Argentinské rallye se neudály na čele celkové klasifikace žádné zásadní změny. Rozdíly, které mezi jednotlivými piloty vznikly v předchozích dnech, poněkud ubraly soutěži na atraktivitě. Přesto byly k vidění velmi kvalitní výkony. Posádky si musely poradit s klasickou rychlostní zkouškou El Condor, která měla start v nadmořské výšce 2195 metrů a cíl v 1432 metrech. Dalším náročným úsekem byl Mina Clavero-Giulio Cesare, který se šplhal z výšky 975 metrů až do cíle ve výšce 2080 metrů nad mořem. Na vrcholcích hor byly na některých místech zbytky sněhu, který napadal ještě dva dny před dnešními průjezdy vozů. Teploty tu klesaly až k šesti stupňům pod nulou.


Marcus Grönholm“Pro nás to byla dobrá rallye. Druhé místo je vždy uspokojivým výsledkem. Myslím ale, že jsme měli být Sebastienovi blíže. Na rychlých a širokých tratích bylo auto velmi dobré, na pomalých a nerovných úsecích to bylo horší. Pro tyto podmínky máme ještě stále co vylepšovat. Volba pneumatik se nám celou dobu dařila a myslím si, že vzhledem k okolnostem jsme odvedli tu nejlepší práci.“


Markko Märtin“Po celé tři dny soutěže jsme se snažili, abychom se cítili jistěji. Proto jsme se rozhodli neriskovat a pokusit se vybojovat solidní počet bodů, namísto toho, abychom jeli na hraně a skončili mimo trať. Podmínky byly občas extrémně tvrdé. S volbou pneumatik jsem byl spokojený a také jsem se hodně naučil o nastavení vozu pro kluzké podmínky.“


Jean-Pierre Nicolas, šéf týmu“Jak jsme očekávali, nedošlo na konci soutěže k žádným velkým překvapením. Naši piloti měli příliš velké ztráty na to, abychom mohli očekávat posun vpřed. Marcus odjel excelentní soutěž a neměl žádné technické problémy. Zajel šest nejrychlejších časů, což je pro celý tým ohromně povzbuzující. Markovi se dařilo v rychlých úsecích, ale když jel v úzkých a technických pasážích, jeho důvěra ve vůz se ztrácela. Rozhodl se dovézt auto bezpečně do cíle, i když mohl bojovat s Harrim Rovanperäm a Tonim Gardemeisterem o čtvrté místo. Na Citroën jsme ztratili jeden bod a jsou před námi celkově o šest. Příští soutěž ve Finsku bude něco zcela jiného. Našim pilotům by měla velmi dobře vyhovovat.“


Konečné pořadí

  • 1. Loeb    Citroën    3h55’36“4
  • 2. Grönholm    Peugeot    + 27“9
  • 3. Solberg    Subaru    + 55“3
  • 4. Gardemeister    Ford    + 2’38“0
  • 5. Rovanperä    Mitsubishi    + 2’43“6
  • 6. Märtin    Peugeot    + 4’22“2
  • 7. Duval    Citroën    + 5’29“1

    FIA WRC 2005


    Jezdci

  • 1. Loeb    75b
  • 2. Solberg    48b
  • 3. Grönholm    45b
  • 4. Gardemeister    44b
  • 5. Märtin    42b
  • 6. Rovanperä    20b

    Značky

  • 1. Citroën    96b
  • 2. Peugeot    90b
  • 3.Ford    62b
  • 4. Subaru    54b
  • 5. Mitsubishi    41b
  • 6. Skoda     8b

Příští rallye se jede ve Finsku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...