Jezdec týmu Peugeot Marcus Grönholm dokončil úvodní etapu asfaltové Katalánské rallye na třetí pozici, necelou půl minutu za vedoucím mužem průběžného pořadí.
Španělská soutěž je předposledním podnikem letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích, je charakterizována širokými asfaltovými tratěmi a proměnlivým počasím. Ranní rychlostní zkoušky byly po nočním dešti vlhké a kluzké, ale během dne tratě oschly. Úvodní den soutěže měl na programu šest rychlostních zkoušek rozdělených do dvou identických kol. Po prvním z nich následovala servisní zastávka ve městě Vic.
V ranních zkouškách se Marcus potýkal s kluzkým povrchem, ale i přesto se mu dařilo zajíždět časy v první trojce. Do poledního servisu se vracel se ztrátou necelých osmi sekund na prvního. Dvojnásobný mistr světa ještě nikdy nevyhrál asfaltový podnik světového šampionátu. Po vítězství velmi touží a odpoledne to dokázal i dalšími časy v první trojce. Pro zbývající dva dny soutěže zůstává jedním z kandidátů na celkové prvenství.
“Dnešní den byl dobrý,“ řekl Fin. “Ráno byly podmínky velice obtížné a o volbě pneumatik jsme museli hodně přemýšlet. S autem jsem celkem spokojený, ale stále ještě máme několik problémů, které musíme vyřešit. Naše 307 WRC je však naprosto spolehlivá, což jsme prokázali i tím, že jsme zajížděli časy velmi blízko první posádky celkové klasifikace. Na autě je ještě hodně práce, ale současné výkony jsou velkým povzbuzením. Zítra musím jet rychle, útočit na na posádky přede mnou a uvidíme, zda budeme mít šanci bojovat o vítězství.“
Grönholmův týmový kolega Freddy Loix již tolik štěstí neměl. Belgičana na konci druhé rychlostní zkoušky zradila elektronika 307 WRC a třetí měřený úsek znamenal definitivní konec. “Je to pro mě velké zklamání,“ řekl Loix. “Jakmile jsme začali mít problémy, věděli jsme, že dlouho nepojedeme. Baterie byla velmi slabá. Bohužel jsme skončili hned na další rychlostní zkoušce. Nemohli jsme s tím nic dělat.“
Peugeot Sport se rozhodl, že Freddy Loix zítra do soutěže již neodstartuje a nevyužije tak systém Superally. Důvodem je nevýhodná pozice, na které by se Belgičan vydal na trať. Tým vyjádřil politování nad tím, že Fredyho poslední soutěž za tým Peugeot skončila tak předčasně a do budoucna mu přeje vše nejlepší.
Pořadí po 1. etapě
Dnešní etapa je nejdelší v soutěži. Na posádky čeká osm rychlostních zkoušek a 162 měřených kilometrů. První vůz opustí uzavřené parkoviště v 6,00 a návrat do Lloret de Mar je naplánován na 19,31.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií