Peugeot na Finské Rallye (4. – 7. 8. 2005)

Do Finska Peugeot se silnou sestavou.

Týmu Peugeot Sport patří v šampionátu značek MS v rallye druhá příčka a návratem na vítěznou cestu si chce udržet šanci na dobytí dalšího titulu mistra světa. Desátý podnik kalendáře 2005, Finská rallye, se zdá být prvotřídní příležitostí s dosažení tohoto cíle. Za volantem 307 WRC bude sedět Marcus Grönholm, vítěz čtyř z posledních pěti ročníků této soutěže. Při jediné příležitosti, kdy mu vítězství uniklo, ho na nejvyšším stupínku vystřídal jeho současný týmový kolega Markko Märtin. Vítězný vůz loňského ročníku se tedy nachází v těch nejlepších rukách, zvláště když třetím jezdcem s 307 WRC bude místní hvězda Sebastian Lindholm.


Pro poslední sezonu ve WRC si dal Peugeot Sport za cíl zisk šestého titulu mistra světa v hodnocení značek. Chce tak navázat na roky 1985 a 1986, kdy se mu to podařilo s Peugeotem 205 Turbo 16 a 2000, 2001 a 2002, kdy byl nejlepším vozem Peugeot 206 WRC.


Po devíti soutěžích letošního ročníku je Peugeot v průběžném pořadí druhý a na první Citroen ztrácí šest bodů. Za jeho úspěchem je třeba hledat spolehlivost 307 WRC a pravidelné sbírání bodů obou jeho posádek. Marcus Grönholm dojel pětkrát na stupních vítězů, z toho třikrát na druhém místě. Markko Märtin jede s 307 WRC první sezonu, ale podává vyrovnané výkony a podařilo se mu bodovat na každé z letošních soutěží.Tým má ambice tyto výsledky ještě zlepšit a současná forma Marcuse mu k tomu dodává kuráž. V Argentině dojel dvojnásobný mistr světa druhý, se ztrátou necelé půlminuty na vítěze. Vůz společně s pneumatikami pracoval v Jižní Americe mnohem lépe, než na předchozích středomořských podnicích.


„Marcus předvedl excelentní jízdu. Neměl žádné technické problémy a zajel šest nejrychlejších časů. Pro každého člena týmu to bylo velké posílení motivace,“ řekl Jean-Pierre Nicolas v cíli argentinské soutěže. „Finská rallye bude další šancí na snížení ztráty, kterou máme na vedoucí pozici. Oběma našim jezdců by měly tratě perfektně vyhovovat,“ dodává šéf týmu Peugeot Sport.


Ve sportovní historii Peugeotu patří Finské rallye výjimečné místo. Francouzský výrobce tu dosáhl výborných výsledků v dobách skupiny B, když finští jezdci Ari Vatanen, Timo Salonen a Juha Kankkunen vyhráli soutěž s Peugeotem 205 Turbo 16 tři roky po sobě (1984 – 1986). Tento rekord byl překonán Peugeotem 206 WRC, který tu vyhrál čtyři soutěže z pěti s jediným jezdcem (2000, 2001, 2002 a 2004 – Marcus Grönholm).


Finská rallye je nejpohlednějším podnikem celého šampionátu. Její tratě jsou směsicí enormně rychlých úseků s táhlými zatáčkami a horizonty, přes které jezdci skáčí naslepo. Precizní ovládání vozu a bezvadné rozpisy jsou tu, spolu s odvahou, základem úspěchu.


Domácí prostředí staví opět Marcuse do role jednoho z hlavních favoritů. Jako všichni Finové, i on bude mít na domácí soutěži zvláštní motivaci. Porazit Finy v jejich prostředí je velmi nesnadné a poprvé se podařilo zvítězit neseverskému jezdci až v roce 1990. Carlos Sainz se díval na své soky z nejvyššího stupínku jako první a o dva roky později si stejný pocit vychutnával Didier Auriol. Jako třetímu se to podařilo v roce 2003 Markku Märtinovi. „Je to výjimečná soutěž,“ říká Estonec. „Mám ji opravdu hodně rád. Vzhledem k tomu, že se jede tak blízko mé zemi a u nás se podnik MS nekoná, považuji ji téměř za domácí podnik. Opravdu věřím v dobrý výsledek. Ve Finsku jsem byl vždy rychlý a 307 WRC tu loni vyhrála, takže bude velmi konkurenceschopná.“


Se třetím vozem byl do soutěže přihlášen oficiální testovací jezdec Peugeotu a úřadující finský šampión Sebastian Lindholm. Až do odstoupení na RZ12 figuroval Sebastian v loňském roce na skvělém druhém místě. V letošní sezoně domácího šampionátu nestartuje, ale vyhrál Waltikka Rally. „Letos nemám kompletní program a Finská rallye bude možná mou poslední letošní soutěží. Chtěl bych dojet na bodované pozici a potěšilo by mě, kdyby Marcus vyhrál a získal pro Peugeot maximální počet bodů.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...