Jeho týmový kolega Harri Rovanperä dokončil první etapu na osmé pozici.
Letošní ročník Britské rallye se jede poprvé v září, ale všechny naděje, že dřívější datum soutěže přinese mírnější povětrnostní podmínky, vzaly za své. Úvodní den soutěže se totiž odehrával v deštivém počasí. Povrch tratí byl velice kluzký a to nahrávalo posádce startující jako první v pořadí. Odpoledne ale povrch rychlostních zkoušek osychal, Marcus mohl využít své startovní pozice a přiblížil se prvnímu místu. Jeho Peugeot 307 WRC byl celý den spolehlivý a i díky tomu vyhrál Marcus jednu rychlostní zkoušku.
Marcus Grönholm: “Všechno fungovalo velice dobře. Ráno byla trať velmi kluzká, ale my jsme vybrali ideální pneumatiky a snažili jsme se jet bez zbytečného riskování. Povrch tratí postupně osychal a mohli jsme zrychlit. Při prvním průjezdu dlouhou zkouškou Rheola jsem nebyl spokojen s ovladatelností vozu. V servisu jsme pak udělali nějaké menší změny a při druhém průjezdu to již bylo mnohem lepší. Nejdůležitější je, že auto funguje bez problémů a špičku máme na dohled. Zítra budeme znovu útočit.“
Harri se při prvních průjezdech necítil příliš jistě, ale nevěděl úplně přesně, proč tomu tak je. V servisu provedl nějaké změny v nastavení a hned se cítil za volantem 307 WRC lépe. Na poslední rychlostní zkoušce ale trefil kámen a to způsobilo problémy s převodovkou. “Start do soutěže nebyl dobrý, ale nyní se cítím již mnohem lépe,“ řekl Harri Rovanperä. “Ráno pršelo a překvapilo mě, jak byly tratě kluzké. Během dne jsme se ale neustále zlepšovali. Zdejší soutěž je vždy neuvěřitelně těžká a ještě se může stát cokoli.“
Daniel Carlsson startoval poprvé s tovární 307 WRC a během první etapy zažil několik nepříjemných situací. V ranních zkouškách ho zdržel defekt pneumatiky a odpoledne pak na rychlostní zkoušce Rheola vyjel v levé zatáčce mimo trať a musel odstoupit. Mladý Švéd doufá, že bude moci zítra do soutěže opět odstartovat. Přesně to mu umožňují pravidla SuperRally. Daniel Carlsson: „V rychlém úseku, který vedl z kopce jsme byli příliš rychlí a v levé zatáčce jsme vyjeli mimo trať. Spadli jsme zadní částí vozu do příkopu a zasekli jsme se tam. Diváci nás zkoušeli vytlačit, ale bylo jich málo a my jsme ke všemu spálili spojku. Jsem opravdu zklamaný a frustrovaný.“
Pořadí po 1. etapě
- 1. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 1.45.56.0
- 2. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 1.46.04.4
- 3. GRÖNHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 1.46.11.9
- 4. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.46.31.0 ,
- 5. SAINZ, Carlos Citröen Xsara WRC 1.47.44.5
- 6. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 1.49.13.0
- 7. DUVAL, François Ford Focus WRC 1.49.27.1
- 8. ROVANPERÄ, Harri Peugeot 307 WRC 1.50.50.5
- 9. HIGGINS, Mark Ford Focus WRC 1.52.01.3
- 10. SOLBERG, Henning Peugeot 206 WRC 1.52.17.6
Druhá etapa startuje zítra v sobotu v 7,15 místního času a na posádky čeká dalších osm rychlostních zkoušek.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.