Jeho týmový kolega Harri Rovanperä dokončil první etapu na osmé pozici.
Letošní ročník Britské rallye se jede poprvé v září, ale všechny naděje, že dřívější datum soutěže přinese mírnější povětrnostní podmínky, vzaly za své. Úvodní den soutěže se totiž odehrával v deštivém počasí. Povrch tratí byl velice kluzký a to nahrávalo posádce startující jako první v pořadí. Odpoledne ale povrch rychlostních zkoušek osychal, Marcus mohl využít své startovní pozice a přiblížil se prvnímu místu. Jeho Peugeot 307 WRC byl celý den spolehlivý a i díky tomu vyhrál Marcus jednu rychlostní zkoušku.
Marcus Grönholm: “Všechno fungovalo velice dobře. Ráno byla trať velmi kluzká, ale my jsme vybrali ideální pneumatiky a snažili jsme se jet bez zbytečného riskování. Povrch tratí postupně osychal a mohli jsme zrychlit. Při prvním průjezdu dlouhou zkouškou Rheola jsem nebyl spokojen s ovladatelností vozu. V servisu jsme pak udělali nějaké menší změny a při druhém průjezdu to již bylo mnohem lepší. Nejdůležitější je, že auto funguje bez problémů a špičku máme na dohled. Zítra budeme znovu útočit.“
Harri se při prvních průjezdech necítil příliš jistě, ale nevěděl úplně přesně, proč tomu tak je. V servisu provedl nějaké změny v nastavení a hned se cítil za volantem 307 WRC lépe. Na poslední rychlostní zkoušce ale trefil kámen a to způsobilo problémy s převodovkou. “Start do soutěže nebyl dobrý, ale nyní se cítím již mnohem lépe,“ řekl Harri Rovanperä. “Ráno pršelo a překvapilo mě, jak byly tratě kluzké. Během dne jsme se ale neustále zlepšovali. Zdejší soutěž je vždy neuvěřitelně těžká a ještě se může stát cokoli.“
Daniel Carlsson startoval poprvé s tovární 307 WRC a během první etapy zažil několik nepříjemných situací. V ranních zkouškách ho zdržel defekt pneumatiky a odpoledne pak na rychlostní zkoušce Rheola vyjel v levé zatáčce mimo trať a musel odstoupit. Mladý Švéd doufá, že bude moci zítra do soutěže opět odstartovat. Přesně to mu umožňují pravidla SuperRally. Daniel Carlsson: „V rychlém úseku, který vedl z kopce jsme byli příliš rychlí a v levé zatáčce jsme vyjeli mimo trať. Spadli jsme zadní částí vozu do příkopu a zasekli jsme se tam. Diváci nás zkoušeli vytlačit, ale bylo jich málo a my jsme ke všemu spálili spojku. Jsem opravdu zklamaný a frustrovaný.“
Pořadí po 1. etapě
- 1. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 1.45.56.0
- 2. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 1.46.04.4
- 3. GRÖNHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 1.46.11.9
- 4. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.46.31.0 ,
- 5. SAINZ, Carlos Citröen Xsara WRC 1.47.44.5
- 6. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 1.49.13.0
- 7. DUVAL, François Ford Focus WRC 1.49.27.1
- 8. ROVANPERÄ, Harri Peugeot 307 WRC 1.50.50.5
- 9. HIGGINS, Mark Ford Focus WRC 1.52.01.3
- 10. SOLBERG, Henning Peugeot 206 WRC 1.52.17.6
Druhá etapa startuje zítra v sobotu v 7,15 místního času a na posádky čeká dalších osm rychlostních zkoušek.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií