Ani podmínky poslední – včerejší nedělní etapy nevybočily z celkového obrazu této soutěže. Dešťové přeháňky a kluzký asfalt činily volbu vhodných pneumatik neméně obtížnou jako v minulých dnech. Závěrečná etapa zahrnovala některé nové úseky, vedoucí po rychlých silnicích na jih od základny soutěže v Trieru. Celkem jezdci absolvovali sedm měřených úseků s délkou necelých sto kilometrů.
Cedric Robert startoval s Peugeotem 307 WRC poprvé. Přesto byl schopen dosahovat výsledků srovnatelných s jezdci na špici. Neustále se zrychloval, zajel dva nejrychlejší časy a pro tým Peugeot získal cenné body do hodnocení značek. „Byla to fantastická zkušenost,“ říká Cedric. „Být mezi nejlepšími jezdci na světě se špičkovým vozem je vždy určité privilegium. Začal jsem poněkud opatrněji, protože mým hlavním záměrem bylo dojet až do cíle. Myslím ale, že jsme zvolili správný kompromis mezi rychlostí a bezpečností a s dosaženým výsledkem jsem spokojený.“
Freddy zahájil dnešní den nejrychlejším časem. Jeho Peugeot byl během posledního dne spolehlivý, jedinou překážkou byl uražený ráfek během poslední série rychlostních zkoušek, který ho stál několik drahocenných sekund. Belgičan říká: „Přes problémy v prvním dni to pro nás byla dobrá rallye. Nebyla pro mě lehká, protože podmínky byly stále nepředvídatelné. V každém případě jsem si to ale užil a za daných okolností jsme dosáhli maxima. Už se těším na další start s 307 WRC!“
Dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm soutěž nedokončil, když musel odstoupit na samém startu německé soutěže. Na velké kaluži dostal smyk a vyjel mimo trať. Zbytek soutěže absolvoval bez nároku na body. Díky systému SupeRally si tak mohl dále vylepšovat svůj styl jízdy na asfaltovém povrchu.
Šéf týmu Corrado Provera soutěž zhodnotil: „Cedric a Freddy pro nás odvedli excelentní práci. Potvrdili také zdatnost 307 WRC s novou pětistupňovou převodovkou. Tak brzké odstoupení Marcuse je pro mě ale hlubokým zklamáním.“
Konečné pořadí Německé rallye
1. LOEB, Sebastien – Citröen Xsara WRC (4.01.57.4)
2. DUVAL, François – Ford Focus WRC (4.02.26.5)
3. SAINZ , Carlos – Citröen Xsara WRC (4.03.06.9)
4. MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (4.04.37.8)
5. ROBERT, Cedric – Peugeot 307 WRC (4.05.27.5)
6. LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (4.06.03.4)
7. GARDEMEISTER, Toni – Škoda Fabia WRC (4.07.41.6)
8. HIRVONEN, Mikko – Subaru Impreza WRC (4.08.38.5)
9. SARRAZIN, Stephane – Subaru Impreza WRC (4.08.56.3)
10. BENGUE, Alexandre – Peugeot 206 WRC (4.12.24.1)
Světový šampionát se nyní přesouvá na opačnou stranu zeměkoule, k premiérovému startu v Japonsku. Rychlá šotolinová soutěž bude od 3. do 5. září 2004 pro všechny zúčastněné novou zkušeností. Jakékoli předpovídání případného úspěchu je nemožné.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií