Peugeot a Japonská rallye (3. – 5. 9. 2004)

Oba jezdci Peugeotu v Japonsku bodovali, obsadili čtvrté a šesté místo.

Piloti továrního týmu Peugeot, Marcus Grönholm a Harri Rovanperä získali tak důležité body jak pro sebe, tak pro Peugeot.


Rychlostní zkoušky Japonské rallye vedly rychlými a úzkými šotolinovými cestami. Na piloty čekaly těžké rychlé zatáčky i pomalé technické úseky. Během všech tří dnů soutěže panovalo suché a teplé počasí. Nedělní etapa se skládala ze sedmi rychlostních zkoušek, které se jely severozápadně od základny soutěže v Obihiru.


Marcus odstartoval do poslední etapy z páté pozice, na kterou klesl po včerejších problémech s převodovkou a také po špatné volbě pneumatik. Dnešní den se mu vydařil mnohem lépe. Fin si užíval jízdu na plný plyn a nakonec se posunul na čtvrté místo. Jeho 307 WRC byla poslední den naprosto spolehlivá. Marcus řekl: “Byla to obtížná soutěž. Hlavně proto, že jsme zde museli získat co nejvíce bodů. První den jsme se drželi ve vedoucí skupině, ale druhý den nás, bohužel, srazily některé problémy. Poslední etapa byla vzrušující, protože jsme svedli velkou bitvu o čtvrté místo. Vzhledem k okolnostem jsme zajeli nejlepší možný výsledek.“


Po problémech, které ho potkaly první den, uzavíral Harri Rovanperä pole továrních vozů. To znamenalo, že na trať druhé etapy vyjížděl jako první a tím ztratil mnoho času. Musel se probíjet vrstvou šotoliny a zametat trať posádkám jedoucím až za ním. Poslední den to nebylo lepší a aby toho nebylo málo, začaly Harriho vůz trápit vadnoucí brzdy. Fin se ale se všemi problémy popral a zaslouženě získal pro tým body. Harri říká: “Byla to pro nás nešťastná soutěž. Víme, že já i mé auto máme na špičkové výsledky. Snad ani jedna rychlostní zkouška neproběhla k naší úplné spokojenosti, ale takový už náš sport někdy bývá! Japonská rallye se mi líbila, i rychlostní zkoušky byly pěkné, ale neustále jsme řešili nějaké problémy. Musíme doufat, že to příště bude lepší!“


Šéf týmu Peugeot Sport Corrado Provera okomentoval Japonskou rallye takto: “Tato soutěž nám připravila zklamání, protože jsme nevyužili vítězný potenciál našeho vozu, který jsme předbedli ve Finsku. Měli jsme příliš mnoho technických problémů. Nevyhnuly se Marcusovi ani Harrimu. Je jasné, že na nás čeká ještě hodně práce.“


Konečné neoficiální pořadí Japonské rallye

  • 1.    SOLBERG, Peter    Subaru Impreza WRC    3.43.50.6
  • 2.    LOEB, Sebastien    Citröen Xsara WRC    3.45.03 .9
  • 3.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    3.45.33.9
  • 4.    GRONHOLM, Marcus    Peugeot 307 WRC    3.46.08.5
  • 5.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    3.46.21.6
  • 6.    ROVANPERA, Harri    Peugeot 307 WRC    3.51.16.8
  • 7.    HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    3.52.57.1
  • 8.    WARMBOLD, Antony    Ford Focus WRC    4.02.05.3
  • 9.    ARAI, Toshihiro    Subaru Impreza gr N    4.02.06.0
  • 10.    KAMADA, Takuma    Subaru Impreza gr N    4.05.41.8

Dalším podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích je Britská rallye, která se koná v Cardiffu od 17. do 19. září. Jedná se o klasickou šotolinovou soutěž, kterou již Marcus Grönholm v minulosti vyhrál. Netradiční je jen její termín. Britská rallye se obvykle konala až v listopadu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...