Piloti továrního týmu Peugeot, Marcus Grönholm a Harri Rovanperä získali tak důležité body jak pro sebe, tak pro Peugeot.
Rychlostní zkoušky Japonské rallye vedly rychlými a úzkými šotolinovými cestami. Na piloty čekaly těžké rychlé zatáčky i pomalé technické úseky. Během všech tří dnů soutěže panovalo suché a teplé počasí. Nedělní etapa se skládala ze sedmi rychlostních zkoušek, které se jely severozápadně od základny soutěže v Obihiru.
Marcus odstartoval do poslední etapy z páté pozice, na kterou klesl po včerejších problémech s převodovkou a také po špatné volbě pneumatik. Dnešní den se mu vydařil mnohem lépe. Fin si užíval jízdu na plný plyn a nakonec se posunul na čtvrté místo. Jeho 307 WRC byla poslední den naprosto spolehlivá. Marcus řekl: “Byla to obtížná soutěž. Hlavně proto, že jsme zde museli získat co nejvíce bodů. První den jsme se drželi ve vedoucí skupině, ale druhý den nás, bohužel, srazily některé problémy. Poslední etapa byla vzrušující, protože jsme svedli velkou bitvu o čtvrté místo. Vzhledem k okolnostem jsme zajeli nejlepší možný výsledek.“
Po problémech, které ho potkaly první den, uzavíral Harri Rovanperä pole továrních vozů. To znamenalo, že na trať druhé etapy vyjížděl jako první a tím ztratil mnoho času. Musel se probíjet vrstvou šotoliny a zametat trať posádkám jedoucím až za ním. Poslední den to nebylo lepší a aby toho nebylo málo, začaly Harriho vůz trápit vadnoucí brzdy. Fin se ale se všemi problémy popral a zaslouženě získal pro tým body. Harri říká: “Byla to pro nás nešťastná soutěž. Víme, že já i mé auto máme na špičkové výsledky. Snad ani jedna rychlostní zkouška neproběhla k naší úplné spokojenosti, ale takový už náš sport někdy bývá! Japonská rallye se mi líbila, i rychlostní zkoušky byly pěkné, ale neustále jsme řešili nějaké problémy. Musíme doufat, že to příště bude lepší!“
Šéf týmu Peugeot Sport Corrado Provera okomentoval Japonskou rallye takto: “Tato soutěž nám připravila zklamání, protože jsme nevyužili vítězný potenciál našeho vozu, který jsme předbedli ve Finsku. Měli jsme příliš mnoho technických problémů. Nevyhnuly se Marcusovi ani Harrimu. Je jasné, že na nás čeká ještě hodně práce.“
Konečné neoficiální pořadí Japonské rallye
- 1. SOLBERG, Peter Subaru Impreza WRC 3.43.50.6
- 2. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 3.45.03 .9
- 3. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 3.45.33.9
- 4. GRONHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 3.46.08.5
- 5. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 3.46.21.6
- 6. ROVANPERA, Harri Peugeot 307 WRC 3.51.16.8
- 7. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 3.52.57.1
- 8. WARMBOLD, Antony Ford Focus WRC 4.02.05.3
- 9. ARAI, Toshihiro Subaru Impreza gr N 4.02.06.0
- 10. KAMADA, Takuma Subaru Impreza gr N 4.05.41.8
Dalším podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích je Britská rallye, která se koná v Cardiffu od 17. do 19. září. Jedná se o klasickou šotolinovou soutěž, kterou již Marcus Grönholm v minulosti vyhrál. Netradiční je jen její termín. Britská rallye se obvykle konala až v listopadu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií