Peugeot 206 od prosince na českém trhu s novým naftovým motorem 1,4 HDI (DV4TD) a všechny modely řady 206 se zlepšeným vybavením
Průměrná spotřeba nafty pouze 4,3 litru na 100 km a nižší povinné ručení než u naftových motorů 1,9 litru. Verze 206 s novým motorem a zlepšené výbavě ve třídveřové verzi za 349 900 Kč, v pětidveřové za 364 900 Kč.
Peugeot 206, uvedený na náš trh v roce 1998, je nejprodávanějším zahraničním vozem u nás. Řada 206 je velice bohatá – zahrnuje tři různé typy karoserie, třídveřový a pětidvéřový model, verze Coupé Cabriolet, šest motorů a dvě převodovky. Dá se oprávněně předpokládat, že o nový motor 1.4 pro svou hospodárnost, vyšší výkon a snížené provozní náklady bude mezi zákazníky zvýšený zájem.
|
---|
Nový motor 1,4 HDI, který vznikl ve spolupráci koncernů PSA Peugeot Citroën a Ford, se tak vůbec poprvé dostává na český trh. Nový motor je kompaktní, lehký, blok motoru je vyroben ze slitiny hliníku, díky použití nové generace systému „Common Rail” je nejen hospodárný, ale i šetrnější k životnímu prostředí. Výrobce udává výkon motoru 68 k/50 kW při 4000 ot/min, maximální hodnotu točivého momentu 150 Nm již při 1750 ot/min, nejvyšší rychlost 168 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 sekundy.
Peugeot 206 s poměrně nízkou váhou má s tímto novým motorem 1,4 velmi dobrou akceleraci i v nižších otáčkách a ve srovnání s dieslovým motorem 1.9 s nepřímým vstřikováním, nabízí několik výhod: o 2,1 sekund rychleji akceleruje z 0 na 100/ km/h, má sníženou spotřebu pohonných hmot o 25 % ve srovnání s verzí vybavenou již zmíněným motorem 1.9 D. Má rovněž o 25 % nižší emise CO2 – 113 g/km. Výrobce uvádí spotřebu ve městě 5,5 l na 100 km, mimo město 3,6 l a kombinovanou spotřebu 4,3 l na 100 km.
Peugeot 206 má zvýšenou bezpečnost i pohodlí a to zejména díky použití multiplexní elektrické a elektronické struktury řízené vestavěným systémem BSI. Všechny vozy 206 vybavené motory 1.6 16V, 2.0 16V a HDI 2.0, jsou standardně vybaveny palubním počítačem. Po stisknutí tlačítka na konci přepínače stěračů, zobrazí počítač ujetou vzdálenost, průměrnou spotřebu, okamžitou spotřebu, jízdní dosah a průměrnou rychlost. Přední airbagy jsou přizpůsobivé síle nárazu. Dále má nové multifunkční displeje, nové ovládání na volantu, samočinnou aktivaci světlometů a její propojení s automatickým stěračem, doprovodné osvětlení (Follow Me Home), automatické stěrače čelního skla …a řadu dalších chytrých pomůcek pro řidiče. Pokud není vůz vybaven automatickými stěrači, bude vybaven servomechanizmem propojujícím frekvenci stěračů s rychlostí vozu. Tzn., že například při zastavení vozidla na křižovatce sníží rychlost stírání o jednu periodu, po rozjetí vozidla se stěrače vrátí do původního intervalu stírání. Po vzoru vozů 607 a 307, má nyní i model 206 podle zvoleného stupně výbavy samočinnou aktivaci světlometů v případě, že dojde ke značné snížení viditelnosti.
Všechny modely řady 206 mají otáčkoměr, reostat osvětlení a počítač ujetých kilometrů, který také ukazuje za pomoci grafického znázornění (čtverečků) hladinu oleje v motoru před startem. Tato poslední funkce umožňuje snadnou kontrolu, aniž by se musela otevřít kapota.
Nový audio systém s kazetovým přehrávačem nebo s CD přehrávačem (v závislosti na stupni výbavy), nyní posílá informace multifunkčnímu displeji vozu, a tak je snadné informace přečíst. Všechny audio systémy mají nové ovládání se šesti funkcemi, umístěné pod volantem (hlasitost, ztlumení zvuku, vyhledávání, přepnutí z rádia na kazetu nebo CD, změna naprogramované rádiové stanice, výměna CD, změna rádiové frekvence, změna zvukové stopy na CD). Nový ovladač pod volantem, který byl poprvé použit u modelu 307 a nedávno rozšířen i na řadu 406 a nyní je k dispozici i u modelu 206 zajisté přispěje ke zvýšení aktivní bezpečnosti.
Podobně i displeje, které byly původně uvedeny u řady 307, poskytují nyní ještě více informací – například informují, že byly nechány otevřené dveře nebo že je baterie vysokofrekvenčního dálkového ovládání vybitá. Multiplexáž umožňuje řízení toků elektrické energie ve voze a chrání vůz před částečným či naprostým vybitím baterie. Když tedy motor neběží a klíč zapalování je v poloze „on”, použití určitého zařízení (obzvláště systému audio, světel do mlhy a stěračů) přestává být po 30 minutách možné.
Pro rok 2002 připravuje Peugeot pro modelovou řadu 206 mimo jiné i instalaci navigačního systému, samočinnou aktivaci výstražných světel a systém kontroly stability ESP.
27. listopadu 2001, jas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií