Pětidveřový prostorný Citroen C5 s benzinovým motorem 1,8 v testu redakce

Během testu jsem ocenil zejména jeho hydropneumatické odpružení a celkové jeho výborné jízdní vlastnosti.

Hydropneumatické odpružení – Hydroactive III plus splnilo mé očekávání. Světlá výška C 5 je nezávislá na zatížení vozu. Výška vozu je variabilní – automaticky se mění v závislosti na rychlosti a stylu jízdy a kvality vozovky.

Při vyšší rychlosti se světlá výška vozu vpředu sníží více než zadní, čímž se nejen sníží těžiště vozu, ale i sníží odpor vzduchu a tím sníží spotřeba paliva a současně se zvýší bezpečnost jízdy. Při špatné vozovce a nižší rychlosti se naopak výška vozidla zvýší, aby jízdní vlastnosti zůstaly optimální. Systém Hydroactive III plus obsahuje přídavný snímač úhlové rychlosti volantu, snímač plynového a brzdového pedálu, snímač podélné a boční akcelerace a počítač, který na základě údajů uvedených snímačů vyhodnocuje stav vozovky a individuální styl vedení vozu řidičem a zabezpečuje v souladu s uvedenými údaji přesné dodržování stopy vozidlem a maximálně bezpečnou jízdu téměř bez naklánění. I větší nerovnosti vozovky jsem mnohdy vůbec nepocítil. Nový systém též umožňuje podle rozhodnutí řidiče zvolit pomocí tlačítek volit střední výšku vozu při jízdě po velmi špatných vozovkách, maximální výšku vozu při výměně pneumatiky anebo minimální výšku při nakládání či vykládání a při opravách v dílně. Zvolená výška se zobrazuje kontrolkami na palubní desce a na multifunkčním displeji. Významnou skutečností oproti předchozím generacím hydropneumatického pérování je, že nový systém pérování Hydroactive III plus je bez nároků na údržbu v průběhu pěti let anebo 200 000 km.

Pětidveřový prostorný Citroen C5 s benzinovým motorem 1,8 v testu redakce
Pětidveřový prostorný Citroen C5 s benzinovým motorem 1,8 v testu redakce
Pětidveřový prostorný Citroen C5 s benzinovým motorem 1,8 v testu redakce

Celkově lze design Citroenu C5 hodnotit i když s výraznými osobitými prvky jako spíše klasicky elegantní s cílem nebudit zbytečnou nadměrnou pozornost, což je patrné v současné době i u řady modelů jiných značek.

Pětidveřový prostorný Citroen C5 s benzinovým motorem 1,8 v testu redakce

Interiér C 5 poskytuje nadprůměrný prostor pro všech pět cestujících – svými vnitřními rozměry se řadí k automobilům luxusní třídy. Přes prostorný vnitřek je vůz útulný a cestování je v něm příjemné. Uvítal jsem jako řidič vyšší posez a pohodlné sedadlo s dobrým bočním držení.Ergonomické řešení palubní desky a umístění všech sdělovačů a ovládačů je bez chyby. Kladem pro cestující je řada praktických odkládacích schránek a prostor. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky rozměrným zadním vyklápěcím dveřím, jeho objem se z 471 litrů po sklopení zadních sedadel zvětší na 1 315 litrů.

Pětidveřový prostorný Citroen C5 s benzinovým motorem 1,8 v testu redakce

Testovaný Citroen C5 měl mechanickou pětistupňovou převodovku a čtyřválcový šestnáctiventilový motor 1,8i s výkonem 92 kW (127 k) při 6 000 ot/min. a s maximálním točivým momentem 170 Nm při 3 750 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 201 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 10 sekund. Výkon motoru plně dostačuje pro až sportovní jízdu. Motor ochotně zrychluje již od 2 000 ot/min a je velmi dobře odhlučněn včetně odhlučnění podvozku v celém průběhu otáček, takže hladina hluku je v interiéru vozu nízká. Během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km což je o 0,2 litrů méně než udává výrobce. Pro výkonný motor 1,8 by podle mého názoru byla vhodná i 6ti stupňová převodovka.

Podvozek je konstrukčně velmi dobře vyřešen, hydropneumatické odpružení – Hydroactive III plus mně umožnilo rychlé projíždění prudkých zatáček a rychlou jízdu na nekvalitních silnicích. Vůz přesně držel stopu, řízení vozu bylo příjemné díky posilovači řízení s variabilním účinkem, který se mění podle rychlosti vozidla. K pocitu bezpečí při vedení vozu přispívá účinný brzdový systém ABS se systémy ESP + BS + EBD + EBA.

Základní cena testovaného Citroenu C 5 s motorem 1,8 ve výbavě X je 682 000 Kč. (Do konce března 2006 je akční cena 532 000 Kč, tj. ušetříte 150 000 Kč.) Výbava X je bohatá, v základní ceně obsahuje mimo jiné čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, kolenní airbag řidiče, systém ESP + BS + EBD + EBA, variabilní posilovač řízení, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brždění, automatickou klimatizaci, tónovaná skla a další položky u vozů této úrovně běžné. Testovaný Citroen C5 obsahoval nadstandardní výbavu: Paket Plus obsahující rádio s přehrávačem CD s dálkovým ovládáním pod volantem, přední mlhové světlomety, stěrač zadního okna a metalický lak v ceně 34 500 Kč.

Pro informaci uvádím, že pro Citroen C 5 jsou ve výběru celkem tři benzinové motory s výkonem od 92do 152 kW (od 127 do 210 k) a tři naftové motory s výkonem 80 nebo 100 kW (110 nebo 138 k). Výbava ve stupni X, SX anebo Eclusive přísluší podle zvoleného motoru. Je možné objednat za příplatek 60 000 Kč automatickou převodovku. Základní ceny Citroenu C 5 podle zvoleného motoru, převodovky a výbavy jsou od 682 000 do 1 016 000 Kč. (Do konce února jsou všechny modely v rámci akčních cen sníženy o 150 000 Kč.)

Citroen C 5 Break má ve výběru benzinové a naftové motory shora uvedené v kombinaci se třemi stupni výbavy s možností výběru i automatické převodovky. Základní ceny C 5 Break jsou od 722 000 do 1 056 000 Kč. (Do konce března jsou všechny modely C5 v provedení Break v rámci akčních cen sníženy o 150 000 Kč.)

Na všechny uvedené modely platí dvanáctiletá záruka na prorezavění a tříletá záruka na lak.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...