Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce

Elegantní C4 vyniká řadou technických novinek, jízdními vlastnostmi a bohatou výbavou již v základní ceně.

C4 hatchback má osobitý elegantní design oblými tvary.

Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce

Karoserie má výborné aerodynamické vlastnosti, které zajišťují spolu s velmi dobrým odhlučněním motoru i podvozku akustický komfort a snížení spotřeby paliva i škodlivých emisí.

Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce

Přední všestranně seřiditelná anatomická sedadla mají velmi dobré boční vedení. C4 vyniká velkým vnitřním prostorem s plně dostačujícím prostorem pro cestující na zadních sedadlech. C4 má početné úložné prostory. Objem zavazadlového prostoru 320 l se po sklopení zadního sedadla zvětší na 1023 l.

Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce
Pětidveřový Citroen C4 1,6 VTI v testu redakce

Volant s pevnou střední částí, která se neotáčí s volantem, s ovládacími prvky sdružuje na dosah ruky hlavní komfortní funkce (audiosystém, telefon atd.) a funkce usnadňující řízení (omezovač rychlosti, tempomat). Toto ergonomické uspořádání přispívá k bezpečnému ovládání vozu. Jízdní informace (rychlost vozidla, přednastavené hodnoty rychlosti tempomatu a omezovače rychlosti atd.) se zobrazují na transparentním displeji, umístěném uprostřed horní části palubní desky. Pouze otáčkoměr je umístěn nad středem volantu. Kontrast zobrazovaných údajů se okamžitě přizpůsobuje intenzitě okolního světla, takže čitelnost údajů je vynikající za všech okolností.

Testovací jízdy mě utvrdily, že Citroen C4 je pro ostatní značky obávaným konkurentem. Benzinový 16ti ventilový motor 1.6 VTi s vícebodovým elektronickým vstřikováním dosahuje maximálního výkonu 88 kW (122 k) při 6000 ot/min a maximální točivý moment 160 Nm při 4250 ot/min. Výrobce udává zrychlením z 0 na 100 km/h za 10 sekund a maximální rychlostí 196 km/h. Pětirychlostní manuální převodovka má vhodně odstupňované převodové stupně. Kombinovanou spotřebu 6,7 l/100 km uváděnou výrobcem jsem během testu vykázal pouze 6,5 l/100 km, přestože jsem dosahoval vysokých jízdních průměrů. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Motor zrychloval již od 1800 ot/min a ochotně se vytáčel k 6 000 ot/min.

Konstrukce podvozku zaručuje dokonalý kontakt C4 s vozovkou, vůz velmi přesně reagoval na mé pokyny. Sériově montovaný posilovač řízení s proměnlivým účinkem používá elektrické čerpadlo, úroveň posilovacího účinku je závislá na rychlosti vozidla a na úhlu otočení volantu. Charakteristiky odpružení byly přizpůsobeny tak, aby byl dosažen optimální kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi vozidla. I při rychlém projíždění zatáček jsem měl pocit jistoty a bezpečí, C4 se nadměrně nenaklánělo a drželo stopu. K výborným jízdním vlastnostem a pocitu bezpečí velkou měrou přispělo vybavení vozu již v základu systémy ABS+EBD+EBA.

Citroen C4 je dlouhý 428 cm, široký 151 cm a vysoký 146 cm. Rozvor má 2608 mm. Pohotovostní hmotnost vozu je 1220 kg, největší hmotnost nebrzděného přívěsu 645 kg, brzděného 1300 kg.

C4 má bohatou výbavu obsaženou v základní ceně: mimo jiné čelní a boční airbagy řidiče i spolujezdce, průběžné hlavové airbagy vpředu i vzadu, samočinnou aktivaci světel při prudkém brždění, variabilní posilovač řízení, tempomat+omezovač rychlosti, palubní počítač, středový multifunkční displej, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, integrovaný aromatický osvěžovač vzduchu a šestnáctipalcové disky kol s pneumatikami 205/55R16 Energy.

Cena testovaného C4 v nejvyšším stupni výbavy SX Pack s motorem 1,6 VTi s 16ti ventily je v rámci akčního zvýhodnění 384 900 Kč včetně DPH. Testovaný C4 byl vybaven navíc za příplatek zadním parkovacím asistentem za 12 000 Kč a metalickým lakem za 13 000 Kč. Celková jeho cena tedy 409 900 Kč.

Příplatková výbava obsahuje řadu dalších položek – každý zájemce si může vybavit C4 podle svých představ.

Pro vaši informaci uvádím, že lze volit i benzinový motor 1,4i s výkonem 65 kW (90 k) anebo naftový motor 1,6 HDi 16V o výkonu 66 kW (92 k) a stejný motor se zvýšeným výkonem na 80 kW (110 k). Výbava je volitelná s ohledem na zvolený motor ve stupni X, SX a SX Pack.

Ceny v současné době pro objednané vozy do 30. 6. 2009 jsou značně snížené: podle zvoleného motoru a stupně výbavy od 284 900 do 444 900 Kč včetně DPH. (Nesnížené ceny od 349 900 do 549 900 Kč včetně DPH.)

Citroen C4 se těší na našem trhu velké oblibě: za první čtyři měsíce letošního roku bylo prodáno 431 kusů, za rok 2008 celkem 1718 a za rok 2007 celkem 1701.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...