Pech se konečně dočkal

Plzeňák ing.Václav Pech patřil v 80.letech k naší absolutní soutěžácké špičce, v roce 1997 začal jezdit jen tak pro radost rallycross a po třech titulech vicemistra se konečně dočkal.

Sedmidílný seriál mezinárodního mistrovství ČR v rallycrossu se letos odehrál na tratích v Sosnové, Sedlčanech, Římově a také v rakouském Melku, protože se už pátým rokem jezdí společně s Rakouskem. V posledních dvou letech trpí nedostatkem startujících a nebýt našich sousedů, tak by se v první divizi ani nenaplnilo startovní pole, jako v případě D2 a D1400, v nichž se udělovaly pouze poloviční body.


Pech se konečně dočkal

Suverén první divize z let 1996 až 98 Alois Höller loni sice zanechal aktivní činnosti, ale jednou přeci jen udělal výjimku. V létě vytáhl svoji Lancii Deltu ze stodoly a přijel do Sedlčan, aby dokázal, kdo je v kotlině pánem. Závod s přehledem vyhrál před Václavem Pechem s Fordem Escort RS 2000. Více se pak už na závodech neobjevil, čímž se otevřela cesta k titulu plzeňskému jezdci, který v posledním rallycrossu sezóny, mimochodem nejvydařenějšího ze všech, dokázal porazit i úřadujícího šampiona Pavla Koutného s Fordem Focus WRC. To už měl však titul v kapse, neboť si jej pojistil už v předposledním závodě v Melku. Tady ve finále deklasoval celou maďarskou špičku, která zde startovala v rámci zónového mistrovství. Vzhledem k blokádě hranic dorazil do Rakouska v první divizi ještě Josef Iro. Naopak Rakušáci nepřijeli do Římova, neboť o závodě na obnovené trati vůbec nevěděli.

Václav Pech si tedy na své konto připsal tři první, dvě druhá a jedno třetí místo, což mu zajistilo nejen vytoužený titul mistra ČR, ale také Rakouska. Jednou projeli vítězně cílem Josef Iro s Lancií Delta, Jiří Soukup s Fordem Escort a Pavel Koutný s Fordem Focus WRC, obhájce titulu. Poruchovost nového vozu však Koutnému dovolila dokončit pouze tři podniky, když dvakrát ani nestartoval. A tak na něho zbyla „bramborová“ medaile za druhým Irem a třetím Peterem Ramlerem (VW Golf), který kromě Římova bodoval pravidelně ve všech závodech.


To co jsme řekli o Koutném, platí také o Jiřím Jirovcovi a jeho Škodě Octavii WRC. Jen s tím rozdílem, že se jednou dostal společně se Soukupem a Ramlerem do hromadné havárie, po níž měl spoustu práce uvést vůz opět do původního stavu. Teprve až v posledním rallycrossu dokázal plně využít potenciál svého výkonného vozu a po souboji s Koutným si dojet pro zelený věnec. Jeho vůz by měl rozhodně navíc než na celkovou pátou příčku. Dokládá to mj. tréninkový čas ze Sedlčanské kotliny, kde zajel jedno kolo o setinu sekundy pomaleji než Koutný.


V první divizi bodovalo celkem 28 jezdců, ale když vezmeme v úvahu, že Maďaři prakticky startovali jen v Rakousku a také někteří další jezdci se objevili jednou, pak dostaneme výčet zhruba patnácti účastníků, a to je bohužel žalostně málo.

Výsledky D1:

1. Pech Václav Ford Escort RS 2000 94
2. Iro Josef Lancia Delta 65
3. Ramler Peter (A) VW Golf 61
4. Koutný Pavel Ford Focus WRC 49
5. Jirovec Jiří Škoda Octavia WRC 45
6. Zeman Marek Škoda Felica 44,5


Pech se konečně dočkal

V druhé divizi dvoulitrových sériových automobilů s jednou poháněnou nápravou se až v posledním závodě podařilo obhájci titulu Jaroslavu Kalnému s Peugeotem 306 předstihnout Pavla Novotného s Citroënem Xsara. Nutno říci, že po zásluze, neboť Kalný vyhrál čtyři závody, zatímco Novotný dva. Bronzový Jiří Formánek vyhrál s Peugeotem 306 závod v Sedlčanech, v němž oba hlavní aktéři odstoupili ve finále po technických problémech. Dvě druhá místa a jedno třetí si připsal Roman Častoral, který do letošní sezóny vstoupil se Seatem Ibiza a během roku vlastně vylepšoval automobil „za pochodu“. Ve výčtu nejlepších chybí Vlastimil Boháček, jenž se letos zaměřil na „Evropu“ a doma nestartoval. Včetně dvou rakouských jezdců startovalo v D2 pravidelně devět jezdců.

Výsledky D2:

1. Kalný Jaroslav Peugeot 306 48,5
2. Novotný Pavel Citroën Xsara 44,5
3. Formánek Jiří Peugeot 306 36
4. Častoral Roman Seat Ibiza 35,5
5. Eigenbauer Hans (A) Opel Astra 33,5
6. Pergl Josef Citroën ZX 29,5


Stejný počet, ale žádný Rakušák, se scházel v divizi 1400 Cup, když také tady reprezentant Pavel Nováček preferoval se Suzuki Swift evropský šampionát. Pětkrát se postavil na start českobudějovický Miroslav Sýkora s Peugeotem 106 a pětkrát také vystoupil na nejvyšší stupínek. Zbývající dva závody, v nichž Sýkora nejel, vyhrál Jaroslav Marchal s VW Polo, jehož nejhorším letošním umístěním byla druhá příčka. Ztrátu domácího titulu si však Marchal vynahradil bronzem z evropského šampionátu, což jej „pasovalo“ na nejúspěšnějšího českého reprezentanta.

Výsledky Divize 1400:

1. Sýkora Miroslav Peugeot 106 50
2. Marchal Jaroslav VW Polo 45,5
3. Veverka Václav Peugeot 106 38,5
4. Moravec Karel Citroën AX 33,5
5. Tůma Václav Suzuki Swift 31
6. Klásek Miroslav Citroën AX 23,5

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...