Otevírá se první gigafactory na výrobu baterií skupiny Stellantis

Skupina Stellantis ve spolupráci se společnostmi TotalEnergies a Mercedes-Benz slavnostně zahájila provoz gigafactory na výrobu baterií společnosti Automotive Cells Company (ACC) v závodě Billy-Berclau/Douvrin ve Francii, první ze tří gigafactories plánovaných v Evropě.

Tento závod s počáteční výrobní kapacitou 13 gigawatthodin (GWh), která se do roku 2030 zvýší na 40 GWh, bude vyrábět vysoce výkonné lithium-iontové baterie s minimální stopou CO2. První ze tří evropských výrobních jednotek bude uvedena do provozu do konce roku 2023.

Tato gigafactory přispěje k cíli skupiny Stellantis zvýšit do roku 2030 výrobní kapacitu baterií v Evropě na 250 GWh a umožní jí pokračovat ve svém poslání nabízet komplexní škálu bateriových technologií, aby uspokojila rozmanité potřeby zákazníků v celém portfoliu svých značek. Stellantis si tak do roku 2030 zajistí kapacitu přibližně 400 GWh. Tu zaručí pět továren v Evropě a Severní Americe a další dodavatelské smlouvy.

Na počátku tohoto partnerství v roce 2020 jsme se dohodli na ambiciózním globálním harmonogramu vývoje baterií pro elektromobily, díky němuž budeme schopni splnit náš plán elektrifikace,“ uvedl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis. „Realizací strategie Dare Forward 2030 a tím, jak se přibližujeme k našemu cíli dosáhnout do roku 2038 uhlíkové neutrality, skupina Stellantis aktivně přispívá k přechodu na elektrifikaci Evropy pomocí nejmodernějších řešení pro elektromobily a podporuje zásadní roli Francie na cestě k udržitelné budoucnosti. Gratuluji všem, kdo se ve společnosti ACC na tomto plánu podílí, protože společně vytváříme silné spojenectví, které posílí konkurenceschopnost Evropy.“

Dva v TOP 5

Skupina má nyní na trhu 24 elektromobilů a do roku 2024 tento počet téměř zdvojnásobí na 47. Cílem skupiny Stellantis je do roku 2030 celosvětově nabízet více než 75 různých bateriových elektromobilů (BEV) a dosáhnout prodeje 5 milionů elektromobilů. V současné době patří dva elektrické modely Stellantis, Peugeot e-208 a Nový Fiat 500, mezi 5 nejprodávanějších elektromobilů ve Francii a mezi 10 nejprodávanějších v Evropě.

Skupina Stellantis vzhledem k neustálému vývoji chemických technologií baterií zkoumá všechna řešení, aby dokázala uspokojit rozmanité potřeby své široké zákaznické základny a zajistila čistou, bezpečnou a cenově dostupnou mobilitu. Slibné inovativní kroky, jako jsou polovodičové baterie společnosti Factorial a lithium-sirné baterie společnosti Lyten, mohou pomoci zlepšit výkonnost vozidel a zkušenosti zákazníků a zároveň vytvořit udržitelnější nabídku pro všechny.

Vedle výroby baterií zřídila skupina Stellantis ve spolupráci s ACC, Svazem metalurgického průmyslu UIMM a svou divizí odborné přípravy a s podporou francouzské vlády a regionu Hauts-de-France školicí středisko pro baterie v Douvrinu, které je součástí programu zvyšování kvalifikace a odborné rekvalifikace. V průběhu 400hodinového kurzu získají zájemci z řad zaměstnanců nové dovednosti v oblasti výroby baterií, což pomůže regionu Hauts-de-France být konkurenceschopný v odvětví, které má zásadní význam pro přechod na elektrifikaci. Do roku 2025 nastoupí do závodu na výrobu baterií nejméně 600 nových zaměstnanců.

Společný projekt na rozvoj geotermální energie z obnovitelných zdrojů

Kromě nové továrny se skupina Stellantis dohodla se společností Vulcan Energy Resources Limited na první fázi projektu geotermálního rozvoje, jehož cílem je dekarbonizace skladby zdrojů energie v továrně v Mulhouse, kde se vyrábějí vozy DS 7, Peugeot 308 a e-308, Peugeot 508 a nový model 408. Podle současných odhadů by tento projekt mohl od roku 2026 přispět k pokrytí významné části roční energetické potřeby továrny.

První fáze tohoto projektu v nejjižnější části oblasti, v níž Vulcan působí (údolí Horního Rýna), bude zahrnovat předběžnou studii proveditelnosti výstavby zařízení na výrobu geotermální energie z obnovitelných zdrojů pro závod Stellantis, kterou provede společnost Vulcan, jež rovněž posoudí potenciál pro výrobu lithia. Pokud bude tato studie úspěšná, bude další fáze spočívat v 3D seismickém průzkumu, dalších studiích a rozvoji. V případě úspěchu studie proveditelnosti plánují společnosti Stellantis a Vulcan, že se do rozvoje projektu zapojí rovným dílem.

 

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - IBIS: Stellantis a Saft představily účinnější „chytrou baterii“ pro elektromobily

IBIS: Stellantis a Saft představily...

Po čtyřech letech navrhování, modelování a simulací dnes tým 25 inženýrů a výzkumníků z CNRS (Francouzského národního centra pro vědecký výzkum), skupiny Stellantis a společnosti Saft...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA zahájila v továrně v Mulhouse výrobu roušek

Skupina PSA zahájila v továrně...

Vedení skupiny PSA se během nouzového stavu 10. dubna rozhodlo investovat 1 milion EUR do výroby chirurgických roušek typu 1, aby se uspokojily potřeby všech zaměstnanců skupiny a současně bylo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA posiluje díky nové platformě eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) svou elektrickou ofenzívu

Skupina PSA posiluje díky nové...

Skupina PSA přejde v letech 2020 až 2025 v rámci podpory rozvoje e-mobility postupně ze dvou platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy Nová...