Expozice značky Opel v hale číslo 8 má rozlohu 4480 metrů čtverečních a její tvůrci si dali záležet na celkovém stylistickém vyznění. Koncept „Nebe na zemi“ staví na moderním kreativním designu, pečlivém ladění barev a kvalitních materiálech. Vzdušné modré pruhy látky povlávají nad světle hnědou parketovou podlahou, funkční flexibilní přepážky promyšleně rozdělují prostor na kterém se nacházejí celkem čtyři desítky výstavních exponátů. Podpůrné sloupy haly jsou přetvořené do podoby zářivě žlutých pilířů, středovou část expozice zabírá obří multimediální obrazovka a poutače na novou Astru TwinTop, příjemné prostředí dotvářejí vodní fontánky. Všechny důležité informace o vystavených vozech zájemcům předá spousta monitorů, detailní technická řešení přibližují tematické koutky, k dispozici budou i informátoři u přepážek.
Světová premiéra Astra TwinTop – dynamický a elegantní čtyřmístný kupé-kabriolet
Uvedením kupé-kabrioletu Astra TwinTop na autosalonu prezentuje Opel již čtvrtou osobitou verzi modelové řady Astra. Astra TwinTop, která vyjíždí po pětidveřovém hatchbacku, kombi Astra Caravan a sportovně laděném třídveřovém modelu Astra GTC, se u prodejců automobilů Opel objeví na jaře roku 2006. Atraktivní model má nově vyvinutou elektro-hydraulicky ovládanou skládací pevnou střechu, jejíž promyšlený kinematický mechanismus umožnil vytvoření velmi prostorného interiéru a objemného zavazadelníku. Zároveň pevná skládací střecha neruší stylisticky „čistý“ design vozu, a to ani v otevřené ani v uzavření pozici.
Progresivní design s typickou ostře řezanou přední částí identifikuje novou Astru TwinTop jako sebevědomého člena modelové řady Opel Astra, i když kupé-kabriolet má 70 % karosářských dílů zcela nové vyvinutých. Harmonické proporce Astry TwinTop (délka/šířka bez zpětných zrcátek/výška: 448 cm, 176 cm, 141 cm) vynikají především z bočního pohledu, kdy na první pohled zaujme také stoupající linie boků a vyklenutá křivka střechy. Neméně vyvážené jsou i zadní partie Astry TwinTop. Bez ohledu na to, zda je pevná střecha složená nebo rozložená, neruší efektní styling vozu žádné hrby, které jsou častým rušivým prvkem konvenčních modelů se skládacími pevnými střechami.
Po technické stránce těží nová Astra TwinTop z předností modelů Astra třetí generace. Jde především o bohatou škálu motorů, která zahrnuje čtyři zážehové motory o výkonech 105 k až 200 k a turbodiesel 1.9 CDTI „common-rail“ o výkonu 150 k, který je standardně doplněný o částicový filtr DPF (Diesel Particulate Filter). S nejsilnějším motorem 2.0 Turbo ECOTEC o výkonu 200 k dosahuje Astra TwinTop rychlosti přes 230 km/h.
Astra TwinTop získává náskok před konkurencí i díky unikátním technologiím, jako je např. adaptivní podvozek IDSPlus (Interactive Driving System) se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control) nebo adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) spražené s řízením.
Zadní sedadla Astry TwinTop nabízejí pohodlné cestování dvěma dospělým pasažérům i na dlouhých trasách. To je zásluha především promyšlené třídílné konstrukce pevné skládací střechy: Samostatné střešní sekce jsou menší, než u konvenčních koncepcí, a tudíž je lze snadněji e efektivněji uložit do zadní části vozu, takže cestující mají prostornější interiér a více místa je i pro jejich zavazadla.
K rozložení nebo složení střechy stačí jen zmáčknout příslušné tlačítko, střechu lze ovládat i na přání dodávaným dálkovým ovládáním. Rozkládací pevná střecha Astry TwinTop se automaticky otevře nebo složí za méně než 30 sekund.
Zavazadlový prostor, do jehož boků jsou začleněny další dvě menší úložné schránky a další místo (určené pro uložení na přání dodávaného větrného deflektoru) je i pod podlahou, má základní objem při rozložené střeše 440 litrů. Je-li střecha složená v zádi vozu, je v zavazadelníku stále přes 200 litrů prostoru pro náklad. Konstruktéři mysleli i na takový detail, jako je snadný přístup do zavazadelníku, resp. snadná manipulace se zavazadly v momentu, kdy je Astra TwinTop v podobě otevřeného kabrioletu a složená střecha tedy omezuje prostor v zavazadelníku – v takové situaci se uplatní elektrický systém „Easy Load“, který po zmáčknutí tlačítka zvedne horizontálně naskládané díly střechy asi o 25 cm výše a díky tomu lze pod ně pohodlně uložit nebo naopak z pod nich vyjmout zavazadla.
Astra TwinTop je samozřejmě vybavena komplexním ochranným a bezpečnostním systémem Opel SAFETEC, který kombinuje prvky aktivní a pasivní bezpečnostní prvky. Astra TwinTop myslí i na ochranu pasažérů při převrácení vozu, což je u otevřených vozů vždy choulostivý problém – v takovém případě se zpoza opěrek hlav u zadních sedadel bleskově vysunou speciální ochranné prvky.
Světová premiéra: Modernizované modely Vectra, Vectra Caravan a Signum
Modely Vectra,Vectra Caravan a Signum mají novou tvář, která ještě zřetelněji zdůrazňuje dynamický designerský jazyk značky Opel:
Novinkou je také modifikovaná škála pohonných jednotek, které kraluje zcela nový zážehový přeplňovaný šestiválec 2.8 V6 Turbo o objemu 2,8 l, který se chlubí výkonem 230 k. Nové modely Vectra a Signum mají pozměněné i podvozky, optimalizované řízení zaručuje ještě přesnější vedení stopy a vedle vyšší jízdní dynamiky zaručuje i lepší cestovní komfort. Inovativní interaktivní podvozek IDSPlus (Interactive Driving System) s elektronicky řízenými charakteristikami tlumičů CDC (Continuous Damping Control), které je stále výjimečným prvkem v této automobilové třídě, je nyní k dispozici pro širší škálu motorických verzí.
Hi-tech charakter nových modelů dokládají i takové prvky, jakými jsou např. bi-xenonové adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí spolu s řízením do zatáček, klimatizované, ortopedicky optimalizované sedadlo řidiče MultiContour, inovativní systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stability Assist), zařízení pro rychlé odmražení a odmlžení čelního skla QuickHeat, konzole pro mobilní telefon s technologií Bluetooth a hlasovým ovládáním. Všechny vznětové modely, včetně vozů poháněných novým motorem 1.9 CDTI o výkonu 100 k, mají nyní standardně bezúdržbový částicový filtr.
Nejosobitější částí nových modelů Vectra, Vectra Caravan a Signum je nově stylizovaná přední část, která koresponduje s moderním designerským jazykem automobilky Opel. Vitální „tvář“ vozu spolu s výraznou linií boků zvýrazňuje dynamičnost a sportovního ducha, k dalším charakteristickým rysům patří pro modely Opel typická „ostruha“ uprostřed kapoty motoru, ostřeji řezané přední nárazníky a především nové rozměrné světlomety, které se zařezávají daleko do blatníků a kapoty motoru. Cylindrické reflektory ozdobené chromem pod čirým krycím sklem jsou výrazným stylistickým prvkem přední části modelů Vectra i Signum. Masivní chromované žebro, přetínající horizontálně masku vozu, nese velké logo automobilky Opel. Černá výplň masky chladiče a velké boční otvory pro přístup vzduchu k motoru a brzdám s integrovanými světly do mlhy opticky rozšiřují vůz a dodávají tak modelům Vectra ještě silnější pocit stability.
Interiér modelů Signum a Vectra má vysokou kvalitu zpracování i použitých materiálů. Horní část palubní desky a dveřních výplní jsou vyvedeny v designu hrubé kůže. Interiér působí vzdušnějším, precizněji elegantnějším dojmem, což je zásluha mj. zaoblených rohů výdechů ventilace a ovladačů v barvě chromu.
Pro nové modely Vectra a Signum je k dispozici široká škála moderních motorů ECOTEC – na zákazníky čeká pět zážehových agregátů (1,6 l až 2,8 l, 100 k až 230 k) a čtyři turbodiesely CDTI „common-rail“ (1,9 l až 3,0 l, 100 k až 184 k), které jsou standardně vybaveny bezúdržbovými částicovými filtry. Nejvýkonnější pohonnou jednotkou pro všechny pro modely Vectra a Signum je zcela nový hliníkový šestiválec V6 o objemu 2,8 litru s dvouproudovým turbodmychadlem, které zaručuje v každém režimu práce motoru stupňů dostatečnou výkonovou rezervu. Šestiválec s úhlem rozevření řad válců šedesát stupňů a systémem proměnného časování ventilů dosahuje točivého momentu 330 Nm už při otáčkách 1500 ot/min. Mohutný točivý moment si motor drží v širokém pásmu otáček 1800 ot/min až 4500 ot/min. Díky masivnímu „zátahu“ motoru zrychluje Vectra poháněná šestiválcem 2.8 V6 CDTI z 0 na 100 km/h během pouhých 7,3 sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Na vrcholu výkonové nabídky vznětových motorů stojí šestiválec 3.0 V6 CDTI o výkonu 135 kW/184 k, jehož točivý moment činí 400 Nm už při otáčkách 1900 ot/min.
Světová premiéra Vectry OPC: Výkon 255 k, interaktivní podvozek IDSPlus druhé generace
Na trzích prvních evropských zemí se tento sebevědomý dynamický, nejvýkonnější a nejrychlejší automobil značky Opel o výkonu 255 k, dosahující rychlosti až 260 km/h, objeví jen o několik týdnů později. Po výkonných modelech Astra OPC a Zafira OPC tak Vectra OPC rozšíří nabídku a sportovně laděných vozů Opel řady OPC (Opel Performance Center). Vectra OPC se bude vyrábět ve dvou karosářských verzích – jako pětidveřový liftback Vectra GTS a prostorné kombi Vectra Caravan.
Srdcem nové vlajkové lodi řady Vectra je hliníkový zážehový šestiválec s přeplňováním 2.8 V6 Turbo. Díky systému proměnného časování ventilů a dvouproudového turbodmychadla se šestiválec chlubí výkonem 188 kW/255 k, což je samozřejmě dobrý základ mimořádně dynamických vlastností: Z 0 na 100 km/h Vectra OPC zrychluje ze méně než sedm sekund a dokáže se rozjet až na 260 km/h. Mohutný točivý moment, vrcholící na hodnotě 355 Nm, zaručuje akceleraci i z nízkých otáček motoru. Vysoký výkon motoru Vectry OPC se přenáší na přední kol standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou.
Vysokému výkonu Vectry OPC odpovídá i její elektronicky řízený podvozek IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je nově přepracovaný systém adaptivní regulace tlumičů CDC (Continuous Damping Control).
Systém CDC nové generace ještě efektivněji minimalizuje naklánění karoserie v rychle projížděných zatáčkách. Na rychlejších reakcích podvozku IDSPlus mají největší zásluhu nové separátní řídicí moduly, které dokážou zřetelně rychleji měnit charakteristiku tlumičů, tak, aby se vůz v zatáčkách nenakláněl a jízda byla zároveň co nejkomfortnější. Vectra OPC má samozřejmě vpředu i vzadu výkonné kotoučové brzdy.
Sportovnímu charakteru Vectry OPC odpovídá i její design. Do masky vozu jsou začleněny mohutné otvory pro přívod chladného vzduchu k motoru a brzdám, chladič má strukturu včelí plástve. Atraktivní boční profil umocňují velká osmnáctipalcová kola exkluzivního designu OPC, při pohledu zezadu zase okamžitě zaujmou dvě lichoběžníkové koncovky výfuku. Dominantním prvkem interiéru jsou sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje jsou vyvedené v OPC stylingu, sportovní volant je obšitý kvalitní kůží. Stejně, jako ostatní modely řady OPC, má také Vectra OPC modré třmeny kotoučových brzd, které jsou pod litými ráfky kol dobře viditelné.
Světová premiéra: Zafira CNG druhé generace spalující zemní plyn
Nová Zafira 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) je nástupcem nejpopulárnějšího německého vozu na zemní plyn, kterého se dosud prodalo přes 20 000 kusů. Nová Zafira CNG je opět vybavena unikátním systémem sedadel Flex7, díky kterému se sedmimístný vůz může rychle a snadno proměnit ve dvoumístnou mimořádně prostornou dodávku aniž by při tom bylo nutné vyjímat z vozu ven jediné sedadlo.
Díky promyšlenému uložení čtyř separátních nádrží na zemní plyn u zadní nápravy Zafira CNG neztrácí nic ze své obdivuhodné prostorové flexibility. Zafira CNG druhé generace nabízí ještě více prostoru pro zavazadla – v pětimístném uspořádání má zavazadelník objem 645 litrů. Maximální objem nákladového prostoru činí až 1820 litrů.
Stejně jako její předchůdkyně také nová Zafira 1.6 CNG je vybavena systémem „monovalentplus“, který zaručuje maximálně efektivní využití zemního plynu. Zafira CNG druhé generace se začne na vybraných trzích prodávat začátkem roku 2006.
Zafira 1.6 CNG vyniká mimořádnou hospodárností – její průměrná spotřeba činí jen 5,3 kg zemního plynu na 100 km. Při zohlednění cen plynu, nafty a benzinu jsou provozní náklady Zafiry CNG asi o 30 % nižší než náklady naftového modelu a dokonce asi o 50 % nižší než náklady srovnatelného benzinového modelu.
Zafira CNG je rovněž velmi šetrná k životnímu prostředí, protože produkuje o asi 80 % kysličníků dusíku NOx méně než vznětové verze a má o přibližně 25 % nižší emise kysličníku uhličitého CO2 než zážehová verze. Navíc ve spalinách nejsou pevné částečky sazí, takže na Zafiru CNG se nevztahují stále častější restriktivní opatření přijímaná v mnoha velkoměstech v situacích, kdy dojde k výraznému zhoršení kvality ovzduší.
Motor Zafiry CNG má vyšší stupeň komprese, díky čemž pracuje s vyšší účinností a konstrukčně je uzpůsobený pro spalování zemního plynu, bioplynu nebo jakékoli směsi těchto dvou paliv. Motor dostal speciální písty, ventily a ventilová sedla a separátní vstřikovače pro vstřikování zemního plynu a benzinu. Optimalizována byla i řídicí jednotka motoru.
Rezervní čtrnáctilitrová benzinová nádrž garantuje bezproblémové provozování Zafiry CNG i v lokalitách s malou četností plnicích stanic CNG. Při objemu 1,6 l disponuje motor točivým momentem 140 Nm, což ze Zafiry CNG dělá velmi vitální automobil, schopný dosáhnout rychlosti až 170 km/h.
Zafira CNG jde příkladem i při hodnocení bezpečnosti: Mimořádně odolné nádrže na plyn jsou vyrobeny z ušlechtilých pevných ocelí, na výrobu všech potrubí byla použita nerezavějící ocel. Nádrže i potrubí jsou uložena v zónách, které nejsou přímo ohroženy deformací při případné havárii. Zafira CNG je samozřejmě také vybavena komplexním bezpečnostním a ochranným systémem SAFETEC, díky kterému Zafira získala maximální pětihvězdičkové ohodnocení v náročných bariérových testech Euro NCAP.
Opel Combo: Výklopné zadní dveře a sportovní verze Arizona
V modelovém roce 2006 budou mít všechny osobní verze modelů Opel Combo standardně jednodílné vzhůru výklopné dveře do zavazadlového a nákladového prostoru, přičemž dosavadní dvoukřídlé dveře se budou dodávat na přání za příplatek.
Dodávka Combo má z výroby dvoukřídlé dveře, které lze odemykat i zevnitř skříně, jednodílné vzhůru výklopné dveře se budou dodávat na přání.
Zajímavou novinkou je verze Arizona, koncipovaná jako vůz pro volný čas. Díky vyšší světlé výšce a úpravám pro špatné cesty se model Combo Arizona snadno vypořádá i s nástrahami rozbitých silnic a zvládne i nezpevněný terén.
Tigra TwinTop: Výrazné modely Linea Rossa
V nabídce modelového roku 2006 se objeví limitovaná série 1500 kusů modelů Tigra TwinTop Linea Rossa, které sázejí především na efektní vzhled. Pro ni jsou připraveny atraktivní laky Metro a Star Silver a sedadla čalouněná karmínově zabarvenou kůží. Stejným materiálem jsou čalouněné i opěrky hlav, výplně dveří, páka ruční brzdy a hlavice řadicí páky. Efektní styling umocňují dekorativní chromované prvky na tříramenném volantu a řadicí páce.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.