OMV se stává partnerem kampaně „1,5 metru“ zaměřené na snížení úmrtnosti cyklistů

  • OMV se přidává ke kampani „1,5 metru“ zaměřené na zvýšení vzájemného respektu mezi řidiči a cyklisty
  • Cyklistice se v ČR podle výzkumů věnují tři miliony lidí, ročně jsou cyklisté účastníky 4000 dopravních nehod
  • Řidiči mohou u čerpacích stanic podpořit projekt zakoupením a vylepením samolepky

Společnost OMV Česká republika podporuje kampaň „1,5 metru“, která si dává za cíl posílit bezpečnost silničního provozu a snížit úmrtnost cyklistů. V České republice je téměř sedm milionů řidičů. Cyklistice se podle různých výzkumů věnují tři miliony lidí. To řadí Česko v EU na třetí místo za Maďarsko a Dánsko. Nehodovost obecně v době koronavirové krize klesá, ale cyklistů se to netýká – ti naopak podle policejních statistik umírají při nehodách častěji. Změnit to chce iniciativa „1,5 metru. Respektujme se, jde o život,“ za kterou stojí české a slovenské osobnosti v čele s cyklistou Romanem Kreuzigerem a zpěvákem Palo Haberou.

„Začali jsme už na přelomu jara a léta, kdy jsme se soustředili především na bezpečný odstup při předjíždění. Naše videa viděly na sociálních sítích miliony diváků a zaznamenali jsme tisíce ohlasů. Teď se obracíme s výzvou i na cyklisty, aby více dodržovali pravidla silničního provozu. Na silnicích se budeme potkávat v rolích motoristů a cyklistů i nadále. Chceme vzájemný respekt a porozumění,“ vysvětluje Roman Kreuziger.

Podle výsledků ankety iniciativy „1,5 metru. Respektujme se, jde o život“, které se zúčastnilo přes 2400 respondentů, se 94 procent cyklistů cítí při předjíždění motorovým vozidlem ohroženo. Podle odborných odhadů je nedostatečný odstup při tomto manévru na vině až u 30 % nehod s účastí cyklisty. Na druhou stranu za řadou kolizí cyklistů je i jejich vlastní nekázeň a nedodržování pravidel.

Lidé se s kampaní setkají v online prostředí, téma ale zarezonuje i na silnicích. Chystají se další videa, opět se slavnými ambasadory. Na všech čerpacích stanicích OMV jsou od října k vidění informační plakáty. K dispozici budou i samolepky „1,5 metru“. „Rozhodli jsme se podpořit iniciativu, která pozitivním způsobem upozorňuje na důležitou problematiku silničního provozu v České republice. Tímto krokem chceme využít našeho dosahu, podpořit ohleduplné chování všech účastníků silničního provozu a dát řidičům možnost stát se ambasadory této iniciativy,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

Dlouhodobým partnerem iniciativy 1,5 metru je Autoklub ČR. „Realizujeme řadu aktivit a projektů v oblasti bezpečnosti a prevence dopravních nehod. Proto tuto kampaň vítáme a od začátku podporujeme. Táhneme za společný provaz, naším společným cílem je zvyšování ohleduplnosti mezi všemi účastníky silničního provozu,“ vysvětluje Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR. V říjnu startuje další série osvětových aktivit, tentokrát jako součást kampaně Autoklubu ČR a Mezinárodní automobilové federace This is my street.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...