Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)

SEAT s motorem 2.0 TSI o výkonu 195 kW (265 k) je nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii značky.

Leon CUPRA R dokáže navíc zaujmout exkluzivním designem exteriéru, který dává na první pohled najevo jedinečný charakter tohoto vozu. Také interiér vyzařuje sportovní atmosféru závodních okruhů.

Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)
Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)
Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)
Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)
Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)
Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)
Nový sportovní hatchback SEAT Leon CUPRA R na náš trh (podrobný popis)

V kompletní výbavě nechybí ani elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, která zajišťuje skvělou úroveň trakce. Kromě důrazu na potěšení ze sportovní jízdy se konstruktéři španělské automobilky zaměřili také na dosažení příkladné bezpečnosti a mimořádného pohodlí posádky.

Špičková technika a skvělé jízdní výkony

Motor 2.0 TSI o výkonu 195 kW (265 k) nadchne řidiče enormním výkonovým potenciálem, rychlými reakcemi a působivým průběhem točivého momentu.

Technické centrum společnosti SEAT se v rámci optimalizace motoru zaměřilo na úpravy jeho elektronického řízení a zvýšení plnicího tlaku. Tím bylo dosaženo zvýšení výkonu o 18 kW (25 k). Motor modelu CUPRA R kromě toho dostal nové vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, jež odpovídá požadavkům na vysoký výkon. Motor splňuje emisní normu EU V. Odstupňování převodů šestistupňové převodovky bylo speciálně přizpůsobeno charakteristice tohoto motoru.

Jízdní výkony hovoří samy za sebe: největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s. Naproti tomu hodnota kombinované spotřeby paliva jen 8,1 litru na 100 kilometrů udílí modelu CUPRA R titul nejhospodárnějšího vozu nižší střední třídy s touto úrovní výkonu.

Působivý design

Nový Leon CUPRA R vychází z výjimečného designu verze CUPRA, který však doznal četných úprav v interiéru i exteriéru.

Výlučné postavení nového modelu dávají jasně najevo charakteristická písmena „R“ umístěná v masce chladiče, vpravo dole na zadním výklopném víku, na pravé straně přístrojové desky a na klíčku od zapalování. Exkluzivní emblémy CUPRA pak zdobí levou stranu spodní části předního nárazníku, centrální oblast zadního výklopného víka, volant a opěradla sedadel.

Závodní ambice modelu CUPRA R podtrhují další nezaměnitelné detaily, jako jsou devatenáctipalcová kola z lehkých slitin nebo leskle černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Suverénní a spolehlivé zpomalení takto výkonného vozu zajišťují velkoryse dimenzované brzdové kotouče vpředu (345 x 30 mm) a vzadu (286 x 12 mm).

V interiéru přitahují pozornost anatomická sedadla v závodním stylu potažená šedou kombinací látky a Alcantary, dále sdružené přístroje osvětlené bílými diodami LED, kožený multifunkční volant a hliníkové pedály. Interiéru dominuje černá barva, která je použita i pro čalounění stropu, na slunečních clonách a na obložení střešních sloupků. Tento stylistický prvek dále podtrhuje sportovní charakter vozu.

Excelentní jízdní vlastnosti

Optimální bezpečnost, preciznost a ovladatelnost nového modelu Leon CUPRA R zajišťuje sériově montovaný systém jízdní dynamiky XDS, který je funkčním rozšířením elektronické uzávěrky diferenciálu integrované do stabilizačního systému ESP. Pokud elektronika rozpozná, že je vnitřní kolo poháněné přední nápravy při rychlejší jízdě příliš odlehčeno, pak XDS cíleně vytvoří na tomto kole brzdný tlak, aby byla zachována optimální úroveň trakce. XDS tím dosahuje stejného účinku jako mechanická uzávěrka předního diferenciálu, aby se kompenzovala nedotáčivost v rychle projížděných zatáčkách, která je typická pro vozy s předním pohonem. Výsledkem jsou mnohem preciznější a neutrálnější jízdní vlastnosti.

Také CUPRA R je působivou ukázkou skvělých vlastností podvozku „Agile Chassis“, který byl pro tento model odpovídajícím způsobem modifikován, aby si hravě poradil s nárůstem výkonu.

Exkluzivní sériová výbava

SEAT dodává model Leon CUPRA R s rozsáhlou sériovou výbavou, k níž patří elektronické asistenční systémy, jako jsou elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, protiblokovací systém ABS, elektronický stabilizační systém ESP, protiprokluzový systém TCS a hydraulický brzdový asistent EBA.

Co se bezpečnosti týče, nabízí Leon CUPRA R sériově airbagy řidiče a spolujezdce (u spolujezdce deaktivovatelný), boční airbagy vpředu, dva průběžné hlavové airbagy, systém ISOfix pro uchycení dětské sedačky na vnějších zadních sedadlech a systém kontroly tlaku v pneumatikách. Ve výbavě jsou rovněž zahrnuty zadní parkovací senzory, automatické rozsvěcení světel, dešťový senzor, tempomat, palubní počítač, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizace Climatronic a rádio s přehrávačem CD/MP3, osmi reproduktory a MDI.

DESIGN

Nový Leon CUPRA R na silnici snadno poznáte. Nová verze „R“ v podstatě vychází ze sportovních linií současného modelu Leon CUPRA. Označení „R“ symbolizuje „Racing“, a proto designéři automobilky SEAT důsledně vyjádřili závodní pojetí této novinky i v těch nejmenších detailech interiéru a exteriéru.

Příď vozu dostala exkluzivní masku chladiče s voštinovou strukturou vsazenou do černého rámečku, aby se CUPRA R výrazněji odlišila od ostatních modelů této řady. Dalším charakteristickým znakem nejsportovnějšího modelu značky SEAT je písmeno „R“ stylizované do podoby startovní vlajky. Stejně jako verze CUPRA má i CUPRA R pod maskou chladiče tři sofistikované vstupy vzduchu, které zvýrazňují sportovní naturel tohoto vozu.

Přesný odhad značného výkonového potenciálu nového modelu usnadňuje přední nárazník, v němž je centrálně umístěn rozměrný lichoběžníkový vstup pro náporový vzduch a po stranách jsou do menších černých plastových výplní zapuštěny přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel. Podél horní hrany lichoběžníkového vstupu vzduchu probíhá široká černá horizontální lišta, která nese uprostřed registrační značku a vlevo bílý nápis „CUPRA“.

Z profilu nelze přehlédnout devatenáctipalcová kola „Potenza“ v provedení Cosmos stříbrná (na přání bílá) obutá do ultranízkoprofilových pneumatik rozměru 225/35. Pětice tenkých dvojitých paprsků záměrně staví na odiv mohutné brzdové kotouče a červeně lakované brzdové třmeny, které jsou vpředu čtyřpístkové a zaručují okamžitý brzdný výkon odpovídající dynamickým schopnostem tohoto vozu.

Také leskle černé kryty vnějších zpětných zrcátek propůjčují vozu vlastní charakter. Podobají se zrcátkům, jimiž jsou vybaveny všechny modely SEAT CUPRA.

Rovněž záď definuje typický styl modelu CUPRA R. Zaoblenější zadní nárazník zesiluje dojem mohutnosti, přičemž černá spodní část s oválnou koncovkou výfuku z leštěné oceli připomíná difuzor závodního vozu Leon WTCC. Pod logem značky SEAT se uprostřed skví nápis „CUPRA“. Vpravo od něj je na zadním víku umístěno stylizované modelové označení „R“, které lze nalézt také na vrchním krytu motoru a na klíčku od zapalování.

Závodní atmosféra vrcholí v interiéru

Interiér, jemuž dominuje černá barva doplněná elegantními odstíny šedé, vyzařuje pravou závodní atmosféru. Sportovní anatomická sedadla čalouněná kombinací šedé látky a Alcantary zajišťují optimální boční vedení. Opěrky hlavy jsou integrální součástí opěradel zdobených nápisy CUPRA. Stejně jako u modelu CUPRA nabízí SEAT také pro vozy CUPRA R černé kožené čalounění, jehož bílé stehování připomíná závodní vozy sedmdesátých let.

Tříramenný multifunkční volant s pečlivě vytvarovaným věncem skvěle padne do rukou. Optickou přitažlivost mu dodávají ozdobné prvky se vzhledem hliníku na zploštělé spodní části věnce a logo CUPRA vsazené do rozdvojeného svislého ramena. Sdružené přístroje jsou osvětleny bílými diodami LED, které automaticky přizpůsobují intenzitu světla světlosti okolí. Charakteristické „R“ naleznete v kruhové stupnici rychloměru na pravé straně sdružených přístrojů. Pedály a opěrka pro levou nohu jsou vyrobeny z hliníku a podporují tak sportovní pojetí interiéru.

Na středové konzole je černé tlačítko výstražných blikačů a tlačítko pro deaktivaci stabilizačního systému ESP. Součástí nové řady spínačů se stalo tlačítko pro vypnutí parkovacích senzorů. Dalšími pozoruhodnými detaily jsou stylisticky upravené ovládací prvky klimatizace a nového navigačního systému.

MOTOR

Díky motoru 2.0 TSI o výkonu 195 kW (265 k) je nový SEAT Leon CUPRA R nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem v historii značky SEAT. Jako všechny motory TSI kombinuje také tento agregát účinné přímé vstřikování benzinu s přeplňováním turbodmychadlem. Výsledkem jsou znamenité výkonové parametry a zároveň střídmá spotřeba paliva. Tento technicky vyspělý motor samozřejmě splňuje emisní normu EU V.

Nová speciální šestistupňová mechanická převodovka

Leon CUPRA R dostal zesílenou převodovku, která dokáže spolehlivě přenášet výkon 195 kW (265 k) a točivý moment 350 N.m. Ozubené soukolí 5. převodového stupně má menší počet zubů, aby vydrželo působení větších sil. Hodnota převodu se přitom prakticky vůbec nezměnila.

Technické centrum SEAT v Martorellu kromě toho zesílilo synchronizační kroužky 3., 4., 5. a 6. stupně, zatímco ozubená soukolí 3. a 5. převodového stupně se po vytvrzení ještě jednou brousí.

Také dráhy řazení byly optimalizovány. Pohyb řadicí páky v kulise byl zkrácen o 6 mm, což usnadňuje rychlé řazení.

Leon CUPRA R kromě toho dostal novou výfukovou soustavu s novým tlumičem vzadu, který odpovídá výkonu nového motoru.

Účinná chladicí soustava

Chlazení motoru obou sportovních verzí Leon CUPRA je připraveno na všechny situace i v nejnáročnějším provozu. Inženýři v Technickém centru SEAT zvětšili chladič modelu CUPRA R vyráběný ze svařovaných trubek, aby dále optimalizovali jeho výkon.

Dvojice elektrických ventilátorů (300 a 200 W) zlepšuje u obou modelů Leon CUPRA a CUPRA R výměnu tepla mezi kapalinou v chladiči a chladicím vzduchem.

K přednímu chladiči stlačovaného vzduchu je chladicí vzduch přiváděn cíleně vzduchovými kanály, jejichž tvar byl optimalizován tak, aby bylo na chladiči dosaženo optimálního poměru mezi množstvím vzduchu a jeho tlakem.

Sportovní zvuk motoru

Sportovní zvuk motoru je hudbou pro uši řidiče. Inženýři v Martorellu vyvinuli jadrný zvukový projev, který si v nejvýkonnějším SEATu všech dob užívají především řidič a jeho spolujezdec.

PODVOZEK

Technici značky SEAT vyladili podvozek tak, aby nabízel maximální úroveň trakce a stability. Výsledkem je agilní vůz se skvělými jízdními vlastnostmi ve všech situacích a na každém povrchu.

Sériově dodávaná elektronická uzávěrka diferenciálu XDS

S ní vůz dosahuje optimální bezpečnosti, preciznosti a ovladatelnosti.

Tento systém ve spojení se funkcemi ESP a ASR působí jako uzávěrka diferenciálu, aniž by bylo nutné montovat nějaké dodatečné mechanické prvky. Jakmile elektronika rozpozná, že se vnitřní kolo poháněné přední nápravy při rychlém průjezdu zatáčkou příliš odlehčí, vytvoří XDS na tomto kole cíleně brzdový tlak, aby byla znovu obnovena optimální trakce.

Řidič získává pocit řízení vozu s uzávěrkou diferenciálu, protože přední náprava dokáže přenášet na vozovku výrazně větší hnací sílu. V zatáčkách se tím výrazně potlačuje sklon k nedotáčivosti. Díky tomu zaujímá Leon CUPRA R vrcholné postavení ve své třídě také z hlediska směrové stability a potěšení ze sportovní jízdy.

Kromě kritérií jízdní dynamiky optimalizovali vývojáři značky SEAT také úroveň komfortu. CUPRA R dosahuje působivé preciznosti jak na zatáčkovitých tratích, tak i na dálnicích.

V porovnání s modely CUPRA a FR upravili specialisté na podvozky z vývojového centra společnosti SEAT tlumiče a prodloužili silentbloky (vpředu o 1,5 mm, vzadu o 17 mm). Navíc jsou pružiny vpředu a vzadu o 35 %, resp. o 30 % tvrdší než u modelu CUPRA. Stabilizátor zůstal beze změn. Oproti základní verzi Leonu je světlá výška modelu CUPRA R o 17 mm nižší.

Vzhledem k vysokému výkonu motoru je SEAT Leon CUPRA R vybaven na všech kolech velkými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením. Vpředu mají kotouče rozměry 345 x 30 mm, vzadu 286 x 12 mm.

Nově nastavené řízení

Další inovací jsou devatenáctipalcová kola, jimiž je Leon CUPRA R vybaven jako první model postavený na této koncernové platformě. Jejich výhodou je ještě přímější charakteristika řízení s velmi malým úhlem směrové úchylky pneumatiky.

Technické centrum SEAT přizpůsobilo navíc software posilovače řízení specifickým požadavkům modelu CUPRA R. V malých rychlostech (např. při parkování) je účinek posilovače velký a ve středních rychlostech jeho podpora klesá. Tím se zvyšuje citlivost na pohyby volantu, přičemž obvyklá lineární progresivnost této hodnoty se zvyšujícím se natočením volantu zůstává zachována také ve vysokých rychlostech, aby byla zajištěna bezpečná změna jízdního pruhu.

Přitažlivá devatenáctipalcová kola „Potenza“ jsou k dispozici v bílé barvě nebo ve stříbrném odstínu Cosmos. Za pěticí dvojitých paprsků prosvítají červeně lakované brzdové třmeny. Pneumatiky mají rozměr 235/35.

Asistenční systémy

SEAT Leon CUPRA R je vybaven všemi dostupnými asistenčními systémy, jako jsou ESP, ABS, TCS, EBA a EBV.

Dalším elektronickým asistenčním systémem pro SEAT Leon CUPRA R je asistent rozjezdu do kopce (Hill Hold Assist, HHA). HHA zabraňuje tomu, aby se vůz při rozjezdu ve svahu pohyboval nechtěně dozadu, neboť vozidlo zůstává po dobu dvou sekund od uvolnění pedálu brzdy zabrzděno, aby se řidič mohl v klidu rozjet. Také v městském provozu a při parkování nabízí systém HHA mimořádně významnou pomoc.

Exkluzivní a rozsáhlá výbava

Řidič Leonu CUPRA R dostává do rukou skutečný sportovní vůz, aniž by musel dělat kompromisy v oblasti komfortu. Rozsah sériové výbavy je totiž jen stěží překonatelný.

Nejvyšší prioritu má bezpečnost řidiče a cestujících, kteří jsou chráněni až osmi airbagy. Sériově se montují airbagy řidiče a spolujezdce (deaktivovatelný), boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy, které chrání současně cestující na předních a na obou vnějších sedadlech. Jako výbava na přání se navíc dodávají zadní boční airbagy. Na vnějších zadních sedadlech je kromě toho systém ISOfix pro uchycení dětských sedaček.

Kromě systému XDS patří do sériové výbavy další prvky aktivní bezpečnosti ABS, TCS a ESP, jakož i brzdový asistent EBA, jehož aktivace zapíná výstražné blikače. Na přání montovaný alarm s prostorovým senzorem zvyšuje úroveň ochrany proti odcizení a vloupání. Leon CUPRA R nabízí ještě další elektronické asistenční systémy, jako je asistent rozjezdu do kopce (na přání), tempomat a funkce hlídání rychlosti jízdy, která řidiče upozorní akustickým výstražným signálem, jakmile vůz překročí zvolenou rychlost.

Mezi nejvýraznější prvky v interiéru nového modelu Leon CUPRA R patří vysloveně sportovní sedadla s šedými potahy z kombinace látky a Alcantary, integrovanou opěrkou hlavy a nápisem „CUPRA“ na opěradle. Kromě toho se na přání dodává kožené čalounění z černé kůže s kosočtvercovým vzorkem proštepování bílou nití.

SEAT nabízí pro nový sportovní model na přání dodávané adaptivní bi-xenonové světlomety a přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, které v závislosti na úhlu natočení volantu osvětlují prostor po straně vozidla.

Navigace s dotykovou obrazovkou

Navigační systém modelu Leon CUPRA R je kombinací audiosystému a navigace s dotykovou obrazovkou a čtečkou paměťových karet SD. Na displeji se zobrazují informace navigačního systému, audiosystému, telefonu a klimatizace. K tomu se řadí ultrazvukové parkovací senzory vpředu a vzadu, jakož i optický parkovací asistent, který doplňuje akustické varování vizuálním zobrazením odstupu od překážek v bezprostřední blízkosti vozidla.

Rozhraní Multi Device Interface (MDI) umožňuje připojení externích elektronických přístrojů k palubnímu audiosystému prostřednictvím multimediálních portů USB a AUX-in, které jsou umístěny pod dvěma kryty ve středové konzole. Novinkou je také zdokonalené Bluetooth handsfree s novými funkcemi.

Součástí sdružených přístrojů je nový digitální ukazatel okamžité rychlosti a doporučení vhodného řazení převodových stupňů. Nechybí ani nová koncepce procházení nabídkou menu, nové jazyky (včetné českého), multifunkční ukazatel a zobrazení stavu vozidla.

Mnoho z těchto funkcí lze ovládat multifunkčními tlačítky na volantu. Na každé straně volantu jsou dvě skupiny tlačítek. Vlevo pro audiosystém/telefon a vpravo pro ovládání menu.

Nový SEAT Leon CUPRA R se dodává v devíti barvách karoserie. Candy bílou doplňují za příplatek laky Emocion červená, Crono žlutá, Magico černá a Citrus žlutá. Z řady speciálních laků nabízí SEAT odstíny Lumina oranžová, Kiwi, Furia šedá a Speed modrá.

SEAT Leon CUPRA R má na českém trhu následující sériovou výbavu:

EXTERIÉR

  • elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu – sklopná
  • přední stěrače integrované v sloupcích A
  • tónovaná skla
  • světlomety s dvojitou optikou
  • střešní anténa
  • sportovní mřížka vpředu
  • sportovní podvozek
  • oválná koncovka výfuku
  • přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel
  • nárazníky a spoilery Cupra R
  • označení Cupra R
  • tmavá okna od sloupku B

INTERIÉR

  • výškově nastavitelné sedadlo řidiče, signalizace nezapnutého pásu
  • výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
  • bederní opěrka předních sedadel
  • výškově a podélně nastavitelný sportovní volant
  • dělená zadní sedadla (1/3-2/3)
  • sportovní sedadla s čalouněním Cupra R
  • sportovní design interiéru Cupra R
  • make-up zrcátka u řidiče a spolujezdce osvětlená
  • kryt zavazadlového prostoru vyjímatelný
  • 2 držáky nápojů
  • systém úchytů a sítěk v zavazadlovém prostoru
  • volant Cupra R
  • řadicí páka v kůži CUPRA R
  • sportovní pedály

OVLÁDÁNÍ

  • elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí
  • elektrické ovládání oken zadních dveří
  • elektronický imobilizér
  • centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • osvětlení zavazadlového prostoru
  • 12V zásuvka v interiéru
  • multifunkční volant
  • automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko se systémem proti oslnění
  • zadní parkovací senzory
  • rádio s CD/MP3 přehrávačem a multifunkční ovládání na volantu
  • multimediální port (USB / AUX-in)
  • tempomat
  • automatické rozsvěcení světel
  • klimatizace Climatronic
  • palubní počítač
  • ukazatel vnější teploty
  • dešťový senzor

BEZPEČNOST

  • airbag řidiče a spolujezdce (deaktivovatelný)
  • boční airbagy vpředu
  • hlavové airbagy průběžné
  • tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech
  • systém ISOfix pro uchycení dětské sedačky
  • ABS +TCS
  • ESP + EBA + systém kontroly tlaku v pneu + XDS
  • elektromechanický posilovač řízení
  • systém podvozku Agile Chassis
  • dojezdové rezervní kolo
  • SEAT Service® Mobility

Seznam výbavy na přání je dále tvořen následujícími prvky:

  • rádio s CD/MP3 přehrávačem + Bluetooth handsfree + 8 reproduktorů
  • SEAT media systém – navigace s dotykovou obrazovkou + Bluetooth handsfree
  • alarm s prostorovým senzorem
  • zadní boční airbagy
  • adaptivní bi-xenonové světlomety
  • panoramatické, elektricky ovládané střešní okno
  • popelník se zapalovačem
  • emoción červená
  • metalický lak
  • speciální lak
  • prodloužená záruka 12 měsíců/120 000 km
  • prodloužená záruka 24 měsíců/120 000 km

Mimo to lze rozsáhlou sériovou výbavu modelu SEAT Leon CUPRA R rozšířit o technický paket plus, jehož součástí je SEAT media systém – navigace s dotykovou obrazovkou + Bluetooth handsfree + adaptivní bi-xenonové světlomety + přední parkovací senzory- zobrazení na displeji navigace.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...