Nový sedan Seat Toledo 1,9 TDI Sport-up v redakčním testu

Nekonvenční design, prostorný účelný variabilní interiér a výkonný úsporný naftový motor.

Nekonvenční design nového Seatu Toleda Sport – up na mě zapůsobil výrazně osobitým pojetím, kterým se podařilo designérům harmonicky spojit sportovní charakter vozu s vysokou účelností a eleganci s robustností, zdůrazňující pevnost a bezpečnost vozu.

Nový sedan Seat Toledo 1,9 TDI Sport-up v redakčním testu
Nový sedan Seat Toledo 1,9 TDI Sport-up v redakčním testu
Nový sedan Seat Toledo 1,9 TDI Sport-up v redakčním testu


Variabilní interiér nového Toleda Sport – up je přes střední vnější rozměry vozu (délka 444 cm, šířka 174 cm, výška 144 cm a rozvor 251 cm) překvapivě prostorný. Všech pět cestujících má dostatek místa, umožňující pohodlí na dálkové jízdy. Cestující na zadních sedadel si

Nový sedan Seat Toledo 1,9 TDI Sport-up v redakčním testu

mohou opěradla sedadel nastavit v úhlu 40 až 60 %. Kladně hodnotím i prostornost zavazadlového prostoru, jehož objem 500 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 830 litrů. Velmi praktické se mi jeví přes 30 integrovaných úložných a odkládacích míst a především pak dvojité dno zavazadlového prostoru.

Nový sedan Seat Toledo 1,9 TDI Sport-up v redakčním testu

Elegantní palubní deska se  sdělovači dobře čitelnými a rozmístěnými ovládači podle všech ergonomických zásad spolu s výškově a podélně nastavitelným volantem i s výškově seřiditelným sedadlem řidiče mně umožňovaly zaujmout optimální polohu pro pohodlné a bezpečné vedení vozu.

Přeplňovaný naftový čtyřválec 1,9 TDI testovaného Toleda dosahuje výkon 77 kW (105 k) při 4 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 250 Nm již při 1900 ot/min. Důsledkem vysoké hodnoty točivého momentu dosahované již od nízkých otáček je vysoká pružnost motoru v širokém rozsahu otáček, kterou jsem ocenil zejména při předjíždění. Uvedený výkonný motor patří mezi úsporné turbodiesely na našem trhu. Během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 5,1 litru na 100 km, tedy o 0,3 l nižší než udává výrobce. Je pravda, že jsem jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel, ale je nutné vzít v úvahu, že jsem jezdil sportovním způsobem a samozřejmě prováděl zkoušky akcelerace, brždění atd. Výrobce uvádí maximální rychlost 183 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,4 sekund.


     Dosahování vysokých průměrných rychlostí v průběhu testu mě mimo výkonného motoru a vhodně odstupňované pětistupňové převodovky umožňovala konstrukce sportovně laděného podvozku a bohaté vybavení umožňující nejen rychlou, ale i bezpečnou jízdu a to i v prudkých zatáčkách, v kterých Toledo velmi dobře drželo stopu a minimálně se naklánělo.


Sériová výbava obsažená v základní ceně zahrnuje mimo jiné: systémy ABS+TCS, posilovač řízení, sportovní podvozek, sportovní sedadla, výškově a podélně nastavitelný volant, i výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, tempomat, airbagy řidiče i spolujezdce, boční a hlavové airbagy, elektrické ovládání jak předních tak zadních oken, elektricky ovládaná sklopná a vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, přední stěrače skryté ve sloupcích, dvojité světlomety, integrované přední mlhovky, klimatizaci Climatic, dálkově ovládané centrální zamykání, elektronický imobilizér, rádio s CD a 6-ti reproduktory, 16“ ráfky z lehkých slitin atd.


     Základní cena Seata Toledo ve stupni výbavy Sport-up s motorem 1,9 TDI o výkonu 77 kW a s pětistupňovou převodovkou je 631 900 Kč. Testované Toledo obsahovalo příplatkovou výbavu: tmavá okna od sloupku B, automatickou klimatizaci Climatronic, rádio s CD, 8 repro s ovládáním na volantu, 17“ litá kola a metalízu. Tato příplatková výbava zvýšila cenu o 37 630 Kč.


     Pro Vaši informaci uvádím, že Toledo je nabízeno s benzinovým motorem 1,6 se 16 ventily o výkonu 75 kW a 2,0 FSI o výkonu 110 kW. Dále z  turbodiesly 1,9 TDI s výkonem 77 kW a 2,0 TDI o výkonu 103 kW. Toledo je nabízeno ve čtyřech stupních výbavy: reference, sport, stylance a sport-up. Z převodovek podle stupně výbavy je k disposici manuální převodovka pěti nebo šestistupňová, dále pak automatická šestistupňová Tiptronic (s motorem 2,0 FSI) anebo nová revoluční šestistupňová převodovka DSG se dvěma spojkami a možnosti přímého řazení (s motorem 2,0 TDI). Ceny Toleda podle zvoleného motoru, stupně výbavy a převodovky jsou od 489 900 do 725 900 Kč.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...