Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu

S novým elegantním designem, komfortním interiérem i objemným zavazadlovým prostorem, s nízkou spotřebou a s příznivou cenou se jistě stane oblíbeným vozem pro cestování s rodinou i jízdy do práce.

Prodejní úspěch dosavadního modelu Thalia je od roku 2000 naprosto nesporný, dokazuje to jeho celkový prodej více jak 600 000 vozů.

Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu
Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu
Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu

Nový model Renault Thalia je vozidlo s prokazatelně nízkými provozními náklady. Řada motorů nejnovější generace, s nimiž je tento model nabízený, se vyznačuje vysokým výkonem, nízkou spotřebou a ohleduplným přístupem k životnímu prostředí. Pro tento vůz je typická nejnižší spotřeba v rámci dané kategorie, což platí pro dieselové i benzínové motory. Motor 1.5 dCi o výkonu 85 k má spotřebu paliva pouhých 4,3 litrů na 100 kilometrů, přičemž emise CO2 činí 116 g/km, zatímco benzínový agregát 1.2 16v o výkonu 75 k sil odčerpá z palivové nádrže 5,9 litru na 100 kilometrů se 140 g emisí CO2/km.

Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu
Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu
Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu
Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu
Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu
Nový sedan Renault Thalia již od 1. listopadu 2008 na našem trhu

Pro vývoj nového modelu Renault Thalia bylo třeba pouhých 26 měsíců. Díky digitálním vývojovým technologiím (maketování, simulace dynamického provozu), které byly použity ve všech etapách vývoje, bylo dosaženo vysokých úspor především v oblasti nákladů a zkrácení termínů jednotlivých fází projektu. Celková investice do vývoje nového Renaultu Thalia činí 100 miliónů eur, přičemž tato částka zahrnuje i prostředky, které bylo třeba investovat do výrobního procesu na závodě, kde se model vyrábí. Podvozek převzatý z modelu Clio II, což je skutečný pojem v daném segmentu z hlediska jízdního pohodlí i výkonu, umožnil zkrácení konečných termínů jednotlivých etap vývoje a zajištění vysoké úrovně kvality.

Elegantní exteriér

Díky výrazné přídi a harmonickému profilu navozuje Nový Renault Thalia dojem rafinovanosti a elegance. Vůz spočívá na 14-ti palcových kolech a díky délce 426 cm a výšce 144 cm jsou jeho proporce esteticky vyvážené. Tvar předních světlometů a zpětná zrcátka v tónu karosérie (s výjimkou základního provedení) umocňují elegantní vzhled přední části vozidla. Harmonický profil evokuje svět prestižních sedanů. Šťastnou volbou je i třetí boční okno, které zajišťuje vynikající viditelnost. Na zadní části vozidla našly uplatnění robustní tvary, které vzbuzují dojem vozu vyšší třídy. Zadní nárazník provedený v barvě karosérie a mohutná světla tento dojem ještě více umocňují. Rafinovanost provedení je podtržená použitím chrómu na dekorativní masce chlazení, na zadním pásu karosérie a na vnějších klikách (v závislosti na stupni výbavy). Nový Renault Thalia může být vybavený zadním spoilerem (v rámci příslušenství a dodatečně montované výbavy).

Pohodlný a pečlivě provedený interiér

Provedení interiéru se rovněž nese ve znamení atraktivního designu a viditelné kvality. Interiér Nového Renaultu Thalia přináší posádce pocit uživatelského komfortu, jízdního pohodlí a praktičnosti. Přístrojová deska získala na eleganci díky liště, která navozuje dojem rafinované elegance a velkého stylu. Součástí přístrojové desky je otáčkoměr, řada světelných kontrolek a palubní počítač zobrazující potřebné informace. Volant s chromovaným kruhem (v závislosti na verzi) a sedadlo řidiče jsou výškově nastavitelné.

Příkladně nízká spotřeba

Nový Renault Thalia vykazuje nízkou kombinovanou spotřebu u všech nabízených motorů. Aby bylo dosaženo nízké spotřeby, pracovníci vývoje Renaultu zapracovali především na aerodynamických vlastnostech (koeficient SCx = 0,691) a hmotnosti vozu. Vždyť verze s motorem 1.2 16v o výkonu 75 k váží pouhých 904 kg, což umožňuje dosažení špičkového poměru výkon/spotřeba. Nový Renault Thalia se tak podílí na závazku „120 – 140“, který byl vytýčen v rámci plánu Renault Contrat 2009. Renault se zavázal, že od roku 2008 prodá milión vozů s emisemi CO2 pod hodnotou 140 g/km, z čehož celá jedna třetina připadne na vozy vykazující emise CO2 nižší než 120 g/km.

Nabídka řady motorů, kde jde výkon ruku v ruce s nízkou spotřebou

Nový Renault Thalia je nabízený s motory nejnovější generace. Tyto motory z hlediska spotřeby, výkonu a tichosti chodu patří k tomu nejlepšímu, co současný trh nabízí.

Mezi nabízené benzínové agregáty v České republice patří motor 1.2 16V o výkonu 55 kW (75 k) a motor 1.4 16V o výkonu 72 kW (100 k).

Nabídku vznětových pohonných jednotek tvoří dieselový motor 1.5 dCi, který je k dispozici ve dvou výkonových verzích – motor o výkonu 48 kW (65 k) a motor s výkonem 62 kW (85 k).

Nabídka benzínových motorů:

Motor 1.2 16v

Motor 1.2 16v s obsahem válců 1149 cm3 je schopen vyvinout výkon 75 k sil (55 kW) při 5500 ot./min a točivý moment 105 Nm, který je k dispozici od 4250 ot./min. Tento agregát se vyznačuje plynulým chodem a vysokou hodnotou točivého momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách. Řidič využívá 90 % maximálního točivého momentu v širokém uživatelském rozsahu od 1750 do 5750 ot./min. Vačkový hřídel v hlavě s válečkovými vahadly ventilů se specifickými režimy sání snižuje rychlost volnoběhu na 650 ot./min, což umožňuje snížení spotřeby o 2% až 3% při jízdě v městském provozu. Nový Renault Thalia s tímto motorem vykazuje nejnižší spotřebu benzínu v rámci své kategorie, přičemž v kombinovaném cyklu je spotřeba paliva pouhých 5,9 l/100 km (tzn. 140 g emisí CO2 /km).

Motor 1.4 16v

Díky výkonu 100 k (72 kW) dosahovaném při 6 000 otáčkách za minutu při obsahu válců 1390 cm3 poskytuje tento motor vynikající požitek z jízdy. Točivý moment je 127 Nm, přičemž 90 % točivého momentu je k dispozici v uživatelském rozsahu 2000 až 5750 ot./min. V České republice je tento motor k dispozici s manuální 5stupňovou převodovkou.

Nabídka vznětových motorů:

1.5 dCi

Nabídka vznětových motorů se soustředila na motor 1.5 dCi, jehož vstřikovací systém Common rail druhé generace s tlakem vstřikování 1600 bar umožňuje kvalitnější spalování a tedy i nižší spotřebu paliva. Tento motor se těší širokému uznání motoristické veřejnosti pro svůj výkon a tichý chod, kterého je dosahováno především díky pružnému setrvačníku, který vyrovnává nepravidelnosti v otáčení. Tento motor s obsahem válců 1 461 cm3 je nabízen ve dvou výkonových verzích:

  • 47 kW (65 k): díky točivému momentu 160 Nm, který je k dispozici již při velmi nízkých otáčkách, umožňuje tato verze pohonné jednotky 1.5 dCi velmi energický rozběh motoru. Tato skutečnost činí z nového Renaultu Thalia vůz, který je vhodný pro provoz na všech typech vozovek a tratí.
  • 62 kW (85 k): výkonnější verze motoru 1.5 dCi poskytuje ještě přesvědčivější výkon. Díky turbokompresoru s nízkou nečinností a točivému momentu 200 Nm, kterého je dosahováno již od 1 750 ot./min, nabízí tento pohon velmi příjemný uživatelský komfort. Tento motor vykazuje v rámci své kategorie nejnižší spotřebu, která činí pouhých 4,3 l/100 km v kombinovaném cyklu (116 g emisí CO2/km). Pohonný agregát v tomto provedení splňuje emisní normy Euro 4.

Vynikající jízdní vlastnosti

Nový Renault Thalia nabízí vysokou úroveň uživatelského komfortu, který je ovlivněn použitím platformy z modelu Clio II, která je uznávaná pro vysoké pohodlí spojené s vynikající jízdní stabilitou. Cestující jistě ocení výborně odhlučněnou kabinu.

Přední náprava typu McPherson s hydraulickým tlumičem a s vinutými pružinami je doplněná stabilizační tyčí, která snižuje sklon karosérie v zatáčkách a příčné naklánění. Zadní H náprava s aktivním programovaným řízením je kompaktní a lehká. Pro tlumení vibrací a zajištění jízdního pohodlí je vybavená vertikálně osazenými tlumiči a vinutými pružinami s variabilním odpružením. Tyto pružiny jsou tlumené na horních a spodních dosedacích plochách pomocí gumových prvků, aby se zredukoval přenos vibrací na karosérii.

Vysoce efektivní brzdový systém

Pro zajištění efektivního brzdění je nový Renault Thalia vybavený plnými nebo větranými brzdovými kotouči o průměru 238 mm nebo 259 mm v závislosti na typu motoru. Většina verzí je vybavená zadními bubnovými osmi palcovými brzdami. Nový model je vybavený systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Posilovač řízení umožňuje přesnost řízení a umocňuje pocit bezpečnosti při jízdě i při vyšší rychlosti.

Vysoce kvalitní odhlučnění

Hlukové i vibrační emise vykazují u nového Renaultu Thalia nejpříznivější hodnoty v rámci dané kategorie. Těsnění na spodní straně čelního skla, protihluková pěna a specifické tlumiče použité na přístrojové desce a na dělicí příčce motorového prostoru a kabiny snižují akustický hluk a vibrace pohonné jednotky v kabině a rovněž směrem ven. Přidané zvukově izolační materiály, jako např. silnější pěnové panely, přispívají ke snížení aerodynamického hluku.

Skutečný tepelný komfort

Tepelný komfort byl propracován tak, aby vyhovoval klimatickým podmínkám v řadě zemí. Vedení větracího potrubí prošlo specifickým vývojem, aby bylo rychle dosaženo požadované provozní teploty v etapě startování a rozjezdu především v extrémně teplých nebo chladných klimatických podmínkách.

V závislosti na zemi prodeje je nový Renault Thalia vybavený systémy:

  • Manuální klimatizace pro rychlé a efektivní dodávky studeného vzduchu (výbava na přání),
  • Automatická klimatizace, která umožňuje udržování stabilní teploty v kabině (výbava na přání),
  • vysoce výkonný systém na dodávky horkého vzduchu,
  • výkonný systém vyhřívání a dodávek homogenního proudu teplého vzduchu, který je rychle přiváděn na celou plochu čelního skla.

Motor 1.5 dCi je vybavený ohřívacími tělísky. Tyto tělíska zajišťuje vyšší rychlost zahřívání motoru tím i rychlejší vytopení interieru vozu.

Velký a praktický zavazadlový prostor

Nový Renault Thalia nabízí jeden z nejprostornějších zavazadlových prostorů v rámci své kategorie. Díky velkorysému obsahu 506 dm3, rovné podlaze a šířce 110 cm splňuje zavazadlový prostor potřeby všech pasažérů, ať již cestují na rodinnou dovolenou nebo na víkend na venkov.

Nová Thalia má široké odkládací boxy v předních i zadních dveřích (v závislosti na provedení). Přístrojová deska ukrývá uzavíratelný odkládací box o obsahu 6 litrů na straně spolujezdce. Tato sestava může být doplněna v závislosti na provedení o odkládací kapsy umístěné na zadní části opěradel předních sedadel.

Vysoce efektivní systém bezpečnosti

Na novém Renaultu Thalia našly uplatnění veškeré poznatky společnosti Renault v oblasti bezpečnosti. Pro zajištění optimální bezpečnosti všech cestujících je tento sedan vybaven celou řadou bezpečnostních prvků, z nichž je na prvním místě použití specifických materiálů, jako jsou například plechy s vysokou mezí průtažnosti. Tento typ plechů zajišťuje vyšší pevnost karoserie a snížení možnosti její deformace především v případě čelního nárazu. Vyztužená struktura s naprogramovanou deformací tedy hraje důležitou roli v případě nárazu. Motorový prostor a vnější nosník motoru mají rovněž vylepšenou koncepci. V případě bočního nárazu je posádka vozu chráněna bočními výztužemi v předních a zadních dveřích, které brání proniknutí součástí z motoru do vozidla.

Do nového modelu Renault Thalia je sériově montován airbag řidiče a spolujezdce. Tento bezpečnostní prvek může být doplněn (na přání) dvěma bočními airbagy pro ochranu hrudníku, které zajišťují dodatečnou ochranu cestujících v případě bočního nárazu.

Zádržný systém je doplněn pyrotechnickými předepínači bezpečnostních pásů na předních sedadlech, které zajišťují optimální zadržení cestujících v případě nárazu. Součástí bezpečnostní výbavy nového Renaultu Thalia je 5 tříbodových bezpečnostních pásů, které jsou vybaveny omezovači přítlaku, jejichž úkolem je zajištění zvýšené ochrany hrudníku. Tyto tříbodové bezpečnostní pásy jsou na předních sedadlech rovněž doplněny o systémem výškového seřízení, který umožňuje vyšší cestovní pohodlí.

Nastavitelné opěrky hlavy na předních i zadních sedadlech byly vyvinuty tak, aby nedošlo k poranění krčních obratlů při prudkém zadním nárazu. Tato konfigurace přestavuje podstatné zlepšení pro držení páteře a hlavy cestujícího při jízdě, a tedy i vyšší cestovní pohodlí pro oblast hlavy.

Pokud jde o bezpečnost dětí cestujících ve voze, tento nový sedan je sériově vybavený upínacím systémem Isofix na zadních bočních sedadlech a dětskou pojistkou pro uzamknutí zadních dveří.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...