Při příjezdu do Karlových Varů nás očekávalo 9 v řadě seřazených nových čtyřdveřových Seat Toledů,jejichž design karoserie na mě zapůsobil svou elegancí a zdůrazněnou dynamikou, která působí dravě a vitálně, ale zároveň její design neodrazuje konzervativnější zákazníky. Všechny vozy byly s klasickou karoserií sedanu, o kterou podle průzkumů u nás projevuje zájem až dvě třetiny zákazníků. Proto také dovozce představil nové Seat Toledo nejprve v této verzi.
Stejně elegantně jako exteriér na mě zapůsobil i interiér vozu. Palubní deska je kryta měkkým vypěnovaným materiálem, sportovní tříramenný volant je přestavitelný jak výškově tak i podélně. Sedadla jsou pohodlná, řidičovo je u všech verzí výškově nastavitelné. Celkově je interiér prostornější oproti předchozímu modelu a jeho odhlučnění je velmi dobře provedeno. Musím konstatovat, že rozdíl hluku naftového motoru oproti benzinovým byl uvnitř vozu skutečně malý.
V současné době přichází na náš trh Seat Toledo s vitálním čtyřválcovým motorem 1,6 s výkonem 100 k se sacím potrubím proměnné délky s průměrnou spotřebou 7,6 l na 100 km a maximální rychlostí 188 km/hod. Se čtyřválcem 1,8 l s pětiventilovou technikou o výkonu 125 k dosahuje Seat Toledo maximální rychlost 200 km. Nejvýkonnější motor o pěti válcích obsahu 2,3 l na mě zapůsobil velmi tichým a vyváženým chodem s vysokou akcelerací a podle údajů výrobce i poměrně malou spotřebou. Jeho zrychlení z 0 na 100 km za 9,2 sekundy je impozantní – snad právě proto jsem ho nerad po zkušební jízdě opouštěl. Trumfem je u obou dieslových motorů jejich spotřeba: u 1,9 TDI s výkonem 90 k je v průměru 5,1 litrů na 100 km a u výkonnějšího 110 k dokonce pouze 5 l. Později uvede výrobce ještě na náš trh motor o obsahu 1,4 l s výkonem 75 k.
Jízdní vlastnosti Toleda hodnotím jako celkově velmi dobré, i když z krátkých testovacích jízd. Koncernové podvozkyvčetně přesného řízení s posilovačem a účinné brzdy dávají možnost sportovní jízdy. Zejména u Toleda V5, které má specificky odladěné zavěšení a tužší pružiny, jsem v zatáčkách cítil pouze minimální naklánění v zatáčkách.
Nový Seat Toledo bude dodáván ve třech stupních výbavy a to : Stella, Signo a v nejvyšší výbavě pak V5. I základní verze je však poměrně dobře vybavená, obsahuje posilovač řízení, dva airbagy, přestavitelný volant, elektrické stahování předních oken, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče atd. Nejlépe vybavené verze V5 má samočinnou klimatizaci, alarm systém, tempomat, přední sportovní sedačky, u řidiče s elektrickým ovládáním s pamětí pro tři řidiče. Na karoserii je dvanáctiletá záruka proti prorezivění.
Ceny nového Seat Toleda je od 474 900 Kč podle druhu zvoleného motoru, cenaV5 je 749 900 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií