Nový SEAT León – první fotografie

Moderní design, větší rozměry, vyšší komfort a funkčnost.

Nový SEAT León, jehož první oficiální fotografie včera automobilka uvolnila, netají své kořeny v designerské studii konceptu SEAT Salsa, představeného v roce 2000. Elegantně stylizovaná karoserie modelu SEAT León plně odpovídá heslu automobilky SEAT: „Design, který vzbuzuje emoce“.

Nový SEAT León - první fotografie
Nový SEAT León - první fotografie
Nový SEAT León - první fotografie


Nový SEAT León je po modelech Altea a Ibiza třetím přírůstkem do škály modelů nové generace, představených po začlenění značky SEAT do skupiny Audi Brand Group v roce 2002.


Design nového Leónu v sobě snoubí sportovní vlastnosti vozů kupé s praktičností pětidveřových hatchbacků . Tento image podporují “neviditelné” kliky zadních dveří, které jsou skryty do dveřního rámu. Expresivně tvarované široké světlomety opticky dokonale navazují na V-prolis v kapotě motoru, velkou masku chladiče a výrazné lemy podběhů kol. Na těchto stylistických prvcích, zvýrazněných “dynamickou linkou” na bocích vozu, staví moderní dynamický design modelů SEAT nové generace.


Jedním z charakteristických designerských rysů nového modelu León je tvar, resp. konstrukce stěračů čelního okna. Ty jsou – stejně jako v  modelu SEAT Altea – uchycené u vnějších okrajů čelního okna.


León nové generace je v porovnání se stávajícím modelem o 132 mm delší, celková délka je 4315 mm. Šířka vzrostla o 26 mm na 1768 mm, výška činí 1458 mm. Nový León představuje dokonalou syntézu dynamického designu a kompaktních tvarů. Rozvor nového modelu se prodloužil o 65 mm na 2578 mm, takže interiér je nadprůměrně prostorný a komfortní. Zvětšil se i zavazadlový prostor, který má nyní objem 341 l.


Zájemci o nový SEAT León mohou volit ze čtyř motorů – dvou benzinových a dvou naftových. Základní benzinový agregát 1,6 l má nepřímé vstřikování benzinu a výkon 75 kW/102 k. Druhý 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců má výkon 110 kW/150 k. Vznětový motor 1.9 TDI má výkon 77 kW/105 k, 2.0 TDI dosahuje výkon 103 kW/140 k. Všechny čtyři motory plní emisní limity normy Euro 4.


Benzinový 1.6/75 kW a turbodiesel 1.9 TDI/77 kW budou propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, dva výkonnější agregáty 2.0 FSI/110 kW a 2.0 TDI/103 kW, dostanou šestistupňovou převodovku. Modely poháněné motorem 2.0 FSI budou k dispozici s manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou Tiptronic, modely poháněné turbodieselem 2.0 TDI budou vybaveny buď manuální šestistupňovou převodovkou, nebo inovativní šestistupňovou převodovkou DSG.


Díky vylepšenému podvozku Agile Chassis, který je dílem Technického centra automobilky SEAT v Martorellu, slibuje nový León skutečně výborné jízdní vlastnosti. Vpředu má nezávislé zavěšení kol McPherson, novinkou je hliníkový pomocný rám. Zcela nové je zadní nezávislé čtyřprvkové zavěšení typu multi-link.


Komplexní systém prvků aktivní bezpečnosti obsahuje mj. stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS a protiprokluzové zařízení TCS. Nový León dostal řízení s elektromechanickým posilovačem a kotoučové brzdy u všech kol, vpředu ventilované.


Míru pasivní bezpečnosti výrazně zvyšuje šestice standardně montovaných airbagů (dva čelní, dva boční a dva průběžné hlavové airbagy). Za příplatek se dodávají boční airbagy i pro zadní sedadla. Všechna sedadla jsou standardně vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají pyrotechnické předpínače a omezovače napětí v pásech. Omezovače napětí mají i pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou připraveny i kotevní body systému Isofix, sloužící k  upevnění dětských sedaček.


Nový SEAT León vyniká ohleduplností vůči chodcům – díky podobné konstrukci přední části vozu nabízí stejně vysokou úroveň ochrany chodců při vzájemném střetu jako Altea, která v této disciplíně při testu Euro NCAP dosáhla výborných výsledků.


SEAT León nové generace si oficiální světovou premiéru odbude na mezinárodním autosalonu ve španělské Barceloně. León, který se bude vyrábět v hlavním závodě automobilky SEAT ve španělském Martorellu, půjde na trh ve čtyřech stupních výbavy: Reference, Stylance, Sport a Sport-up.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...