Nový SEAT Ibiza 2006 – změny od základu

Nový design, interiér a nabídka 10 motorů.

Ibiza, prodejně nejúspěšnější a mezi zákazníky nejznámější model španělské automobilky SEAT, prošel zásadní stylistickou proměnou interiéru i exteriéru. I když se nejedná o novou generační řadu, jde o tak výrazné designerské změny, umocňující především sportovní image vozu, že lze bez nadsázky mluvit o „nové“ Ibize.

Nový SEAT Ibiza 2006 - změny od základu
Nový SEAT Ibiza 2006 - změny od základu
Nový SEAT Ibiza 2006 - změny od základu

Tvůrci nové Ibizy výrazně vylepšili interiér, ve kterém našly ještě četnější zastoupení vysoce jakostní materiály. Palubní deska a dveřní výplně září novými barvami a nová je také jejich povrchová úprava. To samé platí i pro atraktivní čalounění sedadel.

Novou řadu Ibiza budou tvořit modely pěti stupňů výbavy: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra, přičemž dvě posledně jmenované verze nejzřetelněji akcentují sportovní naturel modelů řady Ibiza.

Inovovaná Ibiza má masivnější přední nárazník, který je zřetelněji protažený do boků karoserie. Všechny verze s výjimkou modelu Cupra mají výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve. Novinkou jsou také viditelné koncovky výfuků – pro verze o výkonu přes 100 k – a zdvojené světlomety. Pod čirým krytem koncových světel jsou sdruženy tmavě červené oválné reflektory, označení „Ibiza“ je nyní umístěno uprostřed zadních dveří – tak, jak je obvyklé u modelů SEAT posledních generací. Ibizy vyjíždějí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 195/55, verze Sport mají šestnáctipalcová kola, modely FR a Cupra dostaly kola rozměru 17“. Uvnitř zaujme přepracovaná palubní deska, výplně dveří, volant, řadicí páka, výdech ventilace jsou vyvedeny ve stříbřité barvě.

Sportovní geny Ibizy FR jasně dokladují i výrazně anatomicky tvarovaná sedadla, která poskytují dokonalou podporu těla v příčném směru, a exkluzivní čalounění sedadel, hlavice řadicí páky a věnce volantu. Osobitý styl modelů „FR“ dotvářejí metalické dekorativní prvky na volantu (který je v dolní části ozdobený písmeny „FR“), hlavici řadicí páky a v horní části opěradel předních sedadel.

Čtyři stupně výbavy a deset různých motorů vytvářejí celkem osmnáct různých verzí řady Ibiza, která je jednou z  nejširších nabídek na automobilovém trhu a pamatuje na všechny skupiny zákazníků.

Základem nabídky zážehových motorů je čtyřválec 1.2 12V o výkonu 64 k. Následuje motor 1.4 16V o výkonu 75 k (s manuální nebo automatickou převodovkou), motor 1.4 16V o výkonu 100 k a přeplňovaný čtyřválec 1.8 20V Turbo ve výkonových verzích 150 k a 180 k, přičemž přeplňovaný motor je určený výhradně pro modely Ibiza FR a Ibiza Cupra. Všechny motory jsou standardně propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motor 1.4 16V/75 k může být propojený s automatickou převodovkou.

Na zájemce o vznětové motory čeká pět moderních turbodieselů TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Základní motor 1.4 TDI je naladěný na výkon 70 k, resp. 80 k, čtyřválec 1.9 TDI se nabízí ve třech výkonových verzích 100 k, 130 k (pro Ibizu FR) a 160 k (Cupra). Dva nejvýkonnější turbodiesely jsou propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Všechny TDI motory plní emisní limity normy Euro IV.

Nová Ibiza vyjíždí s osvědčeným podvozkem „Agile Chassis“, který je dílem specialistů Technického centra automobilky SEAT ze španělského Martorellu. Technici připravili čtyři individuálně naladěné verze podvozku – standardní pro verze Reference a Stylance, specifický podvozek pro modely Ibiza Sport, další pro modely FR a zcela specifický podvozek mají verze Cupra. Základní koncept podvozku je přesto společný: Vpředu jsou kombinované vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou. Individuálně sladěné charakteristiky pružin a tlumičů, průměr zkrutných stabilizátorů a elasto-kinematické vlastnosti pouzder závěsů jsou základem osobitých vlastností jednotlivých modelů.

Všechny modely mají také hřebenové řízení s elektrohydraulickým posilovačem, řízení je však specificky naladěno pro verze Reference a Stylance, jinak pro modely Ibiza Sport a FR a jinak také pro modely Ibiza Cupra.

Modely o výkonu přes 80 k mají vpředu i vzadu kotoučové brzdy, verze o výkonu přes 100 k mají standardně i protiprokluzové zařízení TCS. Všechny modely mají standardně protiblokovací systém brzd ABS, modely Ibiza Cupra jsou už ve standardu vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP. Systémy ESP a TCS jsou na přání k dispozici i pro všechny ostatní verze.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...