Nový SEAT Altea FR

Premiéra na 38. Motor Show v německém Essenu.

Nový SEAT Altea FR přímo odvozený z prototypu uvedeného na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, je prvním reprezentantem z nové generace vozů SEAT, který nese označení „FR“ (Fórmula Racing). Altea FR navazuje na skvělé renomé dřívějších modelů Ibiza FR a León FR první generace.


Nová sportovní verze Altey, která vyjíždí pouhých 20 měsíců po prvním uvedení tohoto modelu, se od svých sourozenců odlišuje stylingem, použitou technikou a samozřejmě i dynamickými schopnostmi.

Nový SEAT Altea FR
Nový SEAT Altea FR
Nový SEAT Altea FR


Design nového modelu SEAT Altea FR přebírá všechny zásadní atributy, se kterými se veřejnosti představil frankfurtský prototyp. Přední nárazník je pozměněný a do jeho spodní části je začleněný rozměrný nasávací otvor (krytý mřížkou ve struktuře včelí plástve) pro přívod vzduchu k motoru. Červená písmena v označení „TDI“ na bocích karoserie dávají najevo, že tato verze řady Altea je poháněna nejvýkonnějším vznětovým motorem z celé nabídky značky SEAT. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou v šedém laku, což je charakteristický stylistický rys všech modelů řady „FR“. Nová Altea FR vyjíždí na pětipaprskových litých kolech rozměru 7J x 17 s pneumatikami 225/45 R 17. Spodní část zadního nárazníku je v černé barvě, u levého okraje této sekce vyúsťuje zdvojenou chromovanou koncovkou výfuk. Označení „FR“ je umístěno vpravo na dveřích zavazadlového prostoru.


Interiér modelu Altea FR na první pohled odráží sportovní ambice všech FR modelů. Palubní deska je vyvedena v kombinaci šedé a černé, zcela nové jsou volant a řadicí páka – tříramenný volant má prostřední rameno a část věnce v místě jejich spojení ozdobené chromem a do této části je vyryto označení „FR“. Podobně je přizdobena i hlavice řadicí páky. Altea FR dostala exkluzivní přístroje s bílými ciferníky. Výrazně anatomicky tvarovaná sedadla, která poskytují skvělou oporu těla v zatáčkách, jsou čalouněna kvalitním textilním materiálem a do horní části jejich opěradel je všito logo „FR“.


Srdcem modelu SEAT Altea FR je dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 125 kW/170 k, který je propojený se speciálně připravenou šestistupňovou manuální převodovkou. Při vývoji nového motoru sáhli konstruktéři po turbodmychadlu s optimalizovanou geometrií lopatek a výkonnějším vstřikovacím systému. Do sacích kanálů jsou nově zakomponovány škrticí klapky, které umožňují přizpůsobit průtok nasávaného vzduchu v závislosti na momentálních otáčkách a zatížení motoru tak, aby se zvýšil točivý moment a současně snížila spotřeba paliva s emisemi.


Nejdůležitější inovací je ovšem použití vysokotlakého vstřikování nafty do válců piezoelektrickými vstřikovači. Ty umožňují naprosto přesné časování i dávkování vstřikovaného paliva. Výsledkem jsou nižší hluk a emise škodlivin. I když motor s novými vstřikovači sám o sobě plní emisní limity normy Euro IV, je do výfukového systému navíc začleněný bezúdržbový filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter), který ke své činnosti nepotřebuje žádná aditiva a jehož životnost je shodná s životností celého vozu.


Vysoce ceněný podvozek Agile Chassis modelů SEAT Altea byl při vývoji nového modelu Altea FR dále vylepšen, tak, aby dokonale odpovídal vitalitě motoru o výkonu 125 kW. Koncepce zůstává shodná: Vpředu má Altea FR kombinované vzpěry McPherson, vzadu pak vyspělou nápravu typu „multi-link“. Použité vinuté pružiny jsou však tužší, zkrutné stabilizátory náprav jsou masivnější. Světlá výška modelu Altea FR je o 7 mm menší než u dosavadních verzí se sportovním zavěšením.


Nová Altea FR má standardně elektronický stabilizační systém ESP s integrovaným brzdovým asistentem EBA (Emergency Brake Assistance), protiprokluzovým zařízením TCS a dalšími technologiemi podporujícími řidiče. Posílen byl i brzdový systém – u všech kol jsou kotoučové brzdy, přičemž ventilované disky u předních kol mají průměr 312 mm, pevné disky u zadních kol mají průměr 286 mm. Do brzdového okruhu je standardně zařazený také nejmodernější protiblokovací systém ABS s elektronickým děličem brzdných sil.


Prodej nového modelu SEAT Altea FR, který byl kompletně vyvíjen v Technickém centru automobilky SEAT ve španělském Martorellu, bude zahájen začátkem příštího roku. Cena pro ČR zatím nebyla stanovena.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...