Nový Renault Trafic

Další pokrok v automobilové oblasti – Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation

Nový Renault Trafic

Renault Trafic se stal od okamžiku svého uvedení n trh koncem roku 2001 referencí na trhu. Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation pokračují v tomto trendu – mají komfortní a bezpečnostní výbavě, která odpovídá osobním vozidlům.

V zájmu splnění norem Euro 4 byla celá řada naftových motorů přepracována – objevil se naftový motor 2.0 dCi, nový motor Renault vyvinutý ve spolupráci se společností Nissan v rámci jejich aliance. Tento motor s vyšším výkonem, s vyšší pružností a s nižšími emisemi je k dispozici ve dvou verzích 90 k (66 kW) a 115 k (84 kW). Výkon se zvyšuje i u motoru 2.5 dCi: ze 135 k se vyšplhal na 150 k (107 kW). Motor je přitom vybaven částicovým filtrem.

Tyto motorové modifikace jsou doplněny novou nabídkou manuální převodovky se 6 rychlostními stupni: maximální hodnota přenosu točivého momentu se zde zvyšuje z 320 Nm na 350 Nm.

Nový Trafic Passenger Authentique je k dispozici ve dvou délkách (4,78 m a 5,18 m), nový Trafic Passenger Privilege je dodáván v délce 4,78 m. Interiér vozidla pojme až 9 pasažérů (8 pasažérů u nového Trafic Passenger Privilege), čímž tato vozidla nahrazují starší verze Passanger a Combi. Tato řada vozů se obrací na profesionální klientelu, ale rovněž i na početné rodiny, které touží poznat výhody jednoprostorových vozidel.

Nový Trafic Generation nabízí vysokou užitnou modularitu. Disponuje sedadlem přestavitelným do lůžkové polohy, má celou řadu úložných prostorů a skládací stolek a je tedy perfektní odpovědí zájemcům, kteří hledají vozidlo pro volné chvíle.

Design a výbava odpovídající osobnímu vozu

Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation byly stylisticky dopracovány a jsou vybavovány komfortní a bezpečnostní výbavou, která jim umožňuje ještě výraznější prosazení v modelové řadě osobních vozidel společnosti Renault.

Výrazný a expresivní design

Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation jsou koncipovány s moderním smělým designem symbolizujícím dynamiku. Aby se zdůraznila jejich příslušnost do světa osobních vozidel, jsou jejich přední a zadní nárazníky podle verze lakovány v barvě karosérie. Přední část vozidla byla stylově přepracována, má nové monoblokové světlomety s integrovanými směrovými světly. Maska chladiče odpovídá vizuální identitě společnosti Renault. Rovněž vzrostla kvalita zpracování, zcela speciální pozornost byla věnována slícování jednotlivých dílů a vyhlazení tmelených ploch.

Vzadu má nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation nová koncová světla typu „krystal“ s dynamičtějším a více zvýrazňujícím designem a rovněž nové širší stupátko, do kterého lze zabudovat parkovacího asistenta. Stejně jako Clio a nový Mégane má nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation inovovaný logotyp „Renault“ na zadních dveřích.

U všech verzí vozidla Trafic má palubní deska nového Trafic Passenger a nového Trafic Generation kvalitnější zpracování. Nové přístroje s lepší čitelností údajů s integrovaným LCD displejem zobrazujícím teplotu chladicí kapaliny, stav paliva v nádrži a informace o jízdě. Strop je nyní potažen jednobarevnou světlou tkaninou se zvýšenou odolností. Veškeré čalounění je přepracováno, aby odpovídalo nové atmosféře v interiéru. Středová konzole, boční a středové výdechy a rovněž ovladač schránky v palubní desce jsou harmonicky sladěny ve světlém odstínu muškátového ořechu.

Komfort interiéru odpovídající osobnímu vozidlu

Místo řidiče bylo předmětem speciální pozornosti s cílem zajistit skloubení pohodlnosti a funkčnosti. V zájmu ergonomie je volant hloubkově nastavitelný, řadicí páka je integrována do palubní desky, ve které lze nalézt řadu úložných prostorů. Jednotlivé ovládací prvky jsou z místa řidiče snadno dosažitelné.

K dalšímu zvýšení komfortu jsou přední i zadní sedadla nového Trafic Passenger Privilege a nového Trafic Generation opatřeny speciální pěnovou hmotou a loketními opěrkami. Kromě lepšího bočního vedení zajišťují přední sedadla výbornou podporu v bederní oblasti a je možné je výškově nastavit, což nabízí řidiči vyšší polohu při řízení a garanci optimálního výhledu.

Nový Trafic Passenger přepraví až 9 osob. Sedadlo v první zadní řadě existuje v provedení pro 2 nebo 3 osoby podle typu vozidla. V druhé řadě je vozidlo vybaveno skládacím sedadlem, které lze snadno demontovat bez nářadí a které je učeno pro 2 nebo 3 spolujezdce. Tímto způsobem lze zvětšit objem zavazadlového prostoru v závislosti na okamžitých potřebách.

U nového Trafic Passenger existují tři úrovně provedení interiéru:

Výbava Authentique má speciální čalounění Galatone.

Výbava Privilege má velurové čalounění Milagro v tmavě šedém odstínu s vložkami na předních dveřích a bočních stěnách. Celý prostor kabiny je potažen, takže jsou plechové panely zcela zakryty. Podlaha je potažena kobercem. V zavazadlovém prostoru je k dispozici demontovatelný kryt zavazadlového prostoru. Úplné obložení podběhů kol zlepšuje optický dojem z vozidla.

Nový Trafic Passenger Privilege má v tomto případě palubní desku ještě kvalitněji zpracovanou díky chromovaným klikám dveří a prvkům z leštěného hliníku na středové konzoli, panelu ovládání ventilace, víku schránky v palubní desce, hlavici řadicí páky a orámování palubních přístrojů.

Nový Trafic Generation je chybějícím článkem řetězu mezi jednoprostorovým vozidlem a typem kombi. Toto jednoprostorové vozidlo určené pro volné chvíle má speciální přední sedadla, která lze otáčet, aby bylo zajištěno větší pohodlí během zastávek. Zadní sedadlo lze přestavit do lůžkové polohy jednoduchým a rychlým způsobem a je vybaveno skládacím stolkem. Ve vozidle je použito nové dvoubarevné čalounění muškátový ořech/námořní modř, která zvýrazňuje tvar sedadel. Na přání je k dispozici šestimístná verze.

Důmyslné odkládací prostory

Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation potvrzují důmyslnost koncepce společnosti Renault v oblasti využití interiéru vozidla. Každý volný prostor byl transformován na úložný prostor, ať už se jedná o panely předních dveří nebo zadní strany sedadel, které jsou podle verze vybaveny různými typy úložných kapes. Prostor pod zadním sedadlem lze využít k uložení lyží.

Architektura palubní desky umožňuje rovněž zabudování osvětlené a chlazené schránky (u verze s klimatizací), kde lze uložit 1,5litrovou láhev, pouzdro na brýle, držák pohárů s demontovatelným popelníkem a několik menších úložných prostorů

U nového Trafic Passenger zavazadlový prostor pod krytem objem 673 dm3 (u nového Trafic Generation 500 dm3) u krátké verze a 1084 dm3 u dlouhé verze. Objem lze demontáží sedadla třetí řady zvětšit až na 3092 dm3 (4009 dm3 u dlouhé verze). Pro zabránění pohybu přepravovaných předmětů mají obě verze větší počet kotvicích úchytů a navíc se na přání nabízí síť pro uchycení zavazadel.

Široká škála výbavy

Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation přebírají celou řadu příslušenství nabízených u osobních vozidel a nyní disponují v závislosti na verzi a na zemi prodeje následující výbavou:

  • Deaktivace airbagu spolujezdce.
  • Asistence při nouzovém brzdění (AFU).
  • Automatické stírání předního skla se snímačem deště.
  • Doprovodné osvětlení „follow me home”.
  • Omezovač rychlosti.
  • Automatické uzamykání dveří za jízdy.
  • Nová generace navigačních systémů Carmina Navigation Informée – II

V závislosti na verzi a na zemi prodeje je tento seznam doplňován o další komfortní vybavení určené pro osobní verze dodávkových vozidel jako například:

  • Přídavné zadní vysokovýkonné topení, toto zařízení zvyšuje tepelnou pohodu v kabině. Topení je umístěno v zadní části vozidla na úrovni spodního rámu. Difuzor je harmonicky integrován do interiéru. Byl navržen nový ovládací panel, který je upevněn na strop. Systém je charakteristický i zlepšenou distribucí teplého vzduchu do oblasti nohou na místě řidiče, což zvyšuje teplotu o 4-5 °C.
  • Parkovací asistent.
  • Posuvné dveře na obou stranách, dodávané pro nový Trafic Passenger Authentique
  • Nosnost kotvicích třmenů je zvyšena z 500 daN na 625 daN.
  • Selektivní otevírání oken.
  • Příprava pro druhý akumulátor (verze určené pro volný čas). Velikost úložného prostoru pro akumulátor je zvětšena, aby bylo možno nainstalovat i druhý akumulátor (dodává se v rámci poprodejního servisu na požádání a to včetně kabeláže a příslušných úprav). Přístup je usnadněn pomocí víka pod sedadlem řidiče. Je zvýšen výkon elektrické soustavy nového Trafic Passenger a nového Trafic Generation: v závislosti na typu motoru se přípustná zátěž zvyšuje z 125 A na 150 A.
  • Třetí klíč dodávaný výrobcem (pro trh podnikových vozových parků a půjčovny vozidel

Zcela nová nabídka naftových motorů

Pro splnění norem Euro 4 nabízí nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation řadu naftových motorů, které byly kompletně přepracovány, a zároveň byla vyvinuta modernizovaná řada převodovek.

Řada motorů nového Trafic Passenger a nového Trafic Generation se dále vyvíjí a nabízí větší uživatelský komfort a vyšší pružnost díky vyššímu točivému momentu. Pro přechod na normy Euro 4 byly obě verze naftových motorů 1.9 dCi (F9Q) s výkonem 82 k (60 kW) a 100 k (81 kW) nahrazeny novým motorem 2.0 dCi (M9R) s výkonem 90 k (66 kW) a 115 k (84 kW). Tyto motory jsou dodávány s šestistupňovou manuální převodovkou. Motor 2.5 dCi s výkonem 135 k nyní nabízí výkon 150 k (107 kW). Tento motor se rovněž dodává se šestistupňovou manuální převodovkou.

2.0 dCi 90 k (66 kW) a 115 k (84 kW): spolehlivost a hospodárnost v provozu

Motor 2.0 dCi (M9R) je dodáván pro nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation. Byl zkonstruován spojenými silami Renault – Nissan, přičemž vývoj byl řízen společností Renault, a s objemem 1995 cm3 disponuje veškerými nejnovějšími technologiemi vyskytujícími se na trhu naftových motorů: piezoelektrické vstřikovače, systém Common Rail 1600 barů, turbodmychadlo s fixní geometrií a spalovací komora poslední generace. Doposud existuje ve dvou výkonnostních verzích, které nabízejí dostatečnou pružnost, pohodu při řízení a velmi rozumnou spotřebu.

Verze 90 k (66 kW): Maximálního výkonu dosahuje při 3500 ot./min. Tato verze motorů 2.0 dCi poskytuje točivý moment 240 Nm při 1600 ot./min. Spotřeba ve smíšeném cyklu činí 7,9 l/100 km. Motor se dodává s novou manuální šestistupňovou převodovkou.

Verze 115 k (84 kW). Maximálního výkonu dosahuje při 3500 ot./min. Motor je výjimečně pružný: točivý moment 290 Nm je k dispozici již od 1600 ot./min. Spotřeba činí 7,9 l/100 km. Motor se dodává s novou manuální šestistupňovou převodovkou.

U obou verzí nabízí motor 2.0 dCi velmi široký rozsah využitelnosti s vysokou živostí od velmi nízkých otáček až po maximální otáčky 4000 ot./min; 90 % točivého momentu je k dispozici od 1500 ot./min až do 3250 ot./min. Tyto parametry garantují výkon, komfort a bezpečnost.

K zajištění těchto výkonů je motor 2.0 dCi vybaven systémem vstřikování s piezoelektrickým ovládáním společnosti Bosch, který zvyšuje rychlost vstřiku paliva. Motor je vybaven ovládáním ventilů pomocí raménka s kladkou a hydraulického vymezovače, což umožňuje snížení tření a tedy i snížení spotřeby.

Při navrhování tohoto motoru byla jednou z priorit úroveň hlučnosti. Konstrukce spodní části motoru s hliníkovou podložkou umožňuje lepší absorbci vibrací. Litinový blok, olejová vana a kryt rozvodu byly rovněž navrženy s ohledem na zajištění lepší absorbce vibrací..Motor je vybaven rozvodovým řetězem zvyšujícím akustický komfort, spolehlivost a životnost.

2.5 dCi 150 k (107 kW): Tento živý a výkonný motor je rovněž vybaven přímým vstřikováním Common Rail, 16ventilovou hlavou válců, rozvodem s dvojitým dutým vačkovým hřídelem a válečkovými vahadly. Po přechodu na normu Euro 4 disponuje nyní motor 2.5 dCi montovaný do vozidel Trafic od začátku roku 2003 výkonem 150 k (107 kW) při 3500 ot./min a maximálním točivým momentem 320 Nm při 1500 ot./min. Motor je vybaven částicovým filtrem a dodává se se šestistupňovou manuální převodovkou.

Motor určený pro zákazníky vyhledávající živé a výkonné motory má spotřebu pouze 8,2 l/100 km v kombinovaném cyklu, což umožňuje ujetí téměř 1100 km na jednu nádrž!

Nová manuální šestistupňová převodovka Renault typu PF6, která je vyvinutá na bázi převodovky PK4 koncipované pro osobní vozy, je určená pro motory 2.0 dCi 90 k a 115 k a 2.5 dCi. Umožňuje přenos točivých momentů až do 350 Nm. Úkolem vývoje bylo rovněž zvýšení spolehlivosti a životnosti. Výhody šestého převodového stupně jsou následující: umožňuje využívat potenciál naftových motorů, které disponují vysokým točivým momentem již při nízkých otáčkách; odstupňování umožňuje snížení celkového počtu otáček během jízdy a lepší využití křivky točivého momentu. Manuální šestistupňová převodovka tedy zlepšuje akcelerační pružnost při každém zařazeném stupni a zároveň snižuje spotřebu a hlučnost.

Hospodárnost v provozu

Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation byly koncipovány tak, aby garantovaly vysokou spolehlivost a životnost požadovanou velmi náročnými zákazníky. Velmi nízká spotřeba je doplněna prodlouženými servisními intervaly s výměnou oleje až po 30 000 km (nebo každoročně). Vzduchový i palivový filtr se vyměňuje po 90 000 km a řemen pohonu příslušenství po 120 000 km. Vnější plechové díly vozidla jsou galvanicky pokoveny a dutiny jsou vyplněny voskem, což společnosti Renault umožňuje poskytnout záruku proti prorezavění v délce 12 let.

Nejvyšší bezpečnost ve své kategorii

Nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation nabízejí všem pasažérům komfort a bezpečnost hodnou velkých cestovních vozů, a to díky spolehlivým jízdním vlastnostem, přesným brzdám a implementaci asistence při nouzovém brzdění.

Bezpečnější a efektivnější brzdění

Kotouče předních brzd jsou chlazeny a vybaveny dvojpístovými třmeny o průměru 40 a 45 mm.

Kotouče zadních brzd jsou doplněné třmeny se systémem automatického vymezení vůle. Tento účinný a spolehlivý brzdový systém je doplněn systémem ABS, který je sériově vybaven elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku EBV a systémem AFU (asistence při nouzovém brzdění). V závislosti na dané verzi a na zemi prodeje jsou obě vozidla k dispozici i se systémem ESP.

Jízdní vlastnosti hodné velkých cestovních vozů

Nový Trafic Passenger nabízí přesnost řízení a komfort odpružení srovnatelný s jednoprostorovými vozidly. Tyto vlastnosti jsou ještě zvýrazněny u řady nový Trafic Passenger Privilege a nový Trafic Generation díky možnosti seřízení předního odpružení. Přední náprava je vybavena stabilizační tyčí s kloubovým upevněním na sestavě pružiny a tlumiče.

Vzadu zajišťuje koncepce natáčecí nápravy a tyče typu Panhard kromě akustického komfortu garantovaného účinným filtrováním vibrací vznikajících při jízdě, rovněž dynamické chování odpovídající nejlepším jednoprostorovým vozidlům na trhu. Použití tlumičů s automatickým nastavováním v závislosti na zatížení zaručuje společně s variabilní pružností odpružení pohodu při řízení bez ohledu na charakter vozovky.

Nejvyšší stupeň pasivní bezpečnosti

Pro zajištění bezpečnosti cestujících je do vozidel nový Trafic Passenger a nový Trafic Generation montován v základní výbavě airbag řidiče a v závislosti na verzi a zemi prodeje airbag spolujezdce s deaktivací pomocí vypínače v prostoru osádky. Rovněž jsou vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy s omezovačem tahu, které jsou doplněny předpínači pásů na zadních krajních sedadlech a opěrkami hlavy na všech místech. Bezpečnostní systém může být doplněn bočními airbagy vpředu a okenními airbagy vpředu a vzadu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...