Novému Renaultu Trafic udělili odborní novináři z 20 evropských zemí po intenzivních týdenních testech titul „Van of the Year 2002“. Nový Trafic se dělí o uvedený titul s Oplem Vivaro, protože oba byly vyvinuty ve spolupráci Renaultu s General Motors Europe. Cílem této spolupráce bylo docílit společnou výrobou jednoho modelu snížení výrobních nákladů a docílit tak možnost i stanovení nižší prodejní ceny. Zatím jsou tyto modely kompletovány s roční kapacitou 86 000 vozů v továrně General Motors Europe v Lutonu, od konce tohoto roku budou vyráběny na základě investic Renaultu s Nissanem s roční kapacitou 64 000 vozů v Barceloně ve Španělsku.
Cílem při vývoji Renaultu Trafic bylo vytvořit pohyblivé hospodárné užitkové vozidlo pro převoz nákladů jak ve stanovém užitečném zatížení tak dostatečně prostorné, umožňující bezproblémovou nakládku i vykládku. Neopominutelným cílem též bylo vytvořit vozidlo bezpečné a pohodlné pro řidiče a posádku.
Jak byly splněny stanovené cíle? Vnitřní pravoúhlý prostor umožňuje účelné využití při uložení nákladu, snadnou nakládku i vykládku umožňují 1 metr široké boční posuvné dveře (z jedné nebo i obou stran) a taktéž rozměrné zadní dveře, které se dají otevřít tak, že doléhají k bokům karoserie – tedy o 270 stupňů. K usnadnění nakládky i vykládky nesporně přispívá i nízká výška podlahy nákladového prostoru nad vozovkou – pouze 54 cm.
Nový Trafic se bude dodávat se třemi variantami karoserie (skříňová dodávka, kombi a plošina s kabinou pro možnost speciálních nástaveb), ve dvou úrovních zatížení (1000 a 1200 kg) a se dvěma rozvory: 310 a 350 cm. V tomto roce bude uveden na trh Trafic se zvýšeným nákladovým prostorem – tedy se zvýšenou střechou. Nákladový prostor kratší verze Traficu má objem 5m2, delší verze pak 5,9 m2. Kratší model Traficu umožňuje bezproblémové naložení dvou palet, delší pak dokonce tří. Combi bude mít podle volby 2, 3, 5, 6, 8 nebo 9 sedadel s možností variabilního využití.
Vzhledem k tomu, že pracoviště řidiče je většinou jeho celodenním místem s nutností při rozvážkových službách vysokým počtem nastupování i vystupování, bylo s ohledem na tyto skutečnosti i vozidlo konstruováno. Přístup do kabiny byl optimalizován a pracoviště řidiče plně respektuje všechny ergonomické požadavky tak, aby minimalizovalo únavu řidiče a usnadňovalo bezpečné řízení vozu. K tomu přispívá i řadící páka umístěna na palubní desce blízko volantu. V kabině je řada schránek a držáků, schránka u spolujezdce je ochlazovaná. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, stejně tak volant.
Trafic je dodáván s dieslovým 1,9 dCi s výkonem 82 k (60 kW) s pětistupňovou převodovkou anebo 1,9 dCi s výkonem 100 k (74 kW)se šestistupňovou převodovkou. Lze zvolit též benzinový šestnáctiventilový motor 2,0 s výkonem 120 k (88 kW) též se šestistupňovou převodovkou. U obou uvedených dieslových motorů udává výrobce průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 7,4 litru, u benzinového motoru pak 9,7 l. Během tohoto roku bude nabídka motorů rozšířena o nový šestnáctiventilový dieslový motor 2,5 dCi o výkonu 133 k (98 kW) s průměrnou kombinovanou spotřebou 8,1 litru. Nízké provozní náklady ovlivňují zejména intervaly výměny oleje po 30 000 km, konstrukce motorů a převodovky na ujetí 250 000 km a 12ti letá záruka proti korozy.
V základní bezpečnostní výbavě je airbag řidiče, kotoučové brzdy na všech kolech jsou vysoce účinné: z rychlosti 100 km/h zastaví vozidlo na 43 metrech. Účinný brzdový systém je doplněn systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV již v základní výbavě. Provedené crash-testy dokázaly, že Trafic je jeden z vozů s nejlepší úrovní bezpečnosti ve své třídě.
Svým odvážným moderním designem je nový Trafic na silnice nepřehlédnutelný. Výrazný osobitý design působí přes robustnost dynamicky a zřetelně se odlišuje od tradičních užitkových vozů.
Cena Renault Traficu v kratší verzi s motorem o výkonu 60 kW je 459 900 Kč, se silnějším motorem 74 kW 499 900 Kč. Cena delší verze je o 15 000 Kč vyšší.
Po jeho zapůjčení k redakčnímu testu vám rádi sdělíme podrobnosti o jeho jízdních vlastnostech a další poznatky.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií