Nový Renault Sport R.S. 01 – závodní vozidlo s neobyčejným stylem a nestandardními výkony (podrobná informace)

Nový závodní vůz Renault Sport bude již v roce 2015 jednou z hvězd World Series by Renault ve zcela novém šampionátu Renault Sport Trophy, který bude předetapou profesionálního šampionátu GT a vytrvalostního závodu.

1rennovyzavmodelpred1000

 

 

1rennovyzavmodelzad1000

Parametry Renaultu Sport R.S. 01

– uvedené v technické dokumentaci spolu s karbonovou konstrukcí o hmotnosti nižší než 1 100 kg poháněné motorem o výkonu přes 500 k jsou obrazem špičkových odborných zkušeností sportovní divize Renault Sport. S tímto motorem dosáhne Renault Sport R.S. 01 rychlosti přes 300 km/h.

RENAULT SPORT R.S. 01 je neobyčejné závodní vozidlo s čistým sportovním duchem GT. Slibuje nádherné zážitky z řízení. Sportovní schopnosti vozu Renault Sport R.S. 01 na nejvyšší úrovni svědčí o obrovském know-how sportovní divize Renault Sport a o její schopnosti vyvíjet závodní vozidla, která odhalí budoucí šampiony v závodu GT nebo ve vytrvalostním závodu.

Exteriér

Renault Sport R.S. 01 má podobně jako všechna vozidla Renault navržená pod vedením Laurense van den Ackera zvýrazněný vystouplý kosočtverec, který je neoddělitelnou součástí přední části vozidla. Úctyhodná šířka 2 000 mm při výšce 1 116 mm je zvýrazněna charakteristickými LED světlomety pro denní svícení umístěnými podél kanálů chlazení brzd. Uprostřed masky je nasáván vzduch a je veden přídí podvozku k oběma chladičům vody. Tento proud je odváděn extr na kapotě. Takto vytvořený podtlak zvyšuje přítlak na předek vozidla. Mohutná lamela, která přivádí vzduch do spodního rozdělovače, a stupňovitě uspořádaný plochý spodek vylepšují aerodynamiku v přední části vozidla. Obě žebra umístěná na boku nárazníku vytváří víry, které omezují turbulence otáčejících se kol.

Snížený profil, který je zvýrazněný běžným grafickým motivem světlometů s postranními otvory pro vstup vzduchu, je charakteristický pro vozidla GT se zadním středovým motorem. Nevyrovnanost převisů je způsobena architekturou vozidla a optimalizovaným rozložením hmotností. Zasklení protažené až ke křídlu a zakřivený tvar zadní kapoty zdůrazňují nekompromisní vzhled.

Svými zaoblenými tvary se Renault Sport R.S. 01 hlásí ke konceptu vozidla DeZir představeného v roce 2010. Designer Akio Shimizu se v přípravné studii rovněž inspiroval Renaultem Étoile filante (Padající hvězda) – sběratelem rekordů, který v roce 1956 překonal na solném jezeře v Bonneville rychlost 300 km/h!

Proud čerstvého vzduchu vedený spodním rozdělovačem vyúsťuje do extraktorů umístěných v zadní části předních kol. Jejich reliéf se podél dveří mění a přetvoří se na přívodní kanály výměníků tepla. Tyto komponenty umožňují optimální ochlazení turbokompresorů.

Výkon a výrazná identita zadní části

Zadní difuzor nad nastavitelným křídlem přitiskne Renaulta Sport R.S. 01 k závodní dráze odvodem vzduchu proudícího pod plochým spodkem. Obrovskou výhodou tohoto zařízení je, že nevytváří aerodynamický odpor, a tudíž nemá vliv na maximální rychlost.

Nad difuzorem je dvojitá koncovka výfuku a LED světla, která dovršují originální světelný podpis rozprostírající se téměř po celé šířce Renaultu Sport R.S. 01.

Aerodynamické výkony jako u monopostu

Propracovaná aerodynamika umožňuje Renaultu Sport R.S. 01 dosáhnout výjimečných výkonů, překonat vozy kategorie GT3 a přiblížit se vozům DTM. Hodnoty Cy (součinitel vztlaku) a Cx (součinitel odporu) jsou podobné jako u Formule Renault 3,5. Aerodynamický přítlak 1,7 tun při maximální rychlosti 300 km/h odpovídá přítlaku Formule Renault 3,5, která je referenčním monopostem závodu World Series by Renault.

3 otázky pro… Erica Diemerta ředitele designu divize Renault Sport Technologies

Jaká byla očekávání ohledně designu Renaultu Sport R.S. 01?

„Přáním divize Renault Sport Technologies bylo vyvinout automobil prozkoumávající novou oblast týkající se výkonnosti. Bylo tedy důležité, aby se tato dynamičnost projevila v estetice. Renault Sport R.S. 01 musel také vybočit z řady, aby se stal symbolickým výrobkem značky. Proto jsme sériové výrobní řady zcela opustili. Tento přístup ve spojení s vytvořením konceptu vozidla a volným polem působnosti vyvolaly v našem týmu velké nadšení.“

Které významné etapy provázely model vozu představovaného na autosalonu v Moskvě?

„Veškeré projekty, na kterých pracujeme, začínají interní soutěží. Šestnáct designerů naší sítě v designových střediscích ve Francii a v zahraničí se 22. listopadu 2013 pustilo do skutečné fáze tvorby. Po třech týdnech jsme vybrali řešení Akia Shimizua, mladého Japonce z externího designového studia v Gyancourtu. Jeho návrhy zaujaly svým silným výrazem a bezprostředním vztahem s identitou Renaultu. Jeho náčrty byly vytvořeny jako digitální model. Tato etapa nám umožnila přejít do technické fáze, ve které probíhaly krátké výměny mezi týmy Renault Sport Technologies a Dallara. Výzva tedy spočívala v nalezení té nejlepší možné rovnováhy mezi estetickým očekáváním a aerodynamickými požadavky. Opakované výpočty CFD potvrdily výkonnost. Model byl následně vyfrézován ve skutečné velikosti, což je rozhodující etapa pro ověření rozměrů a chování automobilu. Byli jsme utvrzeni v našem výběru a následně provedené změny se týkaly zejména přesného vytvoření rozměrů karoserie, otvorů pro vstup vzduchu a ostatních extraktorů. Definitivní design byl schválen 25. dubna tohoto roku.“

Jak hodnotíte tento výsledek?

„Nejprve je třeba zdůraznit, že celá tato práce byla provedena za pět měsíců, což je na sériové projekty, na kterých obvykle pracujeme, mimořádně krátká doba. Renault Sport R.S.01 je výsledkem úspěšné souhry v rámci značné naléhavosti spojené s nalezením výkonnosti na nejvyšší úrovni. S odstupem času se ukazuje, že aerodynamika bude určitě v hojné míře řídit, ale především stimulovat naši tvořivost! Celý náš tým je na konečný produkt velmi hrdý. Nyní s netrpělivostí čekáváme, až naše vozy uvidíme na startovní listině prvního závodu!“

Komplex odborných znalostí divize Renault Sport

Technické parametry Renaultu Sport R.S. 01 odpovídají jeho neobyčejnému vzhledu. Karbonová konstrukce, která zajišťuje pilotovi velkou bezpečnost, se může pochlubit hmotností pouhých 1 100 kg. Motor Nismo V6 3,8 l biturbo s výkonem přes 500 k umístěný v zadní středové poloze je spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou Sadev. Renault Sport R.S. 01 spolu s karbonovými brzdami a specifickými pneumatikami Michelin soustřeďuje veškeré odborné znalosti divize Renault Sport Technologies.

Bezpečnostní normy LMP1 pro karbonovou konstrukci

Pro dosažení cíle v oblasti hmotnosti a bezpečnosti se výběr konstrukce z karbonového vlákna nabízel sám od sebe. Studií a výrobou podvozku byla podobně jako u Formule Renault 3,5 pověřena italská firma Dallara. „Vana“ s integrovanou palivovou nádrží o objemu 150 litrů má v horní části umístěnou ochrannou ocelovou klec. Deformovatelná konstrukce v přední části absorbuje energii v případě čelního nárazu. Její vzhled ve tvaru přídě zvyšuje aerodynamickou účinnost vozu. Další „crash box“, který plní stejnou funkci v zadní části vozidla, je připevněn k převodovce. Sestava byla navržena s ohledem na dodržování norem FIA LMP1 2014 a zajištění vysoké úrovně bezpečnosti. Bezpečnostní zařízení je doplněno výsuvným sloupkem řízení, sportovním sedadlem Sabelt a šestibodovým postrojovým bezpečnostním pásem kompatibilním se systémem HANS®. U polonosné konstrukce je motor připevněn ke karbonové konstrukci na straně rozvodu a horní prvky jsou spojeny s ochrannou klecí.

Motor V6 3,8 l biturbo přichystaný divizí Nismo je převzatý z Nissanu GT-R.

Vzhledem k sériové výrobě se hlavní úprava týká namontování suché klikové skříně zajišťující mazání i při dlouhých záběrech. Elektronická skříňka Pectel je vybavena funkcí na řízení prokluzu. Tlak turbokompresoru je upraven pro zajištění výkonu přes 500 k a maximálního točivého momentu přes 600 Nm. Tyto výkony umísťují Renaulta Sport R.S. 01 mezi kategorii GT3 a kategorii DTM.

Sedmistupňová sekvenční převodovka

Motor Nismo je spojen se sedmistupňovou podélnou převodovkou od společnosti Sadev. Vzhledem k neustálé kontrole rozpočtu budou tytéž poměry použity pro všechny okruhy. Bude však možné jednoduché nastavení předpětí diferenciálu s uzávěrkou. Sekvenční řazení pomocí pádel na volantu je řízeno elektrickým aktuátorem XAP. Spojka vyvinutá speciálně společností ZF Race Engineering bude vybavena zařízením proti blokování a bude mít prodlouženou životnost.

Nápravy podporující účinnost

Podstatné stlačování nápravy je způsobeno aerodynamickým přítlakem a podle toho jsou navržena zavěšení. Po vzoru závodních prototypů převzala architektura klasické dvojité trojúhelníkové rameno s tlačnými tyčemi a tlumiči Öhlins. Tyto sestavy s nastavitelným stlačením a uvolněním jsou umístěny po obou stranách konstrukce vpředu a podélně nad převodovkou vzadu.

Brzdový systém spojuje karbonové kotouče PFC Brakes o průměru 380 mm a šestipístkové třmeny. Tato volba je výborným kompromisem mezi účinností a vytrvalostí. RENAULT SPORT R.S. 01 je vybaven také systémem ABS Bosch Motorsport.

Michelin, který je partnerem divize Renault Sport Technologies pro všechny jeho závodní produkty, vyvinul 18palcové specifické pneumatiky. Jsou namontovány na ráfky se zcela novým designem a upevněny centrální maticí.

Renault Sport, který již 40 let organizuje automobilové závody

– prochází s Renaultem Sport R.S. 01 novou etapou a otevírá nový prostor pro soutěžení zákazníků a pro odhalení mladých talentů mezi piloty a amatéry. Tento nový závodní vůz se bude vyvíjet na míru v rámci šampionátu Renault Sport Trophy. Tato monotypová série, která bude od roku 2015 součástí šampionátu World Series by Renault, vytvoří nové odvětví otevřené posádkám „Pro-Am“, které bude považováno za opravdový můstek k šampionátům GT, DTM, ELMS a WEC.

Le Renault Sport Trophy – novinka sezony 2015

„Renault Sport R.S. 01 je produkt, který představuje začátek nové řady, a proto jsme zvolili tento název na počest každé první Formule 1 Renaultu.

Chtěli jsme navrhnout nejlepší závodní vůz s cílem objevit nejlepší talenty a připravit budoucí generaci pilotů. RENAULT SPORT R.S. 01 je vůz s nestandardními výkony a závody World Series by Renault vytvoří jeho šperkovnici. Začali jsme z čistého stolu, abychom vymysleli Renault Sport Trophy – atraktivní mistrovství v současném celkovém pohledu na automobilový sport. S posádkami „Pro-Am“ a se sportovním programem kombinujícím sprint a vytrvalost jsme vytvořili můstek k vyšším seriálům.“ Patrice Ratti (generální ředitel sportovní divize Renault Sport Technologies)

Poté co Renault Sport Technologies vytvořil nejúčinnější odvětví monopostu, uvažuje o vytvoření nové nabídky pro sedany. Renault Sport Trophy vybuduje opravdovou lávku mezi závody Clio Cup a profesionálními šampionáty, jako je např. WEC, DTM a japonský Super GT, kterou využijí jak piloti s referencí, tak i „gentlemen drivers“.

Sezona 2015 bude otevřena dvaceti posádkám „Pro-Am“ klasifikovaných podle pravidel světového vytrvalostního šampionátu Championnat du Monde d’Endurance FIA (WEC). K příležitosti setkání World Series by Renault budou soupeři moci maximalizovat svůj čas na dráze tím, že se utkají ve skutečném monotypovém šampionátu nazvaném Renault Sport Trophy. V současnosti se jízdní časy odhadují na více než 4 hodiny na vůz a na pilota a jsou rozděleny na 3 víkendové dny.

Šampionát Renault Sport Trophy využije veškerých odborných znalostí Renaultu v oblasti pořádání závodů s upřednostněním technické rovnosti, sportovní etiky a řízení nákladů. Technické parametry Renaultu Sport R.S. 01 umožňují technickou kontrolu jednou za dvě sezony, čímž přispívají k řízení provozních nákladů.

Můstek do Japonska a do Le Mans!

Renault Sport Technologies se svými partnery připravil kromě cílových cen odměňujících nejlepší piloty a mužstva v každé části závodu také velmi atraktivní dotace na konci sezony.

Šampionovi v kategorii „Pro“ budou nabídnuty služby v rámci kompletního přípravného programu (simulátor, fyzická příprava, mediální trénink…) s ohledem na „rookie test“ s oficiálním týmem Nismo na japonském šampionátu Super GT. Pokud tento pilot prokáže patřičné kvality, bude moci ve své kariéře pokračovat uvnitř mimořádně soutěživé disciplíny.

Šampion „Am“ získá také atraktivní dotaci, bude moci usednout za volant prototypu LMP2 a utkat se v závodu 24 Heures du Mans 2016 (24 hodin v Le Mans 2016).

Šampionát World Series by Renault: velká událost motoristického sportu!

Do motoristického sportu je Renault zapojen již 115 let, je sběratelem vítězství v závodech a nejprestižnějších disciplínách počínaje Rallye Monte-Carlo, přes Formuli 1 a konče 24 Heures du Mans, ze kterých si odnesl dvanáct světových titulů! Renault Sport, který byl již před více než 40 lety předchůdcem monotypových formulí, je stále v této oblasti referencí.

Šampionát World Series by Renault založený v roce 2005 znovu tuto disciplínu objevil. Veřejnost nebyla zklamána, jelikož 5,5 milionu diváků již odpovědělo na výzvu „kosočtverce“. Tyto události „Free, Fast & Fun“ jsou založeny na pevném základě:

  • mezinárodní šampionáty na vysoké úrovni: Formula Renault 3,5 Series, Eurocup Formula Renault 2,0 a Eurocup Clio,
  • předvádění na dráze např. Infiniti Red Bull Racing F1 Show a Renault Classic Show,
  • rodinné aktivity (pitstop challenge, pilotážní simulátory, výstavy, vesnice pro děti…),
  • vstup pro veřejnost na tribuny a do paddocku zdarma,
  • významný mediální ohlas s živým televizním vysíláním na kanálu Eurosport a na mnoha jiných televizních kanálech ve světě.

Odhalení vozidla Renault Sport R.S. 01 při příležitosti konání autosalonu v Moskvě je pro Renault symbolickým okamžikem

Motoristický sport má u ruské veřejnosti zvláštní ohlas a je vynikajícím šiřitelem image Renaultu na tomto trhu. A Renault Sport je v této oblasti již několik let velmi aktivní jakožto průkopník v pořádání nebo účasti na různých motoristických událostech v Rusku.

V roce 2012 byl šampionát World Series by Renault první mezinárodní sérií na okruhu v Rusku na trati Moscow Raceway. Ve dnech 28. a 29. června tohoto roku se přes 78 000 diváků shromáždilo kolem tratě, aby oslavili vítězství Sergeye Sirotkina ve Formuli Renault 3,5 Series. Tento mladý nadějný pilot se možná brzy vyrovná svému krajanovi Daniilovi Kvyatovi, který v Eurocupu Formule Renault 2,0 v roce 2012 skončil druhý a dnes je jezdcem stáje Scuderia Toro Rosso-Renault formule 1.

„V roce 2012 byl šampionát Word Series by Renault prvním závodem na okruhu Moscow Raceway. Již tři roky podporujeme rozvoj motoristického sportu v této zemi. Před několika týdny byla ruská etapa pro diváky každého věku opravdovou slavností. Zábavný program na okruhu a ve vesnici Renault přilákal fanoušky a rodinné publikum, kteří mohli zdarma využít zábavných aktivit na trati i mimo ni.“ Fabrice Cambolive (Obchodní ředitel Renaultu v Rusku)

Technické parametry – Renault Sport R.S. 01

  • Podvozek: karbonová konstrukce a bezpečnostní ocelová klec Dallara
  • Bezpečnost: konstrukce, bezpečnostní klec a deformovatelné prvky splňující normy FIA LMP1 2014, výsuvný sloupek řízení, sedadlo Sabelt splňující normu FIA 8862/2009
  • Karoserie: kompozitní materiály
  • Aerodynamické prvky: lamela a přední rozdělovač, stupňovitě uspořádaný plochý spodek, difuzor a zadní křídlo
  • Motor: Nismo V6 – 24 ventilů – 3 799 cm3
  • Umístění: podélně v zadní středové poloze
  • Plnění: 2 turbokompresory
  • Maximální výkon: 500 k
  • Maximální točivý moment: 600 Nm
  • Nejvyšší otáčky: 6 800 ot/min
  • Elektronické řízení: Pectel SQ6M se řízením prokluzu
  • Získávání dat: Cosworth ICD Pro
  • Náhon: zadní
  • Převodovka: sekvenční 7stupňová Sadev + zpětný chod
  • Řazení: XAP poloautomatické s pádly na volantu
  • Diferenciál: s omezeným prokluzem
  • Spojka: ZF Race Engineering s dlouhou životností a zařízením proti blokování.
  • Nápravy a zavěšení
  • Zavěšení: dvojitá trojúhelníková ramena nad sebou + tlačné tyče
  • Tlumiče Öhlins, obousměrné nastavitelné
  • Brzdy Karbonové kotouče PFC Brakes 380 mm, 6pístkové třmeny, systém ABS Bosch
  • Řízení Hydraulický posilovač
  • Kola
  • Ráfky Braid s centrálním upevněním
  • Pneumatiky: Michelin 30/68 x R18 (přední) a 31/71 x R18 (zadní)
  • Rozměry, hmotnost a objem
  • Délka 4710 mm, šířka 2000 mm, výška 1116 mm
  • Rozvor 2744 mm
  • Rozchod: přední 1675, zadní1624 mm
  • Palivová nádrž: 150 litrů
  • Hmotnost: 1100 kg

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...