Nový Renault Fluence v prodeji na našem trhu (podrobná informace)

Nová verze sedanu Renault Fluence má elegantní design, je komfortnější, prostornější a klade důraz na technologii a kvalitní zpracování.

Nový Renault Fluence v prodeji na našem trhu (podrobná informace)
Nový Renault Fluence v prodeji na našem trhu (podrobná informace)
Nový Renault Fluence v prodeji na našem trhu (podrobná informace)

Renault Fluence byl uvedený na trh na konci roku 2009. S celkovým počtem 255 000 vozidel v provozu ve více než 80 zemí světa se rychle stal neodmyslitelnou součástí každého trhu.

Nový Renault Fluence

– byl poprvé představen na autosalónu v Istanbulu v listopadu 2012. Tato nová verze se yyrábí v závodu Oyak-Renault v Burse (Turecko). Prodej Fluence bude zahájen postupně v průběhu letošního roku v zemích celého světa.

Výraznější a dynamičtější styl

Vyvážené a velkorysé rozměry 4 622 mm na délku, rozvor 2 703 mm, 1 489 mm na výšku a 1 809 na šířku, tyto zařaďují nový Renault Fluence do světa velkých tříprostorových sedanů. Nový Fluence se vyznačuje moderním stylem a identifikační přídí značky s výraznější dynamičností. V interiéru se opakují prvky předchozí verze, které jsou však propracovanější.

Technologie v podobě různých palubních asistentů

Nový Renault Fluence nabízí špičkovou technologickou výbavu, jejímž cílem je usnadnit řízení. Řidič má k dispozici asistenta rozjezdu do svahu, elektronickou parkovací brzdu a tempomat a omezovač.

Hospodárné a výkonné motory

  • 4 vznětové verze, nový motor 1.6 dCi 130 BVM6 a i nadále 1.5 dCi 90 BVM5, 1.5 dCi 110 BVM6, 1.5 dCi 110 EDC.
  • zážehovou verzi, 1.6 16v 110 BVM5
  • 6stupňová převodovka s dvojitou spojkou EDC (Efficiant Dual Clutch)

Dynamičnost

Čelní část je zhodnocena zvětšeným logem umístěným na černém lesklém pozadí. Nové křivky a plné tvary vozu jsou ztělesněním dynamičtějšího a sebevědomějšího stylu. Na obou stranách kosočtverce podtrhují statutární charakter nového vozu Fluence dvě chromované lišty.

Design předního nárazníku působí robustněji a má široké, ve spodní části rozšířené sání vzduchu. Mlhová světla jsou zasazena v černém lesklém pozadí, které je jakýmsi prodloužením tohoto dolního sání vzduchu, čímž propůjčují přední části sportovní vzhled. A nakonec podběhy kol zmenšené až na 2 cm v porovnání s předchozí verzí přidávají novému vozu Fluence ještě více na dynamičnosti.

Vnitřní část světlometů byla přepracována pro luxusnější a expresivnější vzhled. Světlo je vybaveno čočkou, která rozšiřuje světelný paprsek a zajišťuje vysoce kvalitní osvětlení v noci.

Moderní a technický styl je rovněž zastoupen u dlouhých a úzkých světel LED pro denní svícení, která vozidlo opticky rozšiřují.

Nový Renault Fluence se vyznačuje přítomností četných černých lesklých prvků (spodní mřížka sání vzduchu, sloupky B, atd.), lesklým nebo saténovým chromem (kliky dveří, linie pásu karoserie, pás na víku zavazadlového prostoru atd.).

Nová Fluence je od svého uvedení na trh nabízena v 10 různých barevných odstínech, z toho jsou 4 nové (2 matné a 2 metalické odstíny). Byla renovována celá řada ozdobných krytů a ráfků:

Interiér je ztělesněním technologie

Palubní deska se skládá z velkého kulatého displeje LEDn s digitálním zobrazením. Zobrazuje zejména rychlost v digitálním formátu a instrukce parkovacího asistenta. Bílý kruh okolo displeje LCD je určen pro ukazatele tempomatu a omezovače rychlosti.

„Letecká“ palubní deska s čistými a propracovanými liniemi je zdůrazněna širokým ozdobným pásem obohaceným dle verzí chromovanou lištou. Kvalita materiálů a montáže je vysoká: kryt palubní desky je jemný na dotek a odolný vůči každodennímu používání, jakož i vůči slunečním paprskům.

Již od první úrovně výbavy je interiér vybaven lesklými chromovanými prvky na obrubách přístrojů, hlavě a základně řadicí páky, tak i na klikách dveří. Sedadla jsou pro vyšší rafinovanost opatřena dvojitým prošitím.

Dekorační prvky se liší v závislosti na ladění interiéru a úrovních výbavy. Zákazník si může vybrat světle béžové ladění vyzařující eleganci a luxus nebo ladění v tmavém karbonu ve sportovnějším duchu. V katalogu se objevují nová čalounění:

  • tkaninové čalounění v béžové nebo tmavě karbonové barvě:
  • kombinované čalounění z černé tkaniny a umělé kůže ve velmi tmavé karbonové barvě, olemované ozdobnou dutinkou:
  • kombinované čalounění z béžové tkaniny a umělé béžové kůže s olemováním z kouřově šedé dutinky:
  • čalounění z černé kůže (za příplatek) a čalounění z béžové kůže (za příplatek):

Technologie v podobě různých palubních asistentů

Nový Renault Fluence nabízí špičkovou technologickou výbavu, jejímž cílem je usnadnit řízení. Řidič má k dispozici asistent rozjedu do svahu elektronickou parkovací brzdu nebo ještě tempomat a omezovač rychlosti.

Nová řada audio

V základu je nový Fluence vybaven systémem R-Plug & Radio. Tento systém audio o výkonu 4 x 20 W se skládá z třířádkového displeje, mechaniky CE kompatibilní s formátem MP3, zdířek AUX a USB v čelním panelu a ovladačů na volantu.

Je vybaven technologií Bluetooth®, která na jedné straně umožňuje telefonování hands-free se synchronizací adresáře a historie volání a na straně druhé poslech hudby z přenosných zařízení prostřednictvím audio streamingu.

R-Plug & Radio + sada výbavy Expression. Tento systém je kromě výše uvedených funkcí vybaven třířádkovým vzdáleným displejem. Zákazník si může zvolit kvalitní třídimenzionální zvuk; „3D Sound by Arkamys®“. Tento proces umožňuje díky digitálnímu zpracování signálu věrnější reprodukci zdroje audio.

Technologie pro usnadnění řízení:

Pro zamknutí a odemknutí dveří nového vozu Fluence bez hands-free karty (za příplatek nebo jako standard dle úrovně výbavy)…

Zamknutí dveří se aktivuje a deaktivuje s hands-free kartou v kapse. Zamknutí se aktivuje na základě zvukového signálu, který je vyslán poté, co se řidič vzdálí od vozidla.

… a pro nastartování vozidla bez vložení karty

Po naistalování karty do vozidla již není nutné ji znovu hledat, stačí stisknout tlačítko start a současně sešlápnout brzdový nebo spojkový pedál.

Pro snadné parkování

Parkovací asistent se skládá z 8 snímačů integrovaných diskrétně do předního a zadního nárazníku nového vozu Renault. Během parkovacích manévrů detekují blízkou překážku vpředu, vzadu a po stranách. Díky dynamickému schématu zobrazenému v centrální části palubní desky vidí řidič činnost každého snímače v reálném čase. Akustická zpětná vazba je řízena inteligentně: například zvuk ze snímače umístěného na krajích nárazníků se při parkování podél zdi deaktivuje. Hlasitost alarmu může být modulována dle 5 úrovní.

Aby ruční brzda nepředstavovala žádné omezení.

Díky poloautomatické parkovací brzdě již nemusíte myslet na zatažení a uvolnění ruční brzdy. U nového vozu Renault Fluence se zatáhne automaticky po vypnutí zapalování. Po nastartování motoru se po akceleraci ruční brzda automaticky uvolní.

Pro rozjezd ve svahu bez ruční brzdy a bez stresu

Systém asistenta pro rozjezd do svahu (k dispozici pouze u dCi 110 EDC) automaticky uchovává tlak na brzdy po dobu několika sekund, které má řidič k dispozici, aby uvolnil brzdový pedál a v klidu sešlápnul pedál akcelerace, aniž by vozidlo couvlo.

Pro zachování konstantní rychlosti bez sešlápnutí pedálu akcelerace

Fluence je ve standardu vybaven tempomatem a omezovačem, dle úrovně výbavy. Tempomat udržuje vozidlo v rychlosti nastavené řidičem, aniž by řidič musel sešlapovat pedál akcelerace. Funkce se vynuluje po sešlápnutí brzdového pedálu nebo pedálu akcelerace. Režim „omezovač“ umožňuje řidiči vyhnout se neúmyslnému překročení nastavené rychlosti. Vynuluje se stejným způsobem jako tempomat.

Útulný a komfortní interiér

Velkorysejší prostor než u vozidel stejné kategorie: S šířkou v oblasti loktů 1 480 mm vpředu a 1 475 mm vzadu jsou vnitřní rozměry na velmi dobré úrovni. Na zadních sedadlech mají cestující díky 220 mm prostoru pro kolena nejvíc místa v dané kategorii.

Ergonomické stanoviště řidiče

Každý řidič si díky četným a přístupným nastavením může zvolit nejvhodnější polohu pro řízení:

  • sklon opěradla sedadla,nastavení výšky a sklonu opěrky hlavy (dle verze),
  • nastavení výšky sedadla řidiče v rozsahu 70 mm (+/- 35 mm) a podélné nastavení v rozsahu 240 mm,
  • bederní opěrka (od verze Dynamique),
  • nastavení hloubky a výšky volantu (od verze Dynamique – v kombinaci s hands-free kartou).
  • Více než 23 litrů úložného prostoru v interiéru
  • Stejně jako předchozí verze má i nový Renault Fluence více než 23 litrů úložného prostoru, z toho zejména:
  • osvětlenou přihrádku na straně spolujezdce o objemu 9 litrů,
  • úložný prostor pod středovou loketní opěrkou o objemu 2,2 litru,
  • úložné prostory v předních dveřích, každý o objemu 2,6 litru.

Objem zavazadlového prostoru 530 l je mezi nejlepšími v dané kategorii. Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje nízká výška nakládky (727 mm) a široký prostor (1 020 mm) díky zabudování části zadních světel do víka zavazadlového prostoru. Zadní lavicové sedadlo sklopné v poměru 2/3 – 1/3 umožňuje přizpůsobit ložný objem v případě dlouhých a neskladných předmětů.

Klimatizace

Nový Renault Fluence je vybaven prvotřídní klimatizací, zejména pokud jde o náročné podmínky spojené se slunečním zářením a vlhkostí. Výdechy jsou umístěny pod čelním oknem, ve středové části a na krajích palubní desky.

Dvouzónová automatická klimatizace je nabízena ve standardu u nejvyšších úrovní výbav. Řidič a spolujezdec vpředu mohou teplotu nastavit individuálně. Požadovaná úroveň ventilace je nastavitelná prostřednictvím ovladačů „soft/auto/fast“.

  • Režim „auto“ optimalizuje tepelný a akustický komfort a rychlost regulace,
  • režim „soft“ zaručuje difúzní a klidnou atmosféru,
  • režim „fast“ zajistí rychlé vyvětrání celého interiéru.

Přídavný větrák umístěný vzadu na středové konzoly zlepšuje tepelný komfort zadních míst.

Hospodárné a výkonné motory

Řadu motorů spojují šetrnost a radost z jízdy:

  • 4 vznětové verze; nový motor 1.6 dCi 130 BVM6 a i nadále motory 1.5 dCi 90 BVM5, 1.5 dCi 110 BVM6, 1.5 dCi 110 EDC.
  • 1 zážehová verze; 1.6 16v 110 BVM5
  • 6stupňová převodovka s dvojitou spojkou EDC (Efficient Dual Clutch)

1.6 dCi 130, zkušenosti z F1 ve službách standardu

Novinkou je nový vznětový motor 1.6 dCi 130. Koncepce tohoto motoru byla poprvé použita u vozu Renault Scénic v roce 2011 a vychází ze zkušeností Philippa Coblence, konstruktéra motoru V10, kterým byly vybaveny jednomístné automobily Williams Renault v 90. letech. Je dědicem četných prvků odvozených od zkušeností firmy Renault ve Formuli 1, jako je čtvercová konstrukce, transversální cirkulace vody nebo segmenty s geometrií U-flex. Během jeho konstrukce bylo podáno 30 patentů.

Motor 1.6 dCi 130 sestrojený zejména pro radost z jízdy je nejvýkonnějším vznětovým motorem v dané kategorii. Jeho výkon činí 130 k při zdvihovém objemu 1 598 cm3. Velký krouticí moment 320 Nm, který je k dispozici z 80 % od 1 750 ot./min a ve velkém rozpětí, umožňuje přímé a účinné rozběhy pro skutečnou radost z jízdy. Motor dCi 130 má na vznětový motor vysokou maximální rychlost, rychle dosahuje otáček až 4 500 ot./min a poskytuje radost z jízdy srovnatelnou s motorem o vyšším zdvihovém objemu.

Nízký zdvihový objem a četné technologické inovace umožňují velmi nízkou spotřebu 4,6 l/100 km v kombinovaném cyklu a díky emisím pouhých 119 g CO2/km4 má právo na podpis Renault eco2. Sníženy jsou i náklady na údržbu díky bezúdržbovému klínovému řemenu s trvanlivostí po celou dobu životnosti motoru.

Díky spolupráci mezi mechanickým inženýrstvím Renault a Renault Sport F1 vychází Renault dCi 130 ze zkušeností a znalostí nabytých motoráři Renault na závodní dráze v oblasti snižování tření, spolehlivosti a robustnosti.

Kromě technologií z výzkumu a vývoje s lidmi z Renaultu Sport F1 je tento motor vybaven:

  • systémem recirkulace výfukových plynů ve studeném okruhu (EGR Basse Pression),
  • technologií termomanagementu,
  • olejovým čerpadlem s variabilním průtokem,
  • technologií variabilního víření,
  • systémem vícenásobného vstřikování umožňujícím optimalizovat regeneraci filtru pevných částic.

Nabídka diesel obsahuje rovněž motor 1.5 dCi (1 461 cm3), který je velmi známý pro svoji střídmost a radost z jízdy. Má dvě úrovně výkonu: 90 a 110 k. Díky nízkým úrovním emisí CO2 (115 g/km a 120 g/km) si tyto motory zasloužily podpis Renault eco2.

Motor dCi 110 lze kombinovat s 6stupňovou automatickou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Tato převodovka s dvojitou spojkou nabízí:

  • komfortní používání a řízení, které jsou zároveň přesné, hladké a reaktivní, s okamžitou odezvou na požadavky řidiče.
  • Automatické, rychlé a hladké změny převodových stupňů,
  • emise CO2 a spotřebu srovnatelné s manuální převodovkou.

Podvozek nového vozu Renault Fluence spojuje účinnost, komfort a radost z jízdy. Nápravy jsou kombinací pevného vedení a vysoké schopnosti absorpce vibrací a hluku.

Nový Renault Fluence je vybaven šasi první verze. Přední náprava je typu pseudo McPherson se spodním trojúhelníkovým ramenem a stabilizátorem o průměru 22 mm. Zadní náprava je uložena pružně s programovanou deformací. Díky flexibilitě pružiny odpružení 19,5 mm/100DaN vpředu a 20,2 mm/100DaN vzadu v kombinaci s výkonem tlumení jsou plně absorbovány vertikální pohyby a optimalizováno chování karoserie. Úhel náklonu je 0,42° (při příčném zrychlení 1m/s2), zatímco průměr na trhu je 0,45°.

Kvalita a bezpečnost

Nový Renault Fluence čerpá ze silných stránek svého předchozího modelu v oblasti kvality a bezpečnosti. Tento model byl předmětem pečlivé konstrukce, aby odpovídal specifickým potřebám mezinárodních trhů.

Spolehlivost a trvanlivost testované během extrémních zátěžových zkoušek

Během své vývojové fáze byla první verze vozu Renault Fluence podrobena četným zátěžovým zkouškám v extrémních podmínkách jízdy (teplo, zima, nekvalitní vozovky, prach atd.). Více než 100 testovacích vozů ujelo za účelem doladění vozidla téměř 5 milionů kilometrů. Vzhledem k náročným silničním podmínkám některých zemí prodeje byly standardní testy doplněny o další kontrolní body.

Bezpečnost od první úrovně výbavy

Nový Renault Fluence má od první úrovně výbavy:

  • ABS s elektronickým rozdělením brzdného tlaku,
  • asistent nouzového brzdění a automatické rozsvícení varovných světel,
  • navíječe tříbodových bezpečnostních pásů s předpínačem a omezovačem napínací síly na předních sedadlech,
  • navíječe pásů s omezovačem napínací síly na třech zadních sedadlech,
  • airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy thorax vpředu
  • kontrolku zapnutí bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce,
  • 2 tříbodové konstrukce Isofix na bočních zadních sedadlech,
  • čočkové světlomety.

Čočkové světlomety nabízejí vynikající kvalitu osvětlení v noci pro vyšší bezpečnost jízdy.

  • Homogennější intenzita osvětlení,
  • noční vidění je lepší zejména po stranách,
  • menší oslňování protijedoucích vozidel.

Vedle této základní výbavy jsou k dispozici jako standardní výbava nebo za příplatek dle úrovně výbavy a země prodeje:

  • ESP s řízením při průjezdu zatáčkou,
  • okenní airbagy vpředu a vzadu.

Fluence dobývá svět

Renault Fluence ztělesňuje krásný příběh tříprostorového sedanu s mezinárodním určením: v současnosti se vyrábí v pěti zemích po celém světě (Koreji, Turecku, Rusku, Argentině, Indii) a prodává se ve více než 80 zemích.

Trh s tříprostorovými vozy, jehož je Renault Fluence součástí, je nejdůležitější na světě. Prvním trhem vozu Renault Fluence je nyní Turecko (které představuje 22 % z celkového počtu vozů Fluence prodaných ve světě – údaje z konce června 2012). Fluence je v této zemi lídr v segmentu tříprostorových vozů.

Vše začalo v Koreji v roce 2008

Příběh vozu Fluence začíná v Koreji. Vůz byl od samého počátku zkonstruován pro mezinárodní uplatnění, nejdříve byl od června 2008 vyráběn v závodě v Busanu pod značkou Renault Samsung Motors, což je místní značka Renault v Koreji. Jméno vozu v Koreji: SM3, facelift byl realizován v září 2012.

Turecko v roce 2009

Renault Fluence získává dobyvatelský status světového vozu od listopadu 2009, kdy začíná sjíždět z výrobních pásů závodu v turecké Burse. Geografická situace Turecka umožňuje prodej vozu Fluence v Turecku, Rusku, Rumunsku, ale i na všech trzích střední Evropy, jakož i na trzích ve Středomoří. V Turecku se z vozu Fluence rychle stává vlajková loď značky Renault.

Rusko, Argentina v roce 2010

Nová etapa je zahájena se spuštěním výroby vozu Fluence v Argentině (v závodě v Cordobě) v prosinci 2010 a v Rusku (závod Avtoframos v Moskvě) v dubnu 2011. V těch zemích Fluence rozšířil a obohatil řadu Renault a posílil tak image značky.

Brazílie v roce 2011

Brazílie prodává vozy Fluence vyrobené v Argentině od února 2011, kdy se vůz stává symbolem nového designu a kvality a získává četná ocenění. Poslední událost v čase: odhalení vozu Fluence GT, sportovní a velmi žádaná verze, na autosalónu v Sao Paulo dne 22. října 2012.

Kurz směr Indie v roce 2011

Od května 2011 je Fluence vyráběn v závodě aliance Renault-Nissan v Chennai a začíná dobývat indický trh. „Uvedení vozu Fluence na indický trh znamená začátek rozsáhlé ofenzivy na trhu, který je jedním z pilířů vývoje Renaultu na mezinárodní úrovni v rámci Renault 2016- Drive the Change,“ říká Marc Nassif, generální ředitel Renault v Indii.

Renault Fluence získává ocenění „sedan roku 2011“, které uděluje prestižní indický časopis ze světa automobilů Top Gear a dále cenu „sedan střední třídy za rok“ udělovanou časopisem Zig Wheels.

Fluence je zároveň součástí mobilizace podniku v oblasti životního prostředí, neboť je rovněž k dispozici v elektrické verzi: Renault Fluence Z.E., prodávané v Evropě od podzimu 2011.

Nový Renault Fluence

– je stejně jako předchozí verze vyráběn v závodě Oyak Renault v Burse, který se specializuje na výrobu středních kompaktních vozů, zásobuje trhy Středomoří, východní Evropy, Ruska, Maghrebu, Středního východu, jakož i západní Evropy. V roce 2011 bylo více než 70 % výroby exportováno do více než 100 zemí.

S roční kapacitou 360 000 vozů (údaj za rok 2011) je závod Oyak Renault již 14 let lídrem v oblasti výroby automobilů v Turecku. Závod byl založen v roce 1969 a historicky vyrobil vozy, které ovlivnily turecké prostředí jako R12, R11, R9, R19, R21, tříprostorový Megane, Symbol, Fluence atd… Z jeho montážních linek sjíždí každý 6. vůz vyrobený v Turecku. Například Renault Clio Symbol byl bez ohledu na segment a značku po několik let nejprodávanějším vozem v Turecku.

Nový Fluence zahájil výrobu současně s novým vozem Clio, vedle vozů Symbol, Megane a Fluence Z.E. Tento výkon je umožněn díky kompetentnosti a dynamičnosti týmů (závod má 6 200 zaměstnanců), konkurenceschopnosti závodu, jakož i díky výkonné síti dodavatelů.

Stejně jako u předchozí verze bude výroba nového vozu Renault Fluence postupně spuštěna v ostatních závodech světa.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...