Peugeot 2008 je přes tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace.
Od roku 2019, co byl uveden na trh, se vyrobilo téměř 700 000 kusů, a vždy se umisťoval na stupních vítězů, pokud jde o prodeje SUV segmentu B v Evropě. V roce 2021 dokonce obsadil první místo.
Na úspěchu tohoto modelu se podílí také elektrická verze e-2008, která byla od roku 2019 s více než 75 000 vyrobenými kusy průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. V roce 2022 činil její podíl na prodejích modelu 17,4 %, což znamenalo umístění na stupních vítězů mezi prodeji elektrických SUV segmentu B v Evropě.
Nicméně teď je tu nová „elektrika“ s řadou novinek. Přední, boční a zadní znaky vozu 2008 mají novou typografii a jsou nově v odstínu Basalt Grey. Model e-2008 je pak opatřen dvoubarevným modrobílým odznakem „e“. Vzadu se podpis Peugeot táhne přes celou šířku lišty víka zavazadlového prostoru.
Nový design digitálního přístrojového panelu
Přístrojový panel nového modelu 2008, který je umístěn v ideálně poloze ve výšce očí těsně nad volantem, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho desetipalcový displej má nový design a u GT nabízí i 3D zobrazení. Barvu displeje, či prioritu a uspořádání informací lze plně přizpůsobit preferencím řidiče. Peugeot 2008 ve verzi Active si zachovává analogový přístrojový štít.
Stále účinnější model s dojezdem až 406 km
Nové jsou i motory, které se představily už u modelů e-208 a e-308. Maximální výkon se zvýšil o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu, který dosahuje až 406 km oproti dřívějším 345 km.
E-2008 nabízí dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a všem řešením nabíjení: standardně jednofázovou nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázovou nabíječku o výkonu 11 kW. Předpokládaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes Wall Box (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).
Kromě výše popsaných elektrifikovaných motorů je nový model k dispozici s výběrem benzinových a naftových motorů, díky nimž si každý zákazník může vybrat model, který bude vyhovovat jeho potřebám:
PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 100 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.
PureTech 130: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, může být spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
BlueHDi 130 EAT8: dieselový čtyřválcový o objemu 1,5 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.