Nový Renault Megane na mě zapůsobil svým elegantním designem velmi příznivě. Jeho dynamický charakter je zejména patrný z předního i bočního pohledu na tento rodinný vůz. Robustní konstrukce vozu, kola umístěná ve vypouklých blatnících v karoserii s krátkými převisy vpředu i vzadu zdůrazňují nejen sportovní vlastnosti vozu, ale i jeho bezpečné jízdní vlastnosti.



Prostorný interiér vozu působí svým vybavením až luxusně a přitom útulně. Po usednutí za volant jsem ocenil elegantní palubní desku s rozmístěnými sdělovači i ovládači podle všech ergonomických zásad, které mně usnadňovali bezpečné vedení vozu, protože minimálně odváděly mou pozornost od provozní situace. Kladně hodnotím zejména novou kombinaci analogového otáčkoměru s digitálním rychloměrem, který je s velkými číslicemi výborně čitelný. Centrálně umístěný digitální rychloměr zahrnuje displej tempomatu s omezovačem rychlosti, palivoměr, teploměr a varovné kontrolky otevřených dveří a tlaku vzduchu v pneumatikách. Klíč zapalování je nahrazen magnetickou kartou – po jejím zasunutí do štěrbiny na přístrojové desce se motor startuje a i vypíná tlačítkem.






Při testování jsem ocenil pohodlné anatomicky tvarované výškově seřiditelné sedadlo řidiče s velmi dobrým bočním vedením – což mi při jízdě především v prudkých zatáčkách dodávalo pocit klidu a bezpečí. Kladně lze hodnotit, že volant je seřiditelný ve dvou směrech.
Cestující vpředu mají ve všech směrech dostatek místa tak jako i cestující vzadu, kteří mají dostatek místa i pro nohy. Uvítal jsem v interiéru vozu řadu praktických odkládacích prostor a schránek. Velmi praktické je jednotlivé sklápění dělených zadních sedadel, které je uskutečnitelné během několika vteřin. Zavazadlový prostor dobře přístupný je vhodně tvarovaný a skladný, má objem 372 litrů, po sklopení obou zadních sedadel 1 129 l.
Výkonný benzinový motor 1,6 s 16ti ventily má výkon 74 kW (100 k) při 5 500 ot/min a nejvyšší točivý moment 148 Nm dosahuje při 4 250 ot/min. Motor pružně reaguje při nízkých otáčkách a živě při vyšších. Tento výkonný motor se šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou mně umožňoval s Meganem sportovní jízdu a dosažení vyšších průměrných rychlostí, což umožňuje i velmi dobře konstrukčně provedený podvozek s novým posilovačem řízení, s brzdovým systémem ABS s EBV s asistenčním systémem brzd, s elektronickým stabilizačním systémem ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti a s komfortním pérováním, který umožňuje díky širšímu rozchodu kol a delšímu rozvoru rychlé a bezpečné projíždění prudkých zatáček. Stabilita vozu je velmi dobrá včetně držení stopy.
Pochvalu si bezesporu zaslouží velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku a také propracované aerodynamické tvarování karoserie, takže jízda ve voze je příjemná – nic neruší poslech hudby anebo rozhovory cestujících.
Výrobce udává maximální rychlost 190 km/h, kombinovanou spotřebu 6,7 l na 100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy. Během testu jsem naměřil kombinovanou spotřebu 6,5 l na 100 km. K tomu mně výrazně přispěl i šestý rychlostní stupeň, který je velmi úsporný, využitelný je hlavně na dálnici.
Základní ceny nového pětidveřového modelu Renault Megane s motorem 1,6 se šestistupňovou manuální převodovkou jsou podle zvoleného stupně výbavy od 299 900 Kč (včetně DPH).
Nový Megan se dodává ve čtyřech stupních výbavy: Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Na výběr jsou dva benzinové motory (1,6 l s výkonem 100 anebo 110 k) a tři naftové (1,5 dCi s výkonem 85 anebo 105 k a 1,9 dCi s výkonem 130 k). Převodovky jsou šestistupňové manuální.
Výbava i v nejnižším stupni (Authentique) je velmi bohatá. Obsahuje mimo jiné nový elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, brzdový systém ABS s EBV s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy, palubní počítač, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asferické na straně řidiče, elektrické ovládání předních oken, impulzní s ochranou proti přiskřípnutí , manuální klimatizaci s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže atd.
Podle stupně výbavy se výbavy dále rozšiřuje. Dále je možné doplnit si výbavu dalšími příplatkovými položkami podle svých požadavků.
Ceny Meganu jsou podle zvoleného motoru a stupně výbavy od 299 900 do 479 900 Kč (včetně DPH).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.