Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce

Dá se předpokládat, že nový Renault Megane bude nejméně stejně úspěšný jako jeho předchůdce, jehož prodeje dosahovaly v posledních letech u nás v průměru 11 vozů denně.

Nový Renault Megane na mě zapůsobil svým elegantním designem velmi příznivě. Jeho dynamický charakter je zejména patrný z předního i bočního pohledu na tento rodinný vůz. Robustní konstrukce vozu, kola umístěná ve vypouklých blatnících v karoserii s krátkými převisy vpředu i vzadu zdůrazňují nejen sportovní vlastnosti vozu, ale i jeho bezpečné jízdní vlastnosti.

Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce

Prostorný interiér vozu působí svým vybavením až luxusně a přitom útulně. Po usednutí za volant jsem ocenil elegantní palubní desku s rozmístěnými sdělovači i ovládači podle všech ergonomických zásad, které mně usnadňovali bezpečné vedení vozu, protože minimálně odváděly mou pozornost od provozní situace. Kladně hodnotím zejména novou kombinaci analogového otáčkoměru s digitálním rychloměrem, který je s velkými číslicemi výborně čitelný. Centrálně umístěný digitální rychloměr zahrnuje displej tempomatu s omezovačem rychlosti, palivoměr, teploměr a varovné kontrolky otevřených dveří a tlaku vzduchu v pneumatikách. Klíč zapalování je nahrazen magnetickou kartou – po jejím zasunutí do štěrbiny na přístrojové desce se motor startuje a i vypíná tlačítkem.

Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový pětidveřový Renault Megane s benzinovým motorem 1,6 a šestirychlostní převodovkou v testu redakce

Při testování jsem ocenil pohodlné anatomicky tvarované výškově seřiditelné sedadlo řidiče s velmi dobrým bočním vedením – což mi při jízdě především v prudkých zatáčkách dodávalo pocit klidu a bezpečí. Kladně lze hodnotit, že volant je seřiditelný ve dvou směrech.

Cestující vpředu mají ve všech směrech dostatek místa tak jako i cestující vzadu, kteří mají dostatek místa i pro nohy. Uvítal jsem v interiéru vozu řadu praktických odkládacích prostor a schránek. Velmi praktické je jednotlivé sklápění dělených zadních sedadel, které je uskutečnitelné během několika vteřin. Zavazadlový prostor dobře přístupný je vhodně tvarovaný a skladný, má objem 372 litrů, po sklopení obou zadních sedadel 1 129 l.

Výkonný benzinový motor 1,6 s 16ti ventily má výkon 74 kW (100 k) při 5 500 ot/min a nejvyšší točivý moment 148 Nm dosahuje při 4 250 ot/min. Motor pružně reaguje při nízkých otáčkách a živě při vyšších. Tento výkonný motor se šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou mně umožňoval s Meganem sportovní jízdu a dosažení vyšších průměrných rychlostí, což umožňuje i velmi dobře konstrukčně provedený podvozek s novým posilovačem řízení, s brzdovým systémem ABS s EBV s asistenčním systémem brzd, s elektronickým stabilizačním systémem ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti a komfortním pérováním, který umožňuje díky širšímu rozchodu kol a delšímu rozvoru rychlé a bezpečné projíždění prudkých zatáček. Stabilita vozu je velmi dobrá včetně držení stopy.

Pochvalu si bezesporu zaslouží velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku a také propracované aerodynamické tvarování karoserie, takže jízda ve voze je příjemná – nic neruší poslech hudby anebo rozhovory cestujících.

Výrobce udává maximální rychlost 190 km/h, kombinovanou spotřebu 6,7 l na 100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy. Během testu jsem naměřil kombinovanou spotřebu 6,5 l na 100 km. K tomu mně výrazně přispěl i šestý rychlostní stupeň, který je velmi úsporný, využitelný je hlavně na dálnici.

Základní ceny nového pětidveřového modelu Renault Megane s motorem 1,6 se šestistupňovou manuální převodovkou jsou podle zvoleného stupně výbavy od 299 900 Kč (včetně DPH).

Nový Megan se dodává ve čtyřech stupních výbavy: Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Na výběr jsou dva benzinové motory (1,6 l s výkonem 100 anebo 110 k) a tři naftové (1,5 dCi s výkonem 85 anebo 105 k a 1,9 dCi s výkonem 130 k). Převodovky jsou šestistupňové manuální.

Výbava i v nejnižším stupni (Authentique) je velmi bohatá. Obsahuje mimo jiné nový elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, brzdový systém ABS s EBV s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy, palubní počítač, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asferické na straně řidiče, elektrické ovládání předních oken, impulzní s ochranou proti přiskřípnutí , manuální klimatizaci s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže atd.

Podle stupně výbavy se výbavy dále rozšiřuje. Dále je možné doplnit si výbavu dalšími příplatkovými položkami podle svých požadavků.

Ceny Meganu jsou podle zvoleného motoru a stupně výbavy od 299 900 do 479 900 Kč (včetně DPH).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...