Poslední verze nové Micra se může pochlubit jednou z nejnižších úrovní emisí CO2 ze všech zážehových motorů – pouhých 95 g/km.
Pierre Loing, viceprezident pro produktovou strategii a plánování, Nissan International SA zdůraznil: „Nízká úroveň emisí bez dopadu na jízdní vlastnosti znamená, že nová Micra 1.2 DIG-S zavádí nový standard pro současnou generaci městských vozů. Žádný jiný kompaktní hatchback poháněný zážehovým motorem se jí nevyrovná v celkové účinnosti… a je v tomto směru více než srovnatelná s ekvivalentními vozy se vznětovým motorem.“
Úsilí automobilky Nissan o snižování úrovně emisí vedlo ke vzniku elektromobilu Nissan LEAF, s prakticky nulovou úrovní emisí. Ale Nissan nezatratil ani spalovací motory – snaha zajistit výrazné snížení úrovně emisí CO2 u konvenčních motorů vedla k vyvinutí jednoho z technicky doposud nejvyspělejších zážehových motorů.
Nový 1,2litrový, tříválcový motor
– ztělesnění technologie Pure Drive společnosti Nissan – poskytuje živý výkon, nízkou spotřebu a mimořádně nízkou úroveň emisí, pouhých 95 g/km.
Motor je doslova nabitý technickými inovacemi. Využívá Millerův cyklus spalování a přímé vstřikování (DIG – Direct Injection Gazoline) s cílem dosáhnout vyšší účinnosti spalování. Turbodmychadlo přispívá ke zvýšení výkonu a rychlejší odezvě na sešlápnutí plynového pedálu. Motor kombinuje vysokou účinnost spalování se sníženými ztrátami třením. Dalším přínosem je použití vyspělého systému řízení motoru s funkcí automatického nastartování a vypnutí motoru a s rekuperací energie.
Motor DIG-S o objemu 1198 cm3poskytuje výkon 72 kW (98 k) a točivý moment 142 Nm. Emise CO2 činí 95 g/km u verze s manuální převodovkou a 115 g/km u verze s převodovkou CVT. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a kombinovaná spotřeba paliva je 4,1 l/100 km.
Díky tomuto výjimečnému motoru lze emise bez problémů stlačit pod 100 g/km, přičemž nízké náklady na vlastnictví z něj činí skutečnou alternativu srovnatelným vznětovým motorům … s přidanou výhodou vyšší vytříbenosti chodu.
Modelová řada nové Micry je jednoduchá – zahrnuje jednu variantu pětidveřové karosérie, dvě varianty motoru a dvě možnosti převodovek – buď pětistupňovou manuální nebo vyspělou kompaktní převodovkou s plynule měnitelným převodem (Continuously Variable Transmission – CVT). Tato převodovka XTronic CVT nové generace je o 13 procent lehčí než její předchozí verze, ztráty vnitřním třením byly sníženy o 30 procent a pro úsporu paliva má vyšší nápravový převod.
Úrovně výbavy vycházejí z tradičního schématu značky Nissan: základní Visia, následovaná úrovněmi Acenta a Tekna.
Nová Micra, uvedená na trh na konci loňského roku, je dokonalým městským vozem s kompaktními vnějšími rozměry, ale prostorným interiérem. Jízdu ve městě usnadňuje nejen prvotřídní výhled ve všech směrech, ale i řada inovativních technologií a prvků výbavy.
„Nová Micra DIG-S nezpochybnitelně zaujímá nejprestižnější pozice tabulek emisí, ale chytré technologie pod kapotou znamenají, že i její „konvenční“ výkon je podobně úctyhodný,“ doplňuje Pierre Loing.
„S okamžitou odezvou a vytříbeností, kterou může poskytnout jen zážehový motor, společně s pevným, ale komfortním novým podvozkem a spoustou vyspělé technologie je nová Micra stejně doma ve městě jako na otevřené silnici.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií