Ve tváři nové Mazdy2 je vryta výrazná podoba, typická pro všechny modely Mazdy. Charakteristická pětiúhelníková mřížka přední masky, nápadné linie přední kapoty, integrované hlavní
světlomety dynamického designu a sportovní přední spoiler s mohutnými otvory pro přívod vzduchu připomínají, a to nikoliv náhodou, design přední části jejího většího sourozence Mazdy6. Při pohledu z boku dodává Mazdě2 půvab a dojem solidnosti středová boční linie přecházející k zadní části vozu, minimální převisy vozidla i ochranné prahové lišty. Dominantou originálního designu zadní části vozu jsou zadní výklopné dveře, které zasahují až do prostoru nárazníku, a elegantní tvar zadních kombinovaných svítilen, které přecházejí až do boků vozidla.
Navzdory kompaktnímu exteriéru nabízí interiér Mazdy2 dostatek místa pro komfortní jízdu pěti cestujícím. Sedadlo řidiče je nastavitelné ve směru vodorovném i svislém, takže i řidiči vyšší postavy naleznou tu správnou pozici pro řízení.
Rozmanité úložné prostory nabízejí možnost uložení drobnějších předmětů. Pro převoz rozměrnějších předmětů je Mazda2 vybavena zavazadlovým prostorem, jehož objem je 268 litrů. Se sklopenými opěradly dosahuje ložný prostor Mazdy2 s naprosto rovným dnem objemu až 1 044 litrů. Opěradlo předního spolujezdce sklopeno vpřed do vodorovné polohy umožňuje přepravu mimořádně dlouhých předmětů. Nízká hrana ložného prostoru Mazdy2 společně s mohutnými, široce se otevírajícími zadními výklopnými dveřmi zajišťuje snadné nakládání i vykládání zavazadel.
Řada motorů nabízená pro novou Mazdu2 splňuje všechny požadavky kladené na výkon pohonných jednotek vozidel této třídy. K dispozici jsou tři 16ventilové benzinové motory se dvěma vačkami v hlavě (DOHC) – o objemu 1.25 litru MZf s výkonem 55 kW (75 k), 1.4 litru MZI s výkonem 59 kW/80 k) a 1.6 litru MZI s výkonem 74 kW (100 k) a naftový motor o objemu 1.4 litru MZ CD 50 kW (68 k), vybavený systémem common rail druhé generace. Všechny uvedené motory mají nízkou spotřebu paliva i nízké hodnoty emisí ve výfukových plynech. Všechny tři benzinové motory splňují emisní normy Euro IV.
Jako alternativa pětistupňové manuální převodovky je u benzinového i naftového motoru 1.4 litru k dispozici také manuální převodovka s automatickým řazením (ASM), která slučuje výhody automatické i manuální převodovky. Těmi jsou flexibilita a nízká spotřeba paliva.
Konstruktéři společnosti Mazda soustředili velkou část svého úsilí na konstrukci karoserie a podvozku. Výsledkem intenzívních počítačových simulací a praktických zkoušek je mimořádně pevný skelet karoserie. Například torzní tuhost zadní nápravy byla oproti předcházejícímu modelu Mazda Demio zvýšena o 45 %. Extrémně tuhý skelet karoserie a úsilí věnované vývoji podvozku, řízení a systému odpružení vedlo k dosažení velmi dobré jízdní dynamiky.
Podvozek nové Mazdy2 je tuhý a sportovní, ale přesto nabízí komfortní jízdu. Tento atribut je znásoben rozsáhlými opatřeními přijatými konstruktéry společnosti Mazda, která mají za následek lepší tlumení zvuku i vibrací, dokonalé odladění podvozku, progresivnější brzdový systém a přesné rozdělování brzdného tlaku.
Mazda2 je vybavena pevnou bezpečnostní konstrukcí kabiny. Promyšleně řešený skelet karoserie rovnoměrně rozděluje energii nárazu mezi všechny nosníky a boční výztuhy, čímž napomáhá zabránit deformaci kabiny. Je-li Mazda2 vystavena vážné čelní kolizi, dojde k odtažení brzdového pedálu mimo prostor nohou řidiče a tím je omezeno nebezpečí zranění jeho nohou. Mezi další bezpečnostní prvky patří dvoufázové přední airbagy, společně s bočními a stropními airbagy, které v případě bočního nárazu chrání cestující na předních i zadních sedadlech. Výplně dveří i výplně v interiéru kabiny tvoří energii nárazu pohlcující polstrování.
Mazda2 s benzinovým motorem 1.25i je dodávána pouze v nejnižším stupni výbavy – Comfort za 319 900 Kč, ale i přesto má poměrně bohatou základní výbavu: mimo jiné airbag řidiče i spolujezdce, imobilizér, vyhřívané zadní okno, podélný střešní nosič, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu.
Mazda2 s benzinovým motorem 1,4i je dodávaná ve vyšší výbavě Touring za cenu 364 900 Kč. Oproti výbavě Comfort má navíc mimo jiné antiblokovací systém ABS, elektronické rozdělení brzdné síly EBD, boční airbagy vpředu, modulární systém Mazda s ovládáním na volantu. S naftovým motorem 1.4D je ve stejné výbavě Touring cena 399 900 Kč.
Mazda2 s benzinovým motorem 1,4i je dodávaná též ve vyšším stupni výbavy Exclusive za cenu 379 900 Kč. Oproti výbavě Touring má navíc mimo jiné přední mlhové světlomety, elektrické ovládání i oken vzadu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním a dvojité zamykání. S naftovým motorem 1.4D je ve stejné výbavě Exclusive cena 414 900 Kč.
Mazda2 s benzinovým motorem 1,6i je dodávaná v nejvyšším stupni výbavy Sport za cenu 459 900 Kč. Oproti výbavě Exclusive má navíc mimo jiné systém řízení jízdní stability, okenní airbagy vpředu i vzadu, disky kol z lehkých slitin.
Ceny při porovnání s ostatními modely třídy malých vozů se zdají poměrně vyšší, musíme však při srovnávání vzít vždy v úvahu výbavu těchto modelů.
Těšíme se na testování tohoto nového modelu Mazdy2, abychom vám pak mohli podat informace o jejich jízdních a provozních vlastnostech.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů