Kompaktní Sports Tourer signalizuje svůj dynamický charakter již vizuálně nižší výškou karoserie a vzpřímenější polohou sedadla.
Vůz s pohonem předních kol ohlašuje u značky Mercedes-Benz novou éru v kompaktní třídě i po technické stránce díky novému čtyřválcovému zážehovému motoru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, novému vznětovému motoru, nové dvouspojkové převodovce, nové mechanické převodovce a novým asistenčním systémům.
Vnější design: dokonalý prostor v nejkrásnější podobě
Nová třída B je typický Mercedes Sports Tourer s karoserií hatchback, která nabízí velký vnitřní prostor a zároveň přesvědčivou dynamiku. Obojí je signalizováno charakteristickými liniemi vnějšího designu. Tvary přídě a zádě zdůrazňují šířku vozu, na čemž se podílí zejména široká maska chladiče a přední světlomety protažené do stran, jakož i široké zadní okno, dvoudílné zadní svítilny s horizontálně přesazeným zakřivením a velké zadní výklopné víko s nízkým prahem.
Nově získaný sportovní charakter a znamenité aerodynamické vlastnosti jsou obzvlášť patrné z profilu. Kapota motoru plynule přechází do střešního sloupku A a snižující se dynamická linie střechy je zakončena výrazným střešním spoilerem. Prolis ve střeše vozidlo prodlužuje. Výrazně tvarované podběhy kol, nad nimiž se dynamicky pnou charakterové linie pod spodní linií bočního prosklení, jsou sportovní interpretací aktuálního designérského stylu značky Mercedes-Benz. Dynamické boční prahy propůjčují vozu vizuální lehkost. Rafinovanost v detailech, jako jsou například pečlivě propracované světlomety s novými prvky, podtrhují ambice značky nabízet i v segmentu kompaktních vozů zcela nepochybnou prémiovou kvalitu.
Vynikající aerodynamika: ohromující hodnota cx navzdory svislé zádi
Nová třída B stanovuje s vynikající hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26 zcela nová měřítka ve svém segmentu. Kromě aerodynamického designu exteriéru je tato vynikající hodnota výsledkem optimalizace mnoha důležitých detailů, jako je například obtékání předních kol, uspořádání spodní části vozidla a proudění chladicího vzduchu v motorovém prostoru. Nová řešení, jako například vroubkovaný spoiler pro podběhy kol, byla přihlášena k patentové ochraně. Později bude na přání k dispozici technický paket ECO, s nímž se třída B vyrovná dokonce aktuálnímu aerodynamickému mistru světa, kupé třídy E. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu pak bude mít pro vozidla se svislou zádí naprosto senzační hodnotu cx = 0,24.
Nový koncept: nižší celková výška, ale více prostoru v interiéru
Dynamický charakter nové třídy B dokládá nové koncepční uspořádání vozu. Nejnápadněji působí její snížená výška. Nový model je s výškou 1557 mm o téměř pět centimetrů nižší než předchůdce. Také výška sedadel nad vozovkou byla snížena o 86 mm pro snazší nastupování. Zároveň však byl zachován výborný výhled všemi směry.
Přáním mnoha zákazníků vychází vstříc také vzpřímenější poloha za volantem. Zároveň se dále zvětšil prostor pro hlavu. Třída B patří s maximální výškou stropu nad sedákem vpředu 1047 mm (bez střešního okna) i v této disciplíně mezi nejprostornější zástupce svého segmentu. Ergonomicky výhodná vzpřímenější poloha sezení vedla v kombinaci se snížením podlahy vozidla k vytvoření prostoru pro nohy na zadních sedadlech (976 mm), který překonává dokonce třídu S a třídu E a představuje rekordní hodnotu v této kategorii vozidel.
Třída B se dodává na přání s tzv. systémem EASY VARIO PLUS. Díky němu lze interiér rychle a bez námahy přestavět pro přepravu neskladných předmětů. Systém EASY VARIO PLUS zahrnuje mimo jiné podélné posouvání zadních sedadel v rozsahu 14 cm (objem zavazadlového prostoru se tím zvětší ze 488 na 666 litrů) a sedadlo spolujezdce s opěradlem sklopným na sedák.
Vnitřní design: nová dimenze kvality
Interiér třídy B posouvá měřítka v segmentu kompaktních vozů na zcela novou úroveň svými vysoce kvalitními materiály a jemně strukturovanými povrchy, ušlechtilými detaily, precizním zpracováním a novou dimenzí velkorysosti.
Mnohá řešení a uspořádání interiéru byla dosud vyhrazena spíše jen vyšším třídám vozidel a odpovídala mimořádně vysokým požadavkům značky Mercedes-Benz na výsledný dojem a hodnotu. Řada těchto prvků je nyní aplikována i v nové Třídě B. Přístrojová deska může být například na přání potažena kůží ARTICO s ozdobným stehováním. Individualizaci podle osobního vkusu umožňují čtyři výbavové pakety (paket Chrom, Sport, Exklusiv a Night).
V interiéru je na první pohled nápadný velký trojrozměrný ozdobný panel, který se rozpíná v celé šířce přístrojové desky. Dodává se ve čtyřech variantách, jež pokrývají širokou škálu stylů od moderního přes sportovní až po klasický. Všem verzím je společný dojem vysoké hodnoty zahrnující kromě příjemného vizuálního a hmatového pocitu samozřejmě i snadnou údržbu a dlouhou životnost.
Tři velké kulaté výdechy vzduchu uprostřed zdobené jedinečným křížovým motivem přispívají jako sportovní atributy k emocionálnímu ztvárnění interiéru. Nad výdechy se zdánlivě vznáší displej dodávaný ve dvou velikostech (5,8 a 7 palců). Barevný displej (TFT) je se svým ušlechtilým designem – ozdobný rámeček s galvanizovaným povrchem kontrastuje s černým klavírním lakem okolních ploch na přední straně – a tenkou konstrukcí opravdovým šperkem interiéru.
Sportovní charakter podtrhují tříramenný volant se stříbřitě chromovanou sponou v prostředním rameni, sdružené přístroje se čtyřmi kruhovými stupnicemi a ručičkami ve svislé poloze, stejně jako sedadla s kontrastními ozdobnými švy.
Pohon: měřítkem je nejvyšší účinnost
Nová třída B dostala nové zážehové a vznětové motory a nové mechanické a samočinné převodovky. Všechny agregáty pocházejí z vlastního vývoje, jejich výroba probíhá v závodech Stuttgart-Untertürkheim a Hedelfingen, Rastatt v Bádensku, Gaggenau rovněž v Bádensku a Kölleda v Duryňsku. Souběžný vývoj umožnil dokonalé vzájemné sladění motorů a převodovek, například při realizaci funkce ECO Start-Stop, která je součástí sériové výbavy všech modelů třídy B.
Všechny nové agregáty se vyznačují nejmodernější technikou, která je zárukou nejvyšší účinnosti, velmi kultivovaného běhu a velké hnací síly již při velmi nízkých otáčkách. Motory s lehkou konstrukcí jsou zároveň připraveny i na budoucí emisní normy. S ohledem na příčné uložení jsou motory přeplňované zásadně turbodmychadlem a spolu s převodovkami mají velmi kompaktní rozměry. Díky tomu má třída B mezi vozy s pohonem předních kol příkladně malý průměr otáčení 11 metrů. Montážní celek motoru a převodovky je v karoserii uložen ve čtyřech bodech tvořených lůžkem motoru, lůžkem převodovky a dvěma kyvnými podpěrami. Uložení motoru bylo speciálně uzpůsobeno požadavkům poháněcího ústrojí s vysokým točivým momentem ve snaze dosáhnout nejvyšší úrovně akustického komfortu. K mimořádně dobrému jízdnímu komfortu přitom významně přispívá hydraulický tlumič integrovaný do lůžka převodovky.
S novými čtyřválcovými zážehovými motory (interní označení M270) přichází na start kompletně nová řada motorů. Spalovací proces je založen na třetí generaci přímého vstřikování Mercedes-Benz, která byla zavedena v uplynulém roce s agregáty V6 a V8 BlueDIRECT. Nyní tato technika přichází poprvé do třídy kompaktních vozů. Nové čtyřválce jsou koncipovány jak pro příčné, tak i pro podélné uložení. V nové třídě B budou k dispozici nejprve se zdvihovým objemem 1,6 litru v typech B 180 o výkonu 90 kW (122 k) a B 200 o výkonu 115 kW (156 k). Jejich maximální točivý moment 200 N.m, resp. 250 N.m je k dispozici již od 1250 min-1.
Nový vznětový čtyřválec představuje další vývojovou etapu motoru OM651 používaného ve vozech třídy C až S a vybaveného přímým vstřikováním common rail třetí generace. Vznětový motor se zdvihovým objemem sníženým na 1,8 litru a mnoha optimalizovanými detaily je poprvé ve vozech značky Mercedes-Benz uložen napříč. V typu B 180 CDI poskytuje nejvyšší výkon 80 kW (109 k), v typu B 200 CDI to je 100 kW (136 k). Maximální točivý moment dosahuje u varianty s výkonem 80 kW hodnoty 250 N.m od 1400 min-1, ve 100kW verzi 300 N.m od 1600 min-1.
Další premiérou v nabídce značky Mercedes-Benz je nová dvouspojková převodovka 7G-DCT pro vozy třídy B.
Je velmi kompaktní a díky sedmi převodovým stupňům umožňuje extrémně variabilní přizpůsobování otáček motoru aktuálním provozním podmínkám. Elektrické olejové čerpadlo je nezbytné pro funkci Start-Stop. Řazení probíhá bez přerušení toku hnací síly. Převodovka kombinuje komfort samočinné převodovky s účinností mechanické převodovky.
Blízkým příbuzným dvouspojkové převodovky je rovněž mimořádně kompaktní nová šestistupňová mechanická převodovka s tříhřídelovou konstrukcí. Mezi její nejdůležitější vlastnosti patří vysoký komfort řazení, malé ovládací síly, nízké vnitřní tření a nízká hmotnost.
Podvozek: kultivované sportovní vlastnosti nyní i pro Sports Tourer
„Neuvěřitelně agilní“ – tak zní hodnocení všech testovacích řidičů, kteří se již s novou třídou B svezli. Na výrazně zvýšené dynamice v porovnání s předchůdcem a nekompromisní úrovni komfortu se zásadně podílejí tři faktory: nižší těžiště, nová čtyřprvková zadní náprava a další zdokonalení elektronického stabilizačního systému ESP®. Navíc je pro ještě vyšší dynamiku na přání k dispozici sportovní podvozek, který umocňuje sportovní charakter dalším snížením těžiště o 20 mm, použitím sportovních tlumičů s variabilní charakteristikou v závislosti na dráze propružení a použití přímého řízení.
Řízení: mechanické s elektrickým posilovačem
Elektromechanické řízení třídy B bylo nově koncipováno, elektromotor posilovače řízení je nyní prostorově úsporně uložen přímo na převodce řízení (Dual Pinion EPS). V kombinaci s paketem Sport se dodává přímé řízení. Při větším natočení volantu je převod řízení citelně strmější, což dále vylepšuje ovladatelnost a zrychluje reakce vozu.
Elektromechanické řízení je důležitým příspěvkem ke zvýšení celkové účinnosti, neboť posilovač řízení odebírá energii pouze v případech, kdy řidič skutečně otáčí volantem.
Nový asistenční a brzdový systém snižuje riziko nárazu do vpředu jedoucího vozidla
Třída B je standardně vybavena světovou novinkou v segmentu kompaktních vozů – radarovým varováním před kolizí s adaptivním brzdovým asistentem, které snižuje riziko nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Asistenční systém COLLISION PREVENTION ASSIST upozorňuje případně rozptýleného řidiče vizuálně a akusticky na rozpoznané překážky a připravuje brzdového asistenta na okamžité brzdění bez prodlevy, k němuž dojde, jakmile řidič výrazně sešlápne brzdový pedál.
Na rozdíl od dosavadních systémů nabízených v kompaktní třídě se u nového brzdového asistenta COLLISION PREVENTION ASSIST nejedná pouze o systém do městského provozu zaměřený na minimalizaci škod při drobných nehodách, nýbrž o inovativní řešení chránící před typickými nárazy do vpředu jedoucího vozidla v nebezpečných dopravních situacích při rychlostech jízdy nad 30 km/h. Mercedes-Benz očekává, že s tímto novým bezpečnostním systémem dokáže ve větším měřítku pozitivně ovlivnit vývoj nehodovosti.
„Demokratizace“ bezpečnosti na silnicích zahrnuje řadu dalších asistenčních systémů, které třída B převzala od větších modelových řad. Mezi ně patří:
- Adaptivní asistent světlometů
- Asistent sledování slepého úhlu a udržování vozu v jízdním pruhu
- Sledování únavy řidiče ATTENTION ASSIST (standardní výbava)
- Asistent sledování rychlostních limitů (rozpoznávání značek)
- Aktivní parkovací asistent
- Funkce HOLD pro udržování brzdného tlaku v brzdové soustavě (standardní výbava s převodovkou 7G-DCT)
- Asistent rozjezdu do kopce (funkce Hill Hold)
- Hlasové ovládání LINGUATRONIC
- Zadní kamera
- Adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS
Premiéra ve třídě kompaktních vozů: PRE-SAFE® poprvé v nabídce
Pro třídu B bude poprvé v této kategorii vozidel nabízen systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®. Tato inovace, která byla poprvé představena v roce 2002 ve třídě S, nalézá tak další uplatnění v cenově dostupnějších segmentech trhu. Těžištěm systému PRE-SAFE® je vratné přitažení bezpečnostních pásů, uzavření bočních oken a střešního okna v situacích s kritickými hodnotami příčného zrychlení a uvedení plně elektricky nastavitelného sedadla spolujezdce s paměťovou funkcí do polohy, která zaručuje optimální účinnost zádržných systémů. Systém PRE-SAFE® je aktivován zásadně při kritické podélné a příčné dynamice, ale k výše popsaným zásahům může dojít i na základě aktivace určitých asistenčních funkcí.
Výbava zádržnými systémy zohledňuje především využití třídy B jako rodinného vozidla. Proto byl velký důraz kladen na bezpečnost cestujících na zadních sedadlech. Předpínače bezpečnostních pásů, omezovače síly a výškové seřizování horního kotevního úchytu bezpečnostního pásu se dodává standardně pro vnější zadní sedadla, na přání se dodávají boční airbagy vzadu. Stejně jako u předchůdce jsou k dispozici také integrované dětské sedačky a automatické rozpoznávání dětské sedačky. Řidič a spolujezdec mají nové boční airbagy, které chrání kompletní oblast pánve a celou horní část těla. Ochranu hlavy zajišťují standardně montované okenní airbagy.
Multimediální systém COMAND Online s připojením k internetu
Třída B nabízí v oblasti informačních a komunikačních systémů značný komfort a nejvyšší funkčnost, které byly dosud vyhrazeny jen vozidlům z vyšších kategorií. Svědčí o tom například připojení k internetu, komfortní systém hlasového ovládání LINGUATRONIC, dva navigační systémy pro různé finanční možnosti, přípojka pro přenosná audio zařízení a intuitivní ovládací koncept. Není divu, neboť se jedná o novou generaci multimediálních systémů Mercedes-Benz. Také koncept ovládání s otočným tlačítkem před středovou loketní opěrkou a otočným ovladačem na čelním panelu přístroje je známý z ostatních modelových řad Mercedesu.
Multimediální systém COMAND Online nabízí přístup k internetu. Zákazníci mohou volně vyhledávat na internetu buď u stojícího vozidla, nebo si mohou spustit aplikaci Mercedes-Benz App, jejíž stránky se načítají mimořádně rychle a lze je snadno ovládat i za jízdy. Mezi integrované aplikace patří Lokální vyhledávání a počasí Google™, jakož i možnost stažení trasy zaslané do vozidla a předem vyhledané na PC prostřednictvím Google Maps.
Připraven na budoucnost: modulární koncept „Energy Space“
Konstrukce nové třídy B je díky modulárnímu konceptu „Energy Space“ již připravena na verze s alternativním pohonem. Příslušná rozhraní v surové karoserii umožňují u verzí s alternativním pohonem upravit hlavní podlahu a vytvořit v ní schod. Částečně dvojitá podlaha pod zadní lavicí nabízí prostor pro alternativní zásobníky energie.
Nová třída B (délka/šířka/výška: 4359/1786/1557 mm)
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů