Nový Ford Focus bude představen ve světové premiéře tento měsíc na Autosalonu v Paříži

Na český trh bude uveden během prvního čtvrtletí roku 2005.

Nový Ford Focus bude představen ve světové premiéře tento měsíc na Autosalonu v Paříži
Nový Ford Focus bude představen ve světové premiéře tento měsíc na Autosalonu v Paříži
Nový Ford Focus bude představen ve světové premiéře tento měsíc na Autosalonu v Paříži

Během šesti let výroby Focusu první generace se po celém světě prodaly asi 4 miliony těchto vozů. „Starý“ Focus odchází, do poslední chvíle se však výborně prodává a stále patří k nejpopulárnějším a nejprodávanějším evropským vozům. Stále také ve své třídě představuje etalon kvality jízdních vlastností. Nový Focus přináší ještě více: nastupující model po všech stránkách vyspěl, přináší ještě větší požitek z  jízdy a řízení, má ještě propracovanější interiér a překvapuje ještě dokonalejším využitím obestavěného prostoru.

Nový Ford Focus bude představen ve světové premiéře tento měsíc na Autosalonu v Paříži

Modelová řada Focus nové generace bude od začátku zahrnovat tří- a pětidveřové modely, prostorné kombi, ale patří do ní i multifunkční model Focus C-MAX, uvedený na trh v roce 2003. Nový Focus, který se bude vyrábět v německém závodě automobilky Ford v Saarlouis a ve španělské Valencii, přináší také mnohem vyšší kvalitu, ať už jde o úroveň vnějšího či vnitřního designu, kvalitu jízdních vlastností či akustickou kvalitu. Zákazníci mohou volit z ještě širší nabídky motorů a nový Focus jim nabídne také zcela nové inovativní technologie, jako je např. technologie Bluetooth. Elegantní čtyřdveřová verze Focusu bude na trh uvedena v roce 2005.

Nový Ford Focus je produktem globálně orientovaného vývoje společnosti Ford Motor Company. Sdílí proto společné komponenty s modely Focus C-MAX, Volvo S40/V50 a Mazda 3. Focus využívá všech výhod, které sdílený vývoj a technologie přinášejí, zachovává si však naprosto nezávislou identitu a tradičně vyniká svými jízdními vlastnostmi.


Nový Ford Focus má svěží, moderní, vyspělý styl. Má velmi osobitou boční siluetu s výrazně skloněným čelním sklem. Od svých hlavních konkurentů ve třídě se odlišuje také ještě sportovněji stylizovanou přední a zadní částí. Široký rozchod kol, dlouhý rozvor a nízko položené těžiště zvýrazňují sportovní image vozu a naznačují jeho dynamiku. Tu podporuje i veličina, která není pouhým okem postřehnutelná – tuhost karoserie. Svými špičkovými jízdními vlastnostmi se nový Focus – věrný odkazu svého předchůdce – opět řadí na čelo celého svého segmentu.


Design karoserie je zcela nový, ovšem je to stále neomylně Ford Focus – i nový model dostal charakteristická vertikální koncová světla a osobitou grafiku bočních oken. Nastupující Focus působí od pohledu robustnějším dojmem a dává najevo kvalitu svého zpracování i výroby – tedy atributy, se kterými se uvedl už model Focus C-MAX. I nové kombi řady Focus je vysoce stylové a zároveň maximálně funkční – samozřejmě i tato verze má „rodovou“ přední kapotu s nepřehlédnutelnými křivkami a oblinami a masku chladiče, jejíž design je společný všem modelům značky Ford.


Sympaticky byť agresivně tvarované zadní partie vyklenuté střechy jsou charakteristickým rysem tří- a pětidveřových modelů řady Focus. Nový Focus je stejně dlouhý jako model Focus C-MAX a přitom je delší a širší než jeho předchůdce. Jeho silnou stránkou je tak i prostor nad hlavami v prostoru zadních sedadel a velikost zavazadlového prostoru. Vertikálně orientované úzké sloupce koncových světel dovolily vytvoření rozměrných pátých dveří, jejichž šířka je vůbec největší v celém segmentu. Rozměrný vstupní profil zavazadlového prostoru usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel, zákazníci ocení i fakt, že vnitřní prostor zavazadelníku nenarušují ani podběhy zadních kol.


Provedení a zpracování interiéru nového Fordu Focus a zejména pracoviště řidiče jasně signalizuje kvality tohoto vozu. V novém Focusu si řidič okamžitě připadá jako doma – obklopuje jej tvarovaná palubní deska a středová konzole, která je centrálně dominantním prvkem celé přední části interiéru. Tvarování palubní desky připomíná kokpit letadla – řidič má pocit, že je doslova středem palubní desky, a vše, co potřebuje, má pohodně po ruce a přesně tam, kde to intuitivně očekává.


Filozofii tvorby interiéru, se kterou se v roce 1998 představil Focus první generace, posouvá jeho nástupce o krok dál k dokonalosti. Vnitřní prostor nového Focusu má příjemnou atmosféru, kterou umocňuje i pečlivé barevné ladění – všechny odstíny, vzory i materiály dokonale harmonizují a v dokonalé symbióze vytvářejí svěží prostor pro cestující.


Jasná modrá barva charakterizuje nyní interiér modelů Focus Sport a Titanium. V kombinaci se středně světlým odstínem spodní poloviny interiéru Focusu vytvářejí modré tóny hřejivou a vzdušnou atmosféru. Černá barva zůstává na přání k dispozici pro všechny modely. Interiérové a exteriérové barvy Focusu jsou harmonicky sladěné do nabídkové škály, zákazníci si mohou vybírat podle osobního vkusu z pěti úrovní výbavy: Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium.


Ford je známý svojí pečlivostí při výběru materiálů pro interiéry svých modelů. Materiály, použité pro vnitřní prostory nového Focusu, byly velmi pečlivě testovány i s ohledem na protialergické vlastnosti. Všechny interiérové materiály nového Focusu (stejně jako v případě modelu Focus C-MAX) vyhovují náročným zdravotním standardům TÜV.


Vynikající jízdní vlastnosti byly od počátku hlavním rysem modelů Ford Focus. Nový Focus na tuto tradici navazuje a překonává i svého předchůdce.


Delší rozvor (o 25 mm) a širší rozchod kol (o 40 mm) v porovnání s modelem první generace propůjčuje novému Focusu pocit stability a slibuje ještě prostornější interiér. Sedm let zkušeností se zadní nápravou Control Blade a nový, mimořádně tuhý přední pomocný rám – to jsou hlavní konstrukční pilíře, na kterých stojí vylepšený podvozek nového Focusu.


Řidiči ocení vylepšený cestovní komfort, který nabízí nový Ford Focus, aniž by se to jakkoli negativně odrazilo na vitalitě či stabilitě jízdy nebo přesných reakcích řízení. Nový podvozek, resp. zavěšení kol byly připravovány tak, aby se ještě účinněji izoloval interiér vozu od vibrací přenášených od kol. I na méně kvalitních silnicích řidič zároveň zřetelně cítí, že jízda je naprosto stabilní, komfortní a že se může na svůj vůz stoprocentně spolehnout.


Na kvalitu jízdních vlastností nového Focusu má velký vliv i struktura jeho karoserie. Ačkoli už předchozí model byl při hodnocení tuhosti karoserie lídrem celé své třídy, promyšlená stavba skeletu a karoserie nového modelu přinesla ještě o 8 procent vyšší torzní tuhost. Řízení s elektro-hydraulickým posilovačem EHPAS snižuje ovládací síly na volantu při manévrování v nižších rychlostech, zatímco tužší řízení ve vysokých rychlostech zvyšuje pocit plné kontroly nad vozem. Řidič zřetelně cítí i mimořádnou bezpečnostní rezervu bohatě dimenzované brzdové soustavy, která dostala větší brzdové kotouče, takže vůz dokáže v kritických situacích zastavit na kratší dráze a jeho brzdové obložení má delší životnost.


V novém Focusu se poprvé objeví nový motor Ford Duratec Ti-VCT o objemu 1,6 l a výkonu 115 k. Tento moderní agregát má systém variabilního časování ventilů. Systém Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing) zlepšuje plnění i vyplachování motoru, který má díky tomu vyšší točivý moment, přičemž jeho průměrná spotřeba šla dolů až o 5 procent. Nový čtyřválec 1.6 Duratec Ti-VCT rozšiřuje škálu oblíbených zážehových agregátů Ford, která zahrnuje také šestnáctiventilové agregáty o objemech 1,4 l (výkon 80 k), 1,6 l (výkon 100 k) a 2,0 l (výkon 145 k).


V nabídce nové řady Focus jsou také vyspělé turbodiesely Duratorq TDCi vybavené přímým vstřikováním nafty systémem „common-rail“. Řada těchto agregátů zahrnuje motory Duratorq TDCi o objemu 1,6 l (výkon 109 k) a 2,0 l (výkon 135 k), které si svůj debut odbyly v modelu Focus C-MAX. Tyto lehké motory s velmi nízkými třecími ztrátami optimálně kombinují mohutný točivý moment v nízkých otáčkách, jenž umocňuje požitek ze sportovní dynamické jízdy, a nízkou spotřebu. Dvoulitrový agregát navíc těží z výhod svého propojení se šestistupňovou manuální převodovkou Ford. V zájmu maximálního snížení množství škodlivin ve výfukových plynech bude pro oba vznětové agregáty k dispozici filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter).


Pro model Ford Focus poháněný turbodieselem 1.6 Duratorq TDCi je k dispozici také nová samočinná převodovka Durashift CVT (Continuously Variable Transmission) s plynule měnitelným převodem. Převodovka Durashift CVT, která je výsledkem společného vývoje automobilky Ford a firmy ZF Transmissions, může pracovat buď v plně samočinném režimu, nebo jako sedmistupňová „manuální“ převodovka. Převodovka Durashift CVT dokáže ve srovnání s konvenčními čtyř nebo pětistupňovými samočinnými převodovkami snížit spotřebu paliva až o 8 procent. Pro nový model Focus jsou k dispozici také pěti- a šestistupňové manuální převodovky Durashift a čtyřstupňová automatická převodovka Durashift.

Nový Focus si přiváží řadu nových vyspělých technologií, mezi nejvýraznější prvky patří:

  • Zámky KeyFree – odjišťují se bez použití klíče
  • Termoizolační čelní sklo – propouští téměř pětkrát méně slunečního záření než standardní tónovaná skla, což zlepšuje tepelnou pohodu v interiéru a zvyšuje účinnost klimatizačního systému
  • Adaptivní světlomety AFL (Adaptive Front Lighting) – paprsek světlometů se natáčí spolu s řízením, resp. předními koly. V zájmu zpřístupnění technologie AFL nejširším vrstvám zákazníků Ford využívá halogenových světlometů namísto mnohem dražších xenonových světel
  • Bluetooth™ (BT) – technologie bezdrátového přenosu dat umožňuje bezdrátové propojení mobilního telefonu, osobního PDA organizéru a přenosného počítače
  • Hlasové ovládání – audiosystém, telefon, klimatizaci a navigační systém lze ovládat hlasovými pokyny
  • „Palubní kino“ – DVD přehrávač a u stropu montovaný displej umožňují pasažérům na zadních sedadlech modelů kombi sledovat z jízdy filmy, hrát počítačové hry nebo poslouchat vlastní hudbu i ve formátu MP3

Nový Focus má podobné priority jako jeho předchůdce – tedy i nastupující model považuje bezpečnost a ochranu svých pasažérů za absolutní prioritu. Mimořádná míra pasivní bezpečnosti staví především na využití nejmodernějších bezpečnostních technologií a extrémně tuhé karoserii.


Skelet a karoserie nového Fordu Focus zaručují pasažérům v případě kolize maximální míru ochrany. Mimořádně tuhý skelet vytváří kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou klec, bránící pronikání okolních předmětů do životního prostoru posádky, deformační zóny v přesně vytipovaných místech karoserie pak slouží k účinnému maření nárazové energie a jejímu rozvádění do ostatních struktur karoserie mimo interiér vozu. Karoserie Focusu využívá plechů proměnné tloušťky, které jsou svařovány laserovým paprskem. Řada konstrukčních prvků je vyrobena z vysoce pevných ocelí. Ochranné vlastnosti tuhého skeletu i deformačních zón byly velmi pečlivě testovány – nejprve během matematických simulací na výkonných počítačích, posléze i fyzicky při bariérových testech ve známém bezpečnostním centru automobilky Volvo ve Švédsku.


Nový Focus může být podle požadavků jednotlivých trhů vybaven bočními airbagy i průběžnými hlavovými airabgy, kryjícími prostor bočních oken od předního A-sloupku až po C-sloupek karoserie. Do bezpečnostní výbavy dále patří předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tahu a kotevní místa systému ISOFIX pro uchycení dětských sedaček. Do standardní bezpečnostní výbavy všech modelů patří dvojice čelních airbagů.


Unikátním prvkem jsou na přání dodávané nastavitelné pedály, díky kterým si za volantem najdou svoji optimální pozici řidiči různého vzrůstu – pohodlnější poloha při řízení přináší také vyšší bezpečnost jízdy.


Konstruktéři nového Fordu Focus dobře věděli, že výše provozních nákladů výrazně ovlivňuje popularitu každého automobilu. Proto také provozní náklady nového Focusu patří k nejnižším v celé třídě. Nejvýznamnější položkou provozních nákladů jsou výdaje za pohonné hmoty. Vyspělé motory Duratec Ti-VCT a Duratorq TDCi nebo nová převodovka Durashift CVT pomáhají snížit spotřebu paliva na nejnižší možnou míru a tím šetřit provozní náklady.


Také na nový Focus se vztahují prodloužené servisní intervaly, se kterými vyjel už Focus C-MAX. Majitelé těchto vozů by měli zajet do servisu k pravidelné prohlídce jen jednou za rok nebo vždy po ujetí 20 000 km. Také díky tomu jsou celkové provozní náklady vozů Ford Focus velmi příznivé.


Při hodnocení provozních nákladů hrají významnou roli také pojišťovací sazby. Díky celkové kvalitě, spolehlivosti a konstrukci, která usnadňuje údržbu i případné opravy, se ve většině evropských zemí na vozy modelové řady Focus vztahují velmi výhodné pojišťovací sazby.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz