Značka Subaru je známá ojedinělou konstrukcí symetrického pohonu všech kol (AWD), která zabezpečuje vozům této značky velmi dobré jízdní vlastnosti. O tom jsem se plně přesvědčil na silnici i v terénu. Vůz velmi dobře držel stopu jak na silnici i s horším povrchem tak v terénu, lehce jsem s ním zdolával prudké stoupání i rozjezdy v příkrém stoupání. U mechanismu pohonu všech kol (AWD), zaměřeném na zajištění stabilní jízdy za různých jízdních podmínek, se používá aktivní rozdělení točivého momentu. Obvyklé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola je 60:40 %. Všechna čtyři kola neustále monitorují snímače a pro ovládání rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola v závislosti na změnách přilnavosti předních a zadních kola a rychlosti vozidla se využívají elektronické vícelamelové ovladače přenosu. To přispívá k zajištění stabilní jízdy v zamýšleném směru.
Jízdu v terénu umožňují nájezdové úhly 22 stupňů vpředu i vzadu a přechodový úhel 20 stupňů. Maximální stupeň stoupání uvádí výrobce 30%.
Dynamické vlastnosti testovaného Foresteru 2,0X významně ovlivnil nový ležatý protiběžný motor Subaru Boxer s rozvodem DOHC. Tento sportovní šestnáctiventilový výkonný motor je skvěle vyvážený a disponuje velkou akcelerací. Nastavení elektronicky ovládaného prostoru škrticí klapky zajistilo plynulou akceleraci a stejně tak i brzdění podle mého požadavku. Mechanismus ovládání sacích ventilů využívá systém aktivního ovládání ventilů. Motor si udrží točivý moment v nízkém a středním rozsahu bez ztráty na akceleraci až do vysokých otáček. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 116 kW (158 k) při 6400 ot/min. Ve srovnání s 2,0 l motorem SOHC používaného u modelového roku 2005 došlo ke zvětšení výkonu o 24 kW (33 k). Nejvyšší hodnotu točivého momentu 186 Nm dosahuje motor již při 3 200 ot/min. Motor ochotně akceleruje.
Testované Subaru mělo elektronicky řízenou čtyřrychlostní samočinnou převodovku E-4AT. Systém rozdělení točivého momentu rozdělujícího točivý moment mezi přední a zadní kola v poměru 45:55 % umožňuje zlepšené vlastnosti při řízení s důrazem na zadní kola pro přirozené a sportovní ovládání vozu. V závislosti na odlišném stavu povrchu vozovky se rozdělení točivého momentu může změnit na maximum 50:50 % a spolu se systémem řízení dynamiky vozidla to přispívá k co největší aktivní bezpečnosti za jakéhokoli stavu povrchu vozovky. Mechanismus samočinného řazení, který využívá nejnovější ovládání elektronicky ovládaného prostoru škrticí klapky, provádí plynulou akceleraci a umožňuje jízdu při samočinném řazení se změnou rychlostních stupňů podle potřeby. Kolébkový přepínač, umístěný vedle řadící páky automatické převodovky, umožňuje volbu sportovního režimu řazení anebo volbu režimu mírnější akcelerace – ku příkladu při jízdě na sněhu a podobně.
Výrobce uvádí u Foresteru s motorem 2,0 a s automatickou převodovkou maximální rychlost 178 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 11,9 sekund a kombinovanou spotřebu 9,3 l/100 km. Tuto spotřebu jsem během testu nepřekročil.
Za zmínku stojí, že motor i podvozek jsou dobře odhlučněny a v interiéru je nízká hladina hluku.
Cena nového Subaru Forester 2,0 X Comfort WP je včetně DPH 859 800Kč.
Forester 2,0X Comfort WP obsahuje bohatou výbavu, mimo jiné ABS, samosvorný zadní diferenciál, čelní, boční a hlavové sdružené airbagy vpředu, výškově stavitelný volant, výškově stavitelnou sedačku řidiče, elektricky ovládaná okna a vnější vyhřívaná zrcátka, tempomat, stereo rádio na 6 CD s dálkovým ovládáním na volantu, automatickou klimatizaci, disky kol z lehkých slitin rozměru 16‘‘, přední nárazník s velkými mlhovými světlomety, víceúčelovou středovou konzol, držáky a tyče na zavazadla, výsuvné ostřikovače předních světlometů a další prvky výbavy u vozů této úrovně již běžné.
Ceny stejného modelu s motorem 2,0 X v nižších stupních výbavy (Trend, Active, Active WP, Comfort a Comfort WP) jsou stanoveny od 678 800 Kč do 859 800Kč. (Bez DPH od 595 630 Kč do 714 117 Kč.)
Ceny Foresteru s motorem 2,5 XT s výkonem 169 kW (230 k) ve výbavách Low, High a High Beige jsou od 946 800 Kč do 1 156 800 Kč, bez DPH od 820 840 Kč do 997 310 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.